Hogyan lehetne egy magán felhasználásra szánt repülőt venni?
Pont ugy ahogy motort, autot, lakokocsit vesz az ember.
Keresel a neten, ha talalsz, egyeztetsz az eladoval, talalkoztok, megnezed a gepet, ha tettszik kiprobaljatok (nem baj ha nincs jogsid, az elado majd repul vele), ha meg ezek utan is nagyon tettszik, akkor fizetsz egy szervizembernek aki alaposan atnezi a gepet es ha minden rendben van vele, akkor megveszed.
Kotsz ra biztositast, atiratod a nevedre majd megkersz egy pilotat, hogy repulje neked oda, ahova akarod. (valszeg a hozzad legkozelebbi repterre, ami ezentul a gep bazisa lesz).
Amint megvan a PPL mar mehetsz is vele kedvedre.
Azt azert tartsd szem elott, hogy az autoval ellentetben, a repuloknek a fenntartasi koltsege igen magas. Nem eleg az, hogy ki tudod fizetni a vetelarat, hanem az egyeb koltsegeket is termeld ki. (pl. hangar dij, kotelezo szervizdijak (ha ertesz a gepekhez ezt-azt meg tudsz rajta csinalni, de a komolyabb munkakhoz szakember kell), biztositas, regisztracio)
Ha nem vagy full milliomos, sokkal jobban jarsz, ha berelsz gepet. Az iskola, ahol majd tanulsz repulni, berbe adja a gepeit a diakjainak (kesobb pilotaknak) x forint per oradij elleneben. Ilyenkor csak a repult oraszamot fizeted plusz a leszallasi dijakat, de semmi mas koltseged nincs, mert a repulo fenntartoja (valszeg az iskola) vagy a tulaj fizet minden egyeb koltseget (attol fugg a gep az iskola tulajdona vagy o is berli valakitol).
Amit meg tehetsz, ha van a reptereden iskola, hogy nekik berbeadod a sajat geped. Ok oktatnak vele, penzt szednek be a diakoktol, amibol majd te is latsz valamennyit, illetve a megegyezestol fugg, de az iskola fizetheti a szervizdijakat is, neked csak a biztostas meg a reg marad.
Egyebken nem egy szuper befektetes ez a dolog. Epphogy nullara kijon az ember ha a sajat gepet iskolaknak adja berbe. Igazabol nem is azert csinaljak, mert olyan jol lehet vele keresni, hanem mert a tulaj mondjuk repuli heti 1x a gepet, minek alljon maganyosan a gep az ido tobbi reszeben, amikor tanulhatnak is rajta masok.
Vkinek nincs jobb dolga mint lepontozni masokat? :(
"#5 azt meg tudnád mondani, éves szinten mennyibe jön ki az összes költség (szerviz, hangár, ilyenek?) mondjuk egy átlag kis Cessnánál" Nem tudom megmondani, mert kulfoldon elek, itt masok az arak.
Nalunk a kornyeken hangart berelni $200-tol ezerig lehet, helytol, merettul fuggoen. Ha nem akarod fedett helyen tarolni az olcsobb (kb. $100/ho), de akkor ki van teve az elemeknek a gep. Mondjuk Californiaban, ahol 360 nap joido van oke, de Montanaban mar kevesbe.
Egy eves atvizsgalas az kb. $2ezer. Ez csak akkor annyi, ha semmi baj nincs a geppel, de valamit mindig talalnak. Ha berbeadod a gepet, akkor kotelezo a 100 oras vizsgalat is, ami kb. szinten 2ezernel kezdodik. 50 orankent pedig olajcsere.
Olajcseret te is megcsinalhatod (ha pilota vagy), nem nehezebb mint egy kocsin lecserelni az olajat, kb. 6-7 lityi olaj megy bele a C-172-be. Arakat a pilotshop pont hu-n nezegesd. Ha nagyon foglalkoztat hivd fel a mostani kocsi biztositodat es kerdezd meg biztositanak-e egymotoros gepet, kivancsisagbol kerj arajanlatot. Aztan oszd meg velunk is mert engem is erdekel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!