Magyarországon miért nincs belföldi repulőjárat?
Na akkor számoljunk egy kicsit. Ferihegy-Debrecen vonattal 2:10 óra, 4315 Ft. Ferihegy-Debrecen repülővel széliranytól függően 25-35 perc és utasonkent 20-30 ezer forint alatt nem nagyon jön ki nullszaldóra sem az üzemeltetőnek.
Node a reptérre ki kell jutni, az még csak a ferihegyi vasútállomastol mint referenciaponttól nezve is 10 perc. Aztán a biztonsági ellenőrzés a többi járattal együtt megy, szóval a check-in, csomagfeladás, security miatt kell 1 órával indulás előtt kint lenni. Debrecenben érkezés után várni kell 10 percet a csomagra vagy a buszra. És meg 15 perc a központ. Kb. 2 óra így is az út, de akár több is lehet. Ráadásul így sosem lesz órás a járatsűrűség, mint a vasútnál. Ráadásul a referenciapont is csalóka, hiszen a vonat 25 perc alatt bent van a városközpontban onnan, míg ha buszozol és metrózol (vagy várod a debreceni vonatot hogy bevigyen Budapest központjába), akkor inkabb 45 perc lesz az. Baromira nem éri meg a rengeteg többletköltseget az a 20 perc spórolas.
Egyedül az átszalló utasoknak volna jó egy ilyen járat, de a Malév kísérlete, hiaba volt hálozati legitársaság, par hónap alatt érdektelenségbe fulladt.
12-es, jó, hogy nekiálltál számolni, én is azt akartam, csak nem volt időm rá.
De annyit azért megkérdeznék a kérdezőtől, hogy vajon hajlandó lenne -e a "megspórolt" időért cserébe mondjuk 15 ezer ft-ot fizetni egy irányba egy repjegyért (oda vissza 30 ezer ft-ot a vonatos, nagy vonalakban számolva 10 ezer helyett)
Egyszer, egyik hasonló kérdésnél már kiszámítottam, mennyi kerozint fogyaszt a repcsi km-enként (vagy 100 km-enként, már nem tudom), de most nem keresném meg azt a kérdést.
Mintegy húsz évig volt belföldi légiközlekedés a II. világháború után elsősorban a vasúti infrastruktúra rossz állapota miatt (és előtte is a polgári repülés beindításától kezdve), majd 2006-ban a német Olt légitársaság megpróbálkozott a Budapest-Debrecen járat beindításával - fél évig működött csak, érdeklődés hiányában megszűnt.
Lehet azt mondani, hogy nem éri meg repülővel ilyen távolságokra utazni - ugyanakkor repültem már Poznanból Varsóba, ami kb. 250 km, rendszeres légijárat, és majdnem tele volt a gép. A legrövidebb légijárat a világon pedig - szeles időben - 58 másodperc hosszú. Az igény szabályozza az egészet, nem a távolság vagy az észszerűség (<- bármely furcsa, újabban így helyes ez a szó...).
Amugy jelenleg pl Franciaorszagban is egyre inkabb szunteti meg az Air France azokat a belfoldi jaratait, ahova a TGV harom oran belul eler. Pedig Franciaorszag eleg nagy. A Parizs-Strasbourg pl ennek esett aldozatul. A Parizs-Lyon (ha meg van) csak azert van, mert rahordo jarat (atszallas miatt) de szerintem mar ez sem lesz sokaig (lehet mar meg is szuntettek) amiota TGV Air letezik (kozvetlen atszallas CDG - TGV kozott). Parizs- Toulouse pl el es viragzik, mert oda meg nincs TGV, es 5 ora lenne vonattal az ut (repcsivel 1) .
Lengyelorszag uthalozata eleg szegenyes (ocsem kinn el, az o elmondasa szerint) viszont a tavolsagok joval nagyobbak mint Magyarorszagon. Romania ugyanez. Ausztria eseteben Becs-BP nem belfoldi, hanem uzleti jarat, de elsosorban valoban azok reszere akik tovabbutaznak Becsbol.
Parizs- Brusszel meg letezik, szinten a rahordas es az EU miatt, pedig osszvissz fel ora repulout, vonattal egy ora. Viszont hiaba van orankent vonat, a Thalys allandoan tele van, nagy az igeny, igy fenntartottak a repulojaratot is (bar konkretan a Sabena ugyan tonkrement, de egyelore a Brussels Airlines meg mukodteti) de ki tudja meddig.
Pozsony-Kassa viszonylat meg majd 400 km, es direkt autopalyajuk nem igazan van oda.
Magyarorszagon belfoldi forgalomban egyszeruen nincs ra fizetokepes kereslet. Kis gepeket kellene venni, rendszeresen karbantartani, stb.
Szerintem jogos a kérdés. Ok. Budapestről kutya nem akar Pécsre menni repcsivel, viszont ha valaki Londonból, Párizsból stb. utazna Pécsre, annak igenis van igénye rá. Mert jóval könnyebb átszállni Budapesten egy belföldi repülőre, mint kimászni a Keletibe és lemenni vonattal Pécsre.
Ok Budapest a főváros, de az nem jelenti azt, hogy mindenki aki jelenleg Budapestre repül annak a végállomása Budapest..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!