Magyarországon miért nincs belföldi repulőjárat?
Hát jóval a rendszerváltás előtt voltak utoljára tartósan belföldi járatok. Ha jól rémlik, akkor a 70-es évektől kezdve már nem voltak.
Vagy 10 éve rémlik egy rövidke kísérlet Budapest-Debrecen vonalon, de nagyon hamar leállították azt is, mert egyáltalán nem érte meg.
Bécs-Bp között nagyobb a business forgalom. Ha megnézed azokat a gépeket, hétköznap tele vannak, hétvégén meg épp csak annyian vannak hogy még megérje. Bp-Debrecen között eleve kisebb a business forgalom, és ami van, az is kisebb cégek részéről. Amúgy ott az IC, azzal kényelmesen lehet utazni, nem tart sokkal tovább, és jóval olcsóbb.
Pozsony-Kassa vonattal 5 óra, szóval ott azért más a helyzet.
Nem érné meg. A Bécs-Budapest is csak azért éri meg az Austriannek, mert bécsi átszállással viszi tovább az utasokat.
Romániában és Lengyelországban vannak belföldi járatok, de azok egyrészt jóval nagyobb területű országok, meg aztán nincs is olyan jó úthálózatuk, mint nekünk.
"Az összes szomszédunkban vannak belföldi járatok,amik müködnek is! Az Austrian Airlines jelenleg napi 3 járatot üzemeltet Bécs és Budapest között,"
Már megbocsáss, de Budapest mióta van Ausztriában? :-)
Bécs és Budapest közötti vonal nem osztrák belföld.
És igen, épp tegnap olvastam, hogy Romániában milyen csapnivalóan lassú a vonatközlekedés, tehát ott nyilván jobb egy járatot üzemeltetni, mint vasutat építeni (meg mondjuk Erdélyben bajosabb is. És a Pozsony - Kassa útvonal is 5 óra vonattal, ahogy írták. Viszont Bp-Debrecen IC-vel 2 óra 30 perc, azaz pont a fele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!