Kezdőoldal » Utazás » Előkészületek » Melyik a legjobb magyar vagy...

Melyik a legjobb magyar vagy angol utazós Youtube csatorna?

Figyelt kérdés
Nagyon szeretem az ilyen tartalmat, de sajnos a Youtuberek 90% nézhetetlen számomra. Az esetek többségében magukat veszik ahogy magyaráznak. Az egyetlen messze kimagasló kivétel Pamkutya / Osváth Norbi utazásai. Ő pont csak annyira mutatja magát, hogy emberközelivé tegye, amúgy azt mutatja amit látni érdemes, folyamatos informatív narrációval. Tudtok még esetleg hasonló minőségű magyar vagy angol csatornát?

okt. 1. 13:02
1 2
 11/11 anonim ***** válasza:

Értem a problémád és jogosak a felvetéseid, de ettől még az utazós tartalom gyártás drága műfaj. Nem véletlen, hogy nincs sok magyar nyelvű utazós csatorna, amit komolyan csinálnak és hosszú távon fenn is tudnak maradni.


A magyar piac nagyon kicsi és a magyar nyelvű tartalomra kevés a szponzor, akik sok elvárást támasztanak a (nem feltétlenül annyira sok) pénzükért cserébe. A YouTube kis piac miatt meg a YouTube is jóval kevesebbet fizet a magyar nézők után, mint más nyelvterületeken. Ezekből az adottságokból ő(k) ezt és így tudja(k) összehozni.


Könnyű otthon a fotelből előadni, hogy elég csak 1-1 utalást elejteni, amúgy meg legyen reklám mentes a videó, csak ennyiből nem fogod összehozni az előállítási költségeket.


Én személyesen is találkoztam egy pár szponzor szerződéssel, amiket elfogadhatatlannak tartottam és nem is lettem soha influencer. Nem is bánom, hogy más irányt vett az életem.

Az utazások és minden más gondolatom meg marad privát. Ha csinálok is valami videót róla, azt csak a család látja, vagy még ők sem, mert inkább nem bajlódok vele, mert minek?


A legtöbb szponzor cég olyan mértékben bele akar szólni a tartalomba, hogy hányszor és hogyan említed őket, mit és hogyan mondhatsz, mit nem, hogy az nem csak vállalhatatlan, de sokszor már ízléstelenné is teszi a végeredményt. Pláne rendszeres határidőre, normálisan dolgozni sem lehet úgy, hogy a szponzor végtelen beleszólást, módosítási lehetőséget kérne, miközben annyira sokat fizetni sem akarnak ezért cserébe, hogy neked tényleg meg is érje.

Viszont ők adják a pénzt. Vagy kötsz valamilyen kompromisszumot köztük és az elveid között, hogy összejöjjön a projekted költségvetése, hogy el tudd készíteni nagyjából azt a tartalmat, amit szeretnél. Vagy maradnak a szent elveid, csak pénzed nem lesz utazós tartalmat gyártani. Messze nincs annyi fizetőképes és fizetni hajlandó cég a piacon, hogy válogatni tudj közöttük, meg a feltételeik között.


Idegen nyelvű csatornák persze, hogy tudnak jobb stílusú, tartalmú, kevesebb reklámmal kitömött videókat csinálni, ha eleve nagyságrendi különbség van a nézőszámban is és az elért közönség reklámértékben. Ez alapján a YouTube és a szponzorok is nagyságrendekkel több pénzt fizetnek ki. A nemzetközi célközönségre célzó szponzor is több, akik közt szabadabban lehet válogatni és talán más, kevésbé fojtogató feltételeket támasztó kultúrából is érkeznek ezek.


Azt is megértem, akinek Magyarósi Csaba, Szirmai Gergő, a VR srácok, vagy bárki másnak a stílusa, személyisége sem jön be. De valószínűleg az sem teljesen véletlen, hogy főleg ilyen habitusú emberek tudnak érvényesülni influencerként és nem csak közönséget tudnak nagyot maguk köré gyűjteni, de a szponzorokkal is ők képesek dűlőre jutni az anyagiakat illetően.


De szerencsére nyitott a lehetőség, bárki csinálhatja, meg lehet mutatni, hogyan kell ezt náluk jobban csinálni!

okt. 4. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!