Mi értelme van a nyíltvégű lízingnek?
Szóval utánaolvastam a lehetséges lízing lehetőségeknek (zárt,nyílt,tartós bérlet) viszont nem értem a nyílt végű lízing jogi hátterét.
A futamidő után 3 opcióm van elvileg:
1. Visszaadom a kocsit, de miért adnám vissza ha kvázi "fillérekért" meg tudom venni?
2. Megveszem maradványértéken
3. Kijelölök valakit, aki megveszi maradványértéken.
Ugye az 1. opció az kvázi "hülye lennék" nem megvenni maradványértéken az autót.
2. Opció, ha megveszem, akkor meg kopogtatni fog a NAV, hogy nem piaci áron vettem meg, és fizessem vissza az ÁFA-t + büntetés
3. Hacsak nincs valamilyen közeli rokon/barát akkor ez sem opció, illetve így se kerül a nevemre.
Elvileg mindegyik opció szabályos, törvényes. Vagy mégsem? Hogy érdemes ezt a szolgáltatást igénybevenni?
1. nem lennél hülye. Hidd el, megvannak azok az élethelyzetek, amikor ez a legjobb megoldás. Ha nem lesz a tiéd, akkor rengeteg egyéb költséget meg tudsz spórolni, nem mellesleg kihozhatod az új autót újabb lízingre.
2. nyílt lízing után amúgy sem vonunk le általában áfát teliben, szóval az áfa visszafizetés + bünti gyakorlatilag szóba sem jöhet.
3. sok-sok cégvezető így intéz a feleségének, szeretőjének, akárkijének fillérekért szinte új autókat.
Mindegyik opció teljesen szabályos, ezért is vannak megadva ezek a lehetőségek. Amúgy személy szerint inkább a zárt lízinget kedvelem (meg a cégek többsége is), de egyre inkább kedvező lehetőségek vannak az operatív lízingben is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!