Hogyan történhetet meg a dunai hajó baleset?
"A Margitsziget két oldalán egyirányú közlekedés van."
Ez egyszerűen nem igaz.
"Ha vársz néhány hónapot, egészen biztosan fogsz találni a neten egy hivatalos jelentést arról, mi történt."
Ha meg néhány évet vársz, fogsz találni a neten egy "hivatalos" jelentést arról, hogy az egész meg sem történt.
" irányítás közben csajozott "
biztos facebookon
Feltehetőleg több kedvezőtlen tényező is hozzájárulhatott a tragédiához, de alapvetően emberi mulasztás idézhette elő.
A felvételeken látni, hogy a Viking ráúszik a nála lassabban közlekedő, kisebb Hableányra, majd befordítja maga alá. Szerintem a nagyobb hajó ukrán kapitánya vagy előzni akart, vagy egyáltalán nem is tudta hogy előtte van egy kisebb hajó (bár ez utóbbit kétlem azért). Maradjunk az előzés elméleténél. Előzéskor egyébként nem kötelező a két hajó kapitányának kapcsolatba lépnie rádión, és ez itt nem is történt meg. (Igazából csak ha kockázatosnak ítéli meg a helyzetet az, aki előzni akar, akkor figyelmeztetheti a másik hajót erről.) A felelősség egyébként az előző hajót terheli, szabályok értelmében.
Szóval én úgy gondolom, hogy az lehetett a baj, hogy a Viking kapitánya bevállalt egy kockázatosnak mondható előzést, és elnézte. Túl közel mehetett a Hableányhoz. A miértjét nem értem csak. Talán egy pillanatra máshova nézett, mással foglalkozott?
A további tényezők, amik a tragédiához hozzájárultak, többek között az este sötétsége, a szakadó eső miatti rossz látási viszonyok, a Duna magas vízállása és erős sodrása, és a Margit híd vakítóan díszes kivilágítása. Illetve szóba került még a Viking orrának kialakítása is, ami szokatlanul tompa, nem pedig hegyes mint a többi hajóé. Ennek azért lehetett jelentősége egyes szakértők szerint, mert ha hegyes lett volna a Viking orra, akkor amikor nekiütközik az előtte lévő hajónak, akkor az úgymond ellökődött és elfordult volna róla. Így viszont egy tompa, nagyon enyhe görbületű felületen érintkezett a kisebb hajóval, ezért az nem tért ki a behatás hatására, hanem jól megtámaszkodott a hosszú tompa felületen és így a nagyobb hajó be tudta nyomni maga alá.
*Javítom, bocsi:
mégiscsak kötelező lett volna rádión kapcsolatba lépnie az előzni akaró hajónak az előtte lévővel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!