NAV felé tudok utalni pusztán a banki alkalmazásból?
Ha nem írtál adószámot vagy adóazonosítót, akkor nem fogják tudni honnan ment, hacsak korábban esetleg nem utaltál nekik
1819-en megmondják, mit kell intézni, ha kihagytad a közleményt
Abban az esetben, ha az utalást nem tudja az automata rendszerük egyértelműen beazonosítani veled, akkor manuális ágra kerül az utalásod, és egy ügyintéző kezd el vele foglalkozni. Ha valamilyen módon - például a bankszámlaszám alapján - össze tudják hozni veled az utalást, akkor a Te adószámládra könyvelik fel a befizetést. Ha semmilyen kapaszkodó nincs, akkor parkolópályára kerül és várják, hogy a befizető jelentkezzen náluk, mondván nem látja az adószámláján a befizetést lekönyvelve. Az egyeztetések után elvégzik utólag a könyvelést.
Olyan is előfordult, hogy más adózóra könyvelték el a befizetést, mert az adóazonosító jelet nem írták bele a közlemény rovatba utaláskor, és az a bankszámla, amiről utaltak, nem azé volt, aki valójában tartozott, hanem például a szülőé stb.
Ha ez kiderül, szintén lehet kérni, hogy könyveljék át a valódi adósra. Nyilván ilyenkor nyilatkoztatni kell azt is, akinek a bankszámlájáról indították az utalást, hogy valóban így volt, hozzájárul az átkönyveléshez.
"akkor vissza utaljak a pénzt a feladónak?"
Pénzt nem szoktak visszautalni. Parkolópályára kerülnek a be nem azonosítható befizetések.
Eddig legalábbis így működött...
Ha van ügyfélkapud, meg tudod nézni, hogy a befizetésed a te adószámládra könyvelődött fel, vagy sem. Ha nem látod a befizetést mondjuk 1 hét múlva sem, akkor jelentkezz a NAV-nál a befizetést igazoló irattal együtt és indítsd el, hogy a helyére kerüljön a pénzed.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!