Kezdőoldal » Utazás » Repülés, repülőjegyek » Magyarországon miért nincs...

Magyarországon miért nincs belföldi repulőjárat?

Figyelt kérdés
Az összes szomszédunkban vannak belföldi járatok,amik müködnek is! Az Austrian Airlines jelenleg napi 3 járatot üzemeltet Bécs és Budapest között,(általábban 70-100 üléses Bombardier Q400,Fokker 70,Fokker 100 géppel),de elég sokszor van hogy jön 130+ üléses Airbus A319,Airbus A320,Airbus 321 és általában 240 euró oda-vissza! Bécs és Budapest autóval kb 2 óra 50 perc! Budapest és Debrecen pedig pár perccel több. (kb 2 óra 55 perc Budapest és Debrecen között az út autóval) Még Szlovákiában is müködik a Kassa-Pozsony repülőjárat ahol kb ugyan annyi ember él mint Magyarországon,illetve Romániában a Blue Air román fapados fog repülni Kolozsvár és Temesvár között,ami hasonló távolság mint BUD-DEB! Tényleg ennyire sajnáljuk a pénzt a jobn dolgokra,és ennyire sietünk mi magyarok? Köszönöm a hasznos válaszokat!
2016. szept. 4. 23:40
1 2 3 4
 31/33 anonim ***** válasza:
100%

#30 :D


Ide kapcsolódik és bár jó régi, de érdekes - így belinkelem, amit most találtam (nyereség, veszteség, stb)



[link]

2016. szept. 7. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/33 anonim ***** válasza:
100%

Érdekes így 3 év távlatából olvasni ezeket a véleményeket!

Én úgy tudom, hogy az OLT járat (BUD-DEB) gyakorlatilag azon bukott meg, hogy nem volt megszervezve a jegyértékesítés, szinte több idő ment el a jegyek felkutatására, mint maga az utazás... Szóval a szervezetlenség volt az egyik ok. A másik: valóban nagyon helyesen írták itt, hogy a legtöbb rövid távú járat azért tud üzemelni, mert ráhordó járat, és ezeknek a jegyeknek az árait megfizeti az utas a nagytávolságú jegyek árában... És van egy olyan ok is, amivel nem igen számoltak: sem a debreceni, sem Ferihegy nincs és nem is volt felkészülve a belföldi utasforgalomra, az egészet ugyanúgy, ugyanott kellet átvezetni, mint az EU-s utasokat. Ferihegyen ez is problémás volt.

A 60-as években valóban volt a MALÉV-nak belföldi járata Debrecenbe, Szombathelyre, Pécsre, Szegedre, és volt egy "körjárat" is, ezek érintésével...

Sajnos mára csak Debrecen maradt állva: 2019-ben átlépik az évi 600 ezres utasszámot, ami magyar viszonyok között nagyon nagy eredmény! Debrecen esetében mára nem BUD lett a "nagy reptér", hanem München: a Lufthansa ide hordja a debreceni régió nagytávolságú utasait, akik így persze a Lufthansával mennek Távol-Keletre, vagy épp az USA-ba.

Jelenleg Debrecenből menetrend szerint(!) az alábbi városok érhetők el:


München (Németország)


London-Luton (Egyesült Királyság)


Doncaster-Sheffield (Egyesült Királyság)


Moszkva (Oroszország)


Tel-Aviv (Izrael)


Barcelona (Spanyolország)


Milánó (Olaszország)


Párizs (Franciaország)


Dortmund (Németország)


Bázel (Svájc)


Palma de Mallorca (Spanyolország)


Lárnaka (Ciprus)


Valetta (Málta)


Eindhoven (Hollandia)


Sajnos a többi vidéki reptérről (Pécs, Fly Balaton) semmilyen biztatót nem lehet elmondani.

Győr működik nagyon szépen, csak azt az AUDI működteti házi használatra.

2019. szept. 2. 08:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/33 anonim ***** válasza:

A Budapest-Bécs is egy elég beteg járat, utaztam már vele. (Nem én válaszotttam, foglalták nekem a jegyet). 35 perc a menetidő, amihez ha hozzászámoljuk, hogy ki kell jutni Ferihegyre, majd Schwechatról bejutni a városba, akkor ugyanaddig tart az út, mintha az ember felszállna a Keletiben a RailJetre és leszállna a bécsi főpályaudvaron. Nem vagyok egy szélsőséges zöld aktivista, de módfelett értelmetlen környezetszennyezésnek tartom ezeket a járatokat. Nyilván egy Budapes-Liszabon járatnál nem opció a vonat, mint ahogya a tengerentúlra utazást is nehéz lenne mással megoldani, de 250km-re repülni... bosszantúan felesleges.


Ami a román és szlovák belföldi járatokat illeti, ott kicsit más a helyzet, mert nincs normális vasútvonal és autópálya sincs. Ezzel szemben Budapes és Debrecen között mindkettő adott, 2,5-3 óra alatt kényelmesen megtehető. Ugyanez igaz Budapes-Bécsre is. Szóval... én a magam részéről - ha komolyan akarjuk venni a klímacélokat - akkor ezek a nyúlfarknyi járatok az elsők, amiket megszüntetnék.

2019. szept. 2. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!