Kezdőoldal » Utazás » Repülés, repülőjegyek » Magyarországon miért nincs...

Magyarországon miért nincs belföldi repulőjárat?

Figyelt kérdés
Az összes szomszédunkban vannak belföldi járatok,amik müködnek is! Az Austrian Airlines jelenleg napi 3 járatot üzemeltet Bécs és Budapest között,(általábban 70-100 üléses Bombardier Q400,Fokker 70,Fokker 100 géppel),de elég sokszor van hogy jön 130+ üléses Airbus A319,Airbus A320,Airbus 321 és általában 240 euró oda-vissza! Bécs és Budapest autóval kb 2 óra 50 perc! Budapest és Debrecen pedig pár perccel több. (kb 2 óra 55 perc Budapest és Debrecen között az út autóval) Még Szlovákiában is müködik a Kassa-Pozsony repülőjárat ahol kb ugyan annyi ember él mint Magyarországon,illetve Romániában a Blue Air román fapados fog repülni Kolozsvár és Temesvár között,ami hasonló távolság mint BUD-DEB! Tényleg ennyire sajnáljuk a pénzt a jobn dolgokra,és ennyire sietünk mi magyarok? Köszönöm a hasznos válaszokat!
2016. szept. 4. 23:40
1 2 3 4
 11/33 anonim ***** válasza:
0%
Nem érné meg. Van viszont Moszkva-Sármellék repülő - mert az megéri.
2016. szept. 5. 07:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/33 anonim ***** válasza:
69%

Na akkor számoljunk egy kicsit. Ferihegy-Debrecen vonattal 2:10 óra, 4315 Ft. Ferihegy-Debrecen repülővel széliranytól függően 25-35 perc és utasonkent 20-30 ezer forint alatt nem nagyon jön ki nullszaldóra sem az üzemeltetőnek.


Node a reptérre ki kell jutni, az még csak a ferihegyi vasútállomastol mint referenciaponttól nezve is 10 perc. Aztán a biztonsági ellenőrzés a többi járattal együtt megy, szóval a check-in, csomagfeladás, security miatt kell 1 órával indulás előtt kint lenni. Debrecenben érkezés után várni kell 10 percet a csomagra vagy a buszra. És meg 15 perc a központ. Kb. 2 óra így is az út, de akár több is lehet. Ráadásul így sosem lesz órás a járatsűrűség, mint a vasútnál. Ráadásul a referenciapont is csalóka, hiszen a vonat 25 perc alatt bent van a városközpontban onnan, míg ha buszozol és metrózol (vagy várod a debreceni vonatot hogy bevigyen Budapest központjába), akkor inkabb 45 perc lesz az. Baromira nem éri meg a rengeteg többletköltseget az a 20 perc spórolas.


Egyedül az átszalló utasoknak volna jó egy ilyen járat, de a Malév kísérlete, hiaba volt hálozati legitársaság, par hónap alatt érdektelenségbe fulladt.

2016. szept. 5. 08:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/33 anonim ***** válasza:
100%

12-es, jó, hogy nekiálltál számolni, én is azt akartam, csak nem volt időm rá.

De annyit azért megkérdeznék a kérdezőtől, hogy vajon hajlandó lenne -e a "megspórolt" időért cserébe mondjuk 15 ezer ft-ot fizetni egy irányba egy repjegyért (oda vissza 30 ezer ft-ot a vonatos, nagy vonalakban számolva 10 ezer helyett)


Egyszer, egyik hasonló kérdésnél már kiszámítottam, mennyi kerozint fogyaszt a repcsi km-enként (vagy 100 km-enként, már nem tudom), de most nem keresném meg azt a kérdést.

2016. szept. 5. 09:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/33 anonim ***** válasza:
100%

Mintegy húsz évig volt belföldi légiközlekedés a II. világháború után elsősorban a vasúti infrastruktúra rossz állapota miatt (és előtte is a polgári repülés beindításától kezdve), majd 2006-ban a német Olt légitársaság megpróbálkozott a Budapest-Debrecen járat beindításával - fél évig működött csak, érdeklődés hiányában megszűnt.


