Hogy is van ez pontosan a jelenlegi tb tartozás esetén ?
A helyzet a következő:
Februárban megszűnt a munkaviszonyom és azóta nem volt állásom, de most sikerült újra munkát találnom szerencsére, ahol 11.04-én fogok kezdeni. Tb fizetési kötelezettségem 03.27-től van és mivel kevés pénzem volt, ezért nem fizetgettem havonta a tb-t. Nemrég küldött levelet a NAV, hogy fizessem be a tartozásomat és 4 kitöltetlen csekket is mellékelt. Nem egyértelmű számomra, hogy akkor most pontosan mekkora tartozást is kell majd befizetnem... Hálás lennék, ha valaki kiszámolná nekem :)
Egyébként így, hogy újra lesz bejelentett melóm, nem tűnik el a tb tartozásom ? Mindenképp ki kell nekem ezt így fizetnem külön és nem az új munkahelyem által befizetett elkövetkezendő havi tb járulékok kezdik el csökkenteni majd megszüntetni a tartozásom ? Csak azért kérdem ezt, mert régebben is volt hasonló szitu és nem piszkált a NAV, csak simán lett új melóm és onnantól újra fizetve volt a tb-m és nem volt semmiféle tartozásom, ment minden tovább simán. Igaz, akkor nem kaptam levelet sem róla, hogy tartozásom lenne, pedig ugyanúgy nem fizetgettem a tb-t havonta jó pár hónapig :))) Lehetséges, hogy akkoriban nem ellenőrizték ezt annyira szigorúan, nem tudom....
Ha mindenképp ki kell perkálnom ezt nekem külön, akkor bemegyek egy NAV irodába és kérvényezni fogom az automatikus részletfizetési lehetőséget 12 hónapra, hogy minél kisebb anyagi megterhelést jelentsen ez az egész nekem havi szinten, gondolom ez így rendben lehet.
Nagyjából körüljártam már a témát, csak erre a fenti dologra nem sikerült rákeresnem.
Köszi a választ!
Kár :( :)
Olyan 55 ezer Ft körülre saccolnék, mint tartozás, amit be kell majd fizetnem 03.27 és 11.04 közé eső időszakra.
Sajnos az ebev semmi tartozást nem jelez ki, próbáltam már....
Az automatikus részletfizetés kérvényezése miatt úgyis bemegyek személyesen és akkor gondolom adószám alapján meg tudják majd mondani, hogy mennyi pontosan a tartozásom.
"Nemrég küldött levelet a NAV, hogy fizessem be a tartozásomat és 4 kitöltetlen csekket is mellékelt. "
... és nem szolgáltatott arról adatot, hogy mégis mennyit kellene befizetni?
Milyen új hülye szokás ez a részükről...
Nos, ma bementem személyesen elintézni a dolgot a NAV ügyfélszolgálatára, csupán 2 órát kellett érte sorban állnom.... :)))
Megmondom őszintén nem értem ezt az egészet úgy ahogy van....
Benyújtottam az ügyintézőnek az automatikus részletfizetési kérelmemet, aminek eredményéről majd a tárhelyemen értesítenek. Megkértem, hogy ugyan nézze már meg, hogy mennyi a tartozásom, erre megnézte és azt mondta, hogy nem lát tartozást! Ez hogy lehet ? Akkor mi alapján küldenek ki levelet ?
Ebev oldalon az adószámlánál megcsináltam a lekérdezést és ott sem mutat tartozást természetesen, tudom hol kell megnézni.
A levélben benne van, hogy a NEAK adatszolgáltatása alapján értesített ki a NAV. Frankón nincs pontos összesített összeg a levélben. Mellékeltek 4 darab kitöltetlen sárga csekket összeg és minden egyéb lényeges infó nélkül, illetve a levélben benne vannak a havi tb díjak felsorolva.
Most ha elutasítják majd az automatikus részletfizetési kérelmemet azzal, hogy nincs is tartozásom, akkor nézni fogok, hogy most akkor mi is van...
Vagy azért mellékeltek 4 db csekket, mert csak a július 1 utáni tartozás számít az új rendszer miatt ??? Nem értem az egészet, egy baromság az egész úgy ahogy van.
