Nincs itt az ideje, hogy Magyarországon liberalizálják a belföldi buszos személyszállítást, mint ahogy a németek is tették?
A Német Vasút hasonló gondokkal küzd, mint a magyar: Sok a késés, drágák a jegyek és egyre koszosabbak a vonatok.
Viszont Németország 1-2 éve legalizálta, hogy buszos magáncégek belföldi buszos személyszállítást végezzenek. Rengeteg cég jelent meg, amik az itthon már nemzetközi szállításban ismert "cseh-busz" (Student Agency) színvonalát hozzák, és a vasútnál 50-60%-al olcsóbban lehet velünk német városok között utazni. Tavaly én is ilyen céggel utaztam több nagyváros között a volt Kelet-Németország (NDK) területén, teljesen meg voltam velük elégedve.
Szerintetek a magyar belföldi utasok számára nem lenne jó egy hasonló lépés?
Nincs.
A magyaroknak az kell, ami rossz.
2-es és miért is lenne baj, ha a túlhaladott és profitot nem hozó állami vasút személyszállítást felváltja a magán buszközlekedés?
A cikkeidből azt veszem ki, hogy semmi baj nincs a buszos cégekkel, csak hisztizik a vasút, hogy "eeveszik az utast!". Ez pedig egy természetes folyamat. Ki fog vasútbarátokon vagy a díjmentesen utazó vasúti dolgozókon kívül felszállni egy drága, koszos, lassú vonatra, amikor válaszhat egy olcsó, kulturáltabb buszt is?
Ha jól megnézed, a vasút állami ajnározása és a lobbizás, hogy a fő közlekedési eszköz legyen, egy tipikus Eurázsiai jelenség, és mellette egy hatalmas állami pénznyelő is. A Föld más tájain pl. Amerika, Ausztrália, látszólag teljesen el van mindenki vasúti személyszállítás nélkül, a tehervonatok pedig mindenhol nyereségesek, az továbbra is fennállhat mindenféle probléma nélkül.
#3
Mikor fogsz buszon 160-al 200-al 280-al vagy akárcsak 140-el utazni?
Nem tudja a távolsági szegmenst kiváltani a busz.
"2-es és miért is lenne baj, ha a túlhaladott és profitot nem hozó állami vasút személyszállítást felváltja a magán buszközlekedés? "
Azert mert az utak igy is tomve vannak.
A vasuti szemelyszallitas kornyezetvedelmi szempontbol is sokkal elonyosebb mint a buszozas.
6#
A kérdésben egy külföldi országot hozta fel a kérdező, ahol bizony mennek a vonatok 120 km/h felett.Sőt, néhol 300 km/h-val is.
Egy busz soha nem fog ennyivel menni.Tehát, időben vonat jobb.
Nem mindegy, hogy 2 óra alatt érsz az úti célodhoz vagy 1 óra alatt.
A vasútra a legjobb példa Franciaország.A TGV akkora durranás volt, hogy miatta nyereséges az SNCF.
Bizonyos viszonylatokon meg is szüntették a repülőt a TGV miatt.
Németországban a nagy sebességű vasúthálózat nem olyan jó, mint Franciaországban.
#9
A 4. válaszomban fejtettem ki a probléma fő forrását.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!