Lehet azt mondani, hogy nem éri meg repülővel ilyen távolságokra utazni - ugyanakkor repültem már Poznanból Varsóba, ami kb. 250 km, rendszeres légijárat, és majdnem tele volt a gép. A legrövidebb légijárat a világon pedig - szeles időben - 58 másodperc hosszú. Az igény szabályozza az egészet, nem a távolság vagy az észszerűség (<- bármely furcsa, újabban így helyes ez a szó...).

2016. szept. 5. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/33 anonim ***** válasza:
25%
Utolsó, Lengyelországból/ba nagyságrendekkel nagyobb mennyisegű migráns utazik, akik eleve repülővel erkeznek más nagyvárosokból Varsóba es onnan indulnak tovább Poznanba (pl.). Ez idehaza nem működött, mert 10 evvel ezelőtt még alig voltak magyar migránsok, ma meg nincs olyan hálozati légitarsaság Ferihegyen, amelyik szervezne egy ilyen járatot. A Wizz is inkább a pontból pontba forgalomra építve indított járatokat Debrecenből nyugatra
2016. szept. 5. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/33 anonim ***** válasza:
100%

Amugy jelenleg pl Franciaorszagban is egyre inkabb szunteti meg az Air France azokat a belfoldi jaratait, ahova a TGV harom oran belul eler. Pedig Franciaorszag eleg nagy. A Parizs-Strasbourg pl ennek esett aldozatul. A Parizs-Lyon (ha meg van) csak azert van, mert rahordo jarat (atszallas miatt) de szerintem mar ez sem lesz sokaig (lehet mar meg is szuntettek) amiota TGV Air letezik (kozvetlen atszallas CDG - TGV kozott). Parizs- Toulouse pl el es viragzik, mert oda meg nincs TGV, es 5 ora lenne vonattal az ut (repcsivel 1) .


Lengyelorszag uthalozata eleg szegenyes (ocsem kinn el, az o elmondasa szerint) viszont a tavolsagok joval nagyobbak mint Magyarorszagon. Romania ugyanez. Ausztria eseteben Becs-BP nem belfoldi, hanem uzleti jarat, de elsosorban valoban azok reszere akik tovabbutaznak Becsbol.


Parizs- Brusszel meg letezik, szinten a rahordas es az EU miatt, pedig osszvissz fel ora repulout, vonattal egy ora. Viszont hiaba van orankent vonat, a Thalys allandoan tele van, nagy az igeny, igy fenntartottak a repulojaratot is (bar konkretan a Sabena ugyan tonkrement, de egyelore a Brussels Airlines meg mukodteti) de ki tudja meddig.


Pozsony-Kassa viszonylat meg majd 400 km, es direkt autopalyajuk nem igazan van oda.


Magyarorszagon belfoldi forgalomban egyszeruen nincs ra fizetokepes kereslet. Kis gepeket kellene venni, rendszeresen karbantartani, stb.

2016. szept. 5. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/33 anonim ***** válasza:
50%

Szerintem jogos a kérdés. Ok. Budapestről kutya nem akar Pécsre menni repcsivel, viszont ha valaki Londonból, Párizsból stb. utazna Pécsre, annak igenis van igénye rá. Mert jóval könnyebb átszállni Budapesten egy belföldi repülőre, mint kimászni a Keletibe és lemenni vonattal Pécsre.

Ok Budapest a főváros, de az nem jelenti azt, hogy mindenki aki jelenleg Budapestre repül annak a végállomása Budapest..

2016. szept. 5. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/33 Carragher_x ***** válasza:
100%
Kétlem, hogy jelentős forgalom lenne Párizs és Pécs között. Nem mellesleg reptéri transzferrel is 10ezer alatt van alapból egy ferihegy-pécs, de az autóbérlés is teljesen reális alternatíva sok esetben, szóval nem csak a ferihegy-keleti-pécs vonal a versenytárs.
2016. szept. 5. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/33 anonim ***** válasza:
100%
Most szerveznek egy Pécs-München járatot, majd meglátjuk, életképes lesz-e.
2016. szept. 5. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/33 A kérdező kommentje:
Erre az oldalra nem lehet egy normális kérdést irni,mert egyből leugatják az embert! Nem gondolkoztok mielött irtok.... Tipikus magyar... EGY SZÓVAL SEM mondtam hogy a Bécs-Budapest belföldi,csak azt hogy napi 3 járat van VIE-BUD között! -.-"
2016. szept. 5. 20:46
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!