Lehet hagynom kéne ezt az egészet ? November 4-én úgyis kezdek az új melóhelyen és teljesen bejelentett lesz és amúgyis újra lesz így tb jogviszonyom, rendezve lesz, mert a munkáltatóm fizeti majd utánam a tb járulékot.
Régebben is volt ilyen ugye, hogy 2 meló között huzamosabb idő telt el és ugyanúgy nem fizettem közte magamnak a tb-t és semmi nem történt, ment tovább minden. Szerintetek mindenképp be fogják hajtani rajtam ezt a tartozást, ha novembertől újra fizetve lesz a tb-m ? Van egy olyan erzesem, hogy mivel a rendszerben ezek szerint ez még nem szerepel tartozaskent, ezert el fogják utasítani a kérelmemet, de mivel 1 naptari évben csak 1-szer lehet ilyen automatikus reszletfizetést kérni, ezert azt meg már majd azert nem lehet újra mert egyszer mar beadtam idén potyára a semmiert.... Bár csak lenne ennyi eszük hogy összekapcsolják a dolgot.... Tele a hócipőm az egésszel és semmi kedvem ezzel foglalkozni.... Tuti sokan leszarják ezt az egészet és nem lesz belőle semmi.
De bent a nav-nál mit mondtak? A neked kiküldött papír alapú levelet ők is látják a rendszerükben, erre mi volt a magyarázat? Mi van a tb jogviszonyoddal, az oep rendszerében most hogy szerepelsz, pirosan vagy zölden, nem tudod? Ha a rendszerükben nincs tartozásod akkor mire küldtek levelet?
Miért adtál be egyből részletfizetési kérelmet, amikor azt se tudod mennyi az összeg, vagy hogy kell-e fizetned egyáltalán?
Nem látott semmit a nő a rendszerben, még tőlem kérdezte, hogy mikor jött a levél.... (múlt csütörtökön, 22-én vettem észre a postaládában)
Piros vagyok az oep rendszerben, ezt onnan tudom, mert juniusban el kellett mennem a dokihoz egy laborvizsgalat kiirasa celjabol es ő mondta.
Kell hogy legyen tartozasom mivel nem volt bő fél évig fizetve a tb-m, illetve a levelet is ezert küldték, így gyanítom biztosan fizetnem kell.
Azert adtam be reszletfizetesi kerelmet mert nem tudom es nem is akarom egyben kifizetni ezt a szart, hanem 12 havi reszletben szeretnem, hogy minel kisebb megterheles legyen, illetve talan igy vegre kiderül hogy mennyi is az annyi pontosan ha már a levélbe baxták leírni pontosan. Nem vágom miert nem lehetett leírni pontosan a tartozast bele a szövegbe betűvel es szammal is kiirva, ahelyett hogy az emberre bízzák a számolgatást...
Félek tőle, hogy majd csak a fizetési hataridő lejarta utan lesz belole tartozas, ami november 16.... így gondolom feleslegesen adtam be a kérelmet, mehetek majd újra szarakodni vele.... Mondjuk összerakhatnák hogy miert adok be ilyen kerelmet, mondjuk hogy nem tudom kifizetni egyben... Csak en azt gondoltam hogy ez mar igy egy tartozas eleve hogy kb fel eve nem fizettem tb-t es nem kell megvarni a fizetesi hatarido lejartat..... Aztan fene tudja, lehet megadjak majd es erteni fogjak hogy mit akarok. Nem tudom hany nap mire elbiraljak, a hatarozatot mar elvileg a tarhelyemre kapom.
"de akkor nem ertem miert nem lehet küldeni egy normális egyértelmű fizetési felszólítást...."
Szerintem ezt a NAV sem érti.
A kormány csinált egy nagy marhaságot július elsejétől ezzel a járulékkal kapcsolatban. Eddig a NAV intézte a járulékok előírását, kezelését, törlését most a NEAK hatáskörébe tették át. A NEAK össze-vissza csinálja a dolgokat (láthatóan nem is ért hozzá), ezért a NAV rendszerében is csak katyvasz van miattuk. Reméljük, hogy megy "felfele" jelzés a kormánynak arra vonatkozóan, hogy valami nagy gebasz van már most a járulékok körül és még lesz is egy darabig. Már csak abban reménykedhetünk, hogy a történetet visszahelyezik a NAV-hoz, nem csak postásként használják a szervezetet a történetben, mint ahogy most teszik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!