Magyarországon miért nincs belföldi repulőjárat?
#30 :D
Ide kapcsolódik és bár jó régi, de érdekes - így belinkelem, amit most találtam (nyereség, veszteség, stb)
Érdekes így 3 év távlatából olvasni ezeket a véleményeket!
Én úgy tudom, hogy az OLT járat (BUD-DEB) gyakorlatilag azon bukott meg, hogy nem volt megszervezve a jegyértékesítés, szinte több idő ment el a jegyek felkutatására, mint maga az utazás... Szóval a szervezetlenség volt az egyik ok. A másik: valóban nagyon helyesen írták itt, hogy a legtöbb rövid távú járat azért tud üzemelni, mert ráhordó járat, és ezeknek a jegyeknek az árait megfizeti az utas a nagytávolságú jegyek árában... És van egy olyan ok is, amivel nem igen számoltak: sem a debreceni, sem Ferihegy nincs és nem is volt felkészülve a belföldi utasforgalomra, az egészet ugyanúgy, ugyanott kellet átvezetni, mint az EU-s utasokat. Ferihegyen ez is problémás volt.
A 60-as években valóban volt a MALÉV-nak belföldi járata Debrecenbe, Szombathelyre, Pécsre, Szegedre, és volt egy "körjárat" is, ezek érintésével...
Sajnos mára csak Debrecen maradt állva: 2019-ben átlépik az évi 600 ezres utasszámot, ami magyar viszonyok között nagyon nagy eredmény! Debrecen esetében mára nem BUD lett a "nagy reptér", hanem München: a Lufthansa ide hordja a debreceni régió nagytávolságú utasait, akik így persze a Lufthansával mennek Távol-Keletre, vagy épp az USA-ba.
Jelenleg Debrecenből menetrend szerint(!) az alábbi városok érhetők el:
München (Németország)
London-Luton (Egyesült Királyság)
Doncaster-Sheffield (Egyesült Királyság)
Moszkva (Oroszország)
Tel-Aviv (Izrael)
Barcelona (Spanyolország)
Milánó (Olaszország)
Párizs (Franciaország)
Dortmund (Németország)
Bázel (Svájc)
Palma de Mallorca (Spanyolország)
Lárnaka (Ciprus)
Valetta (Málta)
Eindhoven (Hollandia)
Sajnos a többi vidéki reptérről (Pécs, Fly Balaton) semmilyen biztatót nem lehet elmondani.
Győr működik nagyon szépen, csak azt az AUDI működteti házi használatra.
A Budapest-Bécs is egy elég beteg járat, utaztam már vele. (Nem én válaszotttam, foglalták nekem a jegyet). 35 perc a menetidő, amihez ha hozzászámoljuk, hogy ki kell jutni Ferihegyre, majd Schwechatról bejutni a városba, akkor ugyanaddig tart az út, mintha az ember felszállna a Keletiben a RailJetre és leszállna a bécsi főpályaudvaron. Nem vagyok egy szélsőséges zöld aktivista, de módfelett értelmetlen környezetszennyezésnek tartom ezeket a járatokat. Nyilván egy Budapes-Liszabon járatnál nem opció a vonat, mint ahogya a tengerentúlra utazást is nehéz lenne mással megoldani, de 250km-re repülni... bosszantúan felesleges.
Ami a román és szlovák belföldi járatokat illeti, ott kicsit más a helyzet, mert nincs normális vasútvonal és autópálya sincs. Ezzel szemben Budapes és Debrecen között mindkettő adott, 2,5-3 óra alatt kényelmesen megtehető. Ugyanez igaz Budapes-Bécsre is. Szóval... én a magam részéről - ha komolyan akarjuk venni a klímacélokat - akkor ezek a nyúlfarknyi járatok az elsők, amiket megszüntetnék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!