Megjegyezzük, hogy tiszta gördülés esetén a tapadási súrlódás nem végez munkát, és nem azonos a gördülési ellenállással. Ez miért van pontosan?
Egy adott erő rendszeren végzett munkáját erő*elmozdulás képlettel definiáljuk.
A tapadási súrlódási erő az autón mint pontrendszeren végez munkát –– még ha a tapadási súrlódás nem is változtatja meg az egész világ kinetikus energiáját, mint amilyenek a mechanikában pl a csúszási súrlódás, rugóenergia, EM tér energiája, kémiai energia, stb.
"és amugy miért W-vel van a wadmalac? :D :D :D"
Ritkább a sima csíkoshátú v betűsnél. :)
Amúgy ősrégi, bringás versenyzés időszakomból maradt nick.
Ott meg egy haver miatt lett w, akivel gyakren SMS-eztünk úgy, hogy minden szóba sima v helyett w-t írtunk.
Hogy wagy?
A többi kérdéses részre meg látom, folyamatban a vita.
Mechanikában egy támaszpontra nem szoktunk úgy hivatkozni, hogy munkát végez.
Ez meg egy támaszpont. Egész addig sima támaszpont, amíg a tapadási súrl. erőt túl nem lépi a ható erő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!