Tartozásom van a Nav-nak, átutalhatom smartbank alkalmazáson keresztül?
Jött egy levél, miszerint tartozásom van. Jött a levéllel együtt egy ilyen "csekk kérelem" papír is, hogy azt ha feladom, akkor küldenek csekket hozzá, de van számlaszám is a levélben, akkor nem muszáj csekket kérnem, simán elutalhatom telefonról, ha jól értelmezem, ugye?
És még valami. Ki tudja miért van két külön számlaszám is? Mármint hogy a tartozást teljesen más számlaszámra kellene utalnom, mint ami a nav számlaszáma. Mert hogy év elején fizettem a havi 8 ezret, és a befizetett csekkeken más számlaszám van.
Ez azért van, mert a tartozás máshova megy? Nem igazán tiszta a dolog.
2020. július 01-jéig a 124. adónemen tartották nyilván az egészségügyi szolgáltatási járulékot, utána már a 408. adónemen. A 8 ezer forintból feltételezem, hogy arról van szó.
A 408. adónemen fennálló tartozást már a 10032000-06055826-00000000 számlaszámra kell megfizetni.
A 2020. július 01-je előtti hátralékot nyilván a másik (régi) adónemhez tartozó számlaszámra: 10032000-06056229-00000000
A két adónemnek külön számlaszáma van. Nem mindegy, hogy milyen időszakra jutó tartozást kérnek befizetni. Aszerint adják meg a hozzá tartozó számlaszámot azért, hogy külön eljárásban ne kelljen átvezetgetni a befizetéseidet egyik helyről a másikra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!