Kezdőoldal » Utazás » Repülés, repülőjegyek » A repülőkön miért nincs...

A repülőkön miért nincs ejtőernyő?

Figyelt kérdés

10 éves koromig nekem teljesen evidens volt, hogy minden gépen van. Ahogy pl. hajón is van mentőcsónak. Akkor repültem először, de már akkor is aggasztott.

Én értem, nehéz eldönteni, hogy mi alapján döntenék el, hogy most már biztosan lezuhan a gép, vagy még visszahozható. Azonban a Repülőkatasztrófák c. sorozatban azért számtalan olyan eset volt, amikor jól jött volna az ejtőernyő.


A másik kedvencem a mentőmellény...

Most nyáron is: felszállás előtt a stewardess percekig mutatta, hogy hogyan működik a gépen lévő mentőmellény. Nem akartam pánikot kelteni, szóval inkább magamban tartottam az út végéig. Leszállás után viszont sort kerítettem a polgárpukkasztó tabudöntésre, amiért földrajztanárok ezrei veszíthetik el állásukat- ha hosszú percekig tanulmányozzuk a térképet, akkor órák múlva magunk is elfogadjuk, hogy igaz a hír: a Budapest-Zürich vonalon egy tenger felett sem repülünk át.



2013. okt. 29. 19:27
1 2 3
 21/24 anonim ***** válasza:

Ne haragudj, de miért bánt ha hülyének neveznek, amikor folyamatosan a hülyeség, butaság folyik belőled?


"Ellenben nincs terv arra az esetre, ha

-nincs a közelben víz

-irányíthatatlan a gép

-ha rosszak a látási viszonyok "


Mindig van a közelben víz. Egy repülő még siklani is tud annyit, hogy víz fölé kerüljön. No nem mintha ez bárkinek jobb lenne, mint a szárazföld, csak mondjuk mégis jobb egy folyó, mint egy lakótelep ugye ha már muszáj valahol kényszerleszállni.

Többnyire nem teljesen irányíthatatlan a gép még vész esetén sem.

Ha nem lehet látni akkor pedig segíthet a műszer.



Tudom, szerinted minden második repülő lezuhan, irányíthatatlanul, sötét ködben... de a valóság egész más. A polgári repülésben gyakorlatilag akkora biztonság van, hogy nincs értelme emiatt aggódnod. Autóban, gyalog is ilyen védelmeken agyalsz? Amíg az ezerszer veszélyesebb utcára nem teljes védőfelszerelésben mész ki addig miért várod el, hogy ejtőernyő legyen egy repülőn? Ráadásul laikus ember úgyse tudná azt használni, teljesen felesleges súly lenne egy repülőn ahol minden gramm számít.

2013. okt. 31. 02:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/24 anonim ***** válasza:

"Biztos van rá magyarázat, pl. a repülőmagasságnál már nincs értelme kiugrani vagy ilyesmi. "


Nem, ez egy hülye kérdés! Szerintetek mégis hányan tudnak ejtőernyőzni? Aki sose próbálta az szinte biztosan meghal, de aki ejtőernyőzik az is. Pláne ha 1000km/h-nál ugrik ki 10 ezer méter magasból. Segítek: ott mínusz 60 fokban kb. azonnal megfagysz és amúgy eszméleted veszted mivel ugye oxigén az ugye eléggé ritka. (Én csak 3000 méteren voltam gyalog és már ott érezni picit mennyivel ritkább a levegő!)

2013. okt. 31. 02:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/24 anonim ***** válasza:

Kedves földrajzprofesszor/repülő tudós.


Minden olyan gépben kötelező a mentőmellény, amely nyílt víz felett, parttól 50 mérföld távolságra, vagy olyan helyeken repül, ahol a fel/leszállás és megközelítési útvonalakon hiba esetén valószínűsíthető a vízen történő kényszerleszállás. Ez egy nemzetközi szabály, ettől nem lehet eltérni, a gépet nem lehet forgalomba helyezni, ha nincs rajta minden utasnak mentőmellény. Nem véletlenül.


A Zürichi repülőtér megközelítése során érinted a Bodeni tavat. (Bodensee). Ha valamilyen ok miatt Zürich nem fogad, a Bodeni tó északi részén lévő Friedrichshafenbe is leszállhat a gép (kell min. két kitérő repülőtér). Friedrichshafen repülőterére a tó felől végzed a megközelítést. Ha olyan hiba van, hogy mindkét hajtómű leáll (erős csapadékban megtörténhet, ha nincs folyamatos gyújtás) és nem tudod újraindítani, mi az egyetlen hely, ahova le tudod tenni? Eltaláltad, a tó.


Egész Európa tele van folyókkal, tavakkal, nem csak az Atlanti óceánt kell keresni...


Az ejtőernyős kérdésed meg már sok helyen ki volt vesézve. (Igaz, ott katapultüléssel...) Először is: kiképzett ejtőernyős vagy? Ismered a helyes zuhanási testhelyzetet, tudod, hogy a különböző talajokra leérkezéskor mi a teendő? Begyakoroltatták veled? Ha nem, teljesen felesleges ejtőernyőt felvenned, mert azzal ugyanúgy meg fogsz halni. A balesetek nagy része leszálláskor van. Leszállás előtt egy nagy repülőgép másodpercenként (!) 4 métert süllyed. A vészkiürítési gyakorlatokon 90 másodperc alatt kell elhagyni minden utasnak a gépet. 4x90=360 métert süllyed a repülőgép a kiürítés alatt. Az ilyen mentő-ejtőernyők 100 méter alatt nem használhatóak, mert nem nyílnak ki. Tehát minimum 100 méteren kell az utolsó utasnak, vagy a személyzetnek elhagyni a gépet. 100+360 = 460. Ha tehát 460 ~500 méter alatt vagy, az ejtőernyő nem menti meg az életed. Arról már végképp ne beszéljünk, hogy a hátsó ajtókon át távozók 100%-a meg fog halni, mert a repülőgépnek van ilyenje, hogy vízszintes vezérsík. Ha összetalálkozol a kb. 300 km/h-val (ennyi a minimum sebesség) a vezérsíkkal, nem a vezérsík húzza a rövidebbet, hanem te. Jut eszembe, van egy csomó olyan típus, mint pl. CRJ, Fokkerek, MD... ahol a hajtómű a törzs végén van. Kiugrasz, darált hús leszel. :)


Ajánlom figyelmedbe ezt a repülőbaleset-kivizsgálási jegyzőkönyvet: [link]


Légy szíves sorold fel azokat az eseteket, ahol túlélték volna az utasok, ha lett volna a gépen ejtőernyő. Mindezek után kiváncsi vagyok... :D

2013. nov. 1. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/24 anonim válasza:
Már túl vagy a 700. ugrásomon, így elmondhatom, hogy meghalnál ha kiugranál egy utasszállítóból. Nem csak te, én is, mindenki.
2013. nov. 14. 23:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!