Mégis mit jelent az, hogy c (celeritas) a négyzeten!?!?!?
> „Előző. Az 1/2 a kakukktojás, nincs mértékegysége. Mit nyertem?”
Három kérdés volt, hogy döntsd el különböző dolgokról, hogy melyik a nagyobb. Te meg megmondtad, hogy melyik a kakukktojás. Szóval egyelőre annyit nyertél, hogy már mindenki látja, hogy valami nincs rendben a fejedben.
> „Amúgy persze h a 100 centi, a nagyobb.”
A 100 centi egyik kérdésben sem szerepel a 3 közül… De legalább spontán előbbre jutottál valamivel, mert már arról írsz, hogy melyik a nagyobb. Ez szép!
De segítek még: én 3 darab kacsacsőrt várok egymás alatt.
Ha az 1/2 = 0,50 és az (1/2)^2 = 1/4 = 0,25 közül a második a nagyobb, akkor az 1. ilyen legyen: <,
ha fordítva, azaz 0,50 nagyobb, akkor ilyen: >.
Ha az 0,1 m és az (0,1 m)^2 = 0,01 m^2 közül a második a nagyobb, akkor az 2. ilyen legyen: <,
ha fordítva, azaz az 1 m nagyobb, akkor ilyen: >.
Ha a 10 cm és az (10 cm)^2 = 100 cm^2 közül a második a nagyobb, akkor az 3. ilyen legyen: <,
ha fordítva, azaz a 10 cm nagyobb, akkor ilyen: >.
#11 Kérdező, legalább valld be, hogy nem érted mit írt ide a válaszoló.
Nem szégyen kérdezni! Az intelligencia egyik ismérve, ha beismerjük a tévedésünket.
Pl Einstein bizonyos elméletei a kvantummechanika hajnalán.
De akkor lehet, hogy arra sincs megoldás, hogy a c a nagyobb, vagy a c^2. Viszont ebben az esetben miről szól a kérdés? Mert ha így áll a dolog, akkor lehet hogy c^2 valójában kisebb, mint c, és nem léptük át a „végső határt” a négyzetre emeléssel, hanem pont, hogy eltávolodtunk tőle. Illetve nem történt semmi (ugye most mondtuk, hogy nincs megoldás).
(BTW az első kacsacsőr egyértelműen úgy áll, hogy az 1/2 > (1/2)^2, tehát simán lehet, hogy valaminek a négyzete kisebb, mint a valami.)
Az előző (22:24-es) hozzászólásom még a 22:19-esre volt válasz.
> „Azzal egészíteném ki h igazam volt abban az 1/2bek semmi értelme, ugyanis nincs mértékegysége. így tényleg kilóg a sorból.”
Már miért ne lenne értelme annak, hogy valaminek a fele (1/2)? Másrészt ott még a relációs jelet is értelmesen meg lehet adni. Az volt az egyetlen kérdés, aminek volt értelme.
A kérdésed ugye erre épül:
> „A fénysebesség a végső határ ezt tudja mindenki. De akkor hogy a francba lehet azt négyzetre emelni mint ahogyan azt a hírhedt nagyokos Einstein tette?”
Tehát (javíts ki a félreértelek), azzal van bajod, hogy a fénysebesség négyzetre emelésével átlépjük a fénysebességet, a „végső határt”, azaz valami nagyobb dolgot találunk ki, ami nagyobb, mint a fénysebesség.
Arról próbállak meggyőzni, hogy ennek az összehasonlításnak nincsen értelme, így a kérdésen is felesleges rágódnod.
> „Fél krumpli-fél centiméter. Na hova tegyem a relációt nagyokos?”
Fénysebesség vs. fénysebesség a négyzeten. Na, hogy áll a reláció, nagyokos?
Miben különbözik ez a krumplis példádtól, hogy olyan bátran kijelented a kérdésben, hogy a négyzetre emeléssel átlépünk a fénysebességen?
(És ha megfigyeled, ott romlott el a dolog, azért értelmetlen, mert különböző mértékegységet raktál a fél mögé: a krumplit, illetve a centimétert. Ha mértékegység azonos, akkor a negyed krumpli kisebb, minta fél, mint ahogy a negyed centiméter is kisebb, mint a fél centiméter.
c = 299 792 458 m/s,
c^2 = 89 875 517 873 681 764 m^2/s^2.
Van mértékegység, és nem ugyanaz.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!