Miért repülnek a repülők olyan magasan, mint ahogy?
Feljebb kisebb a levegő sűrűsége, ezért lecsökken a közegellenállási erő nagysága, amivel kisebb fogyasztás is jár. Azonban ha kisebb a levegő sűrűsége, akkor csökken a repülőre ható felhajtóerő nagysága is, ezért a repülnek gyorsabban kell mennie ahhoz, hogy tartani tudja a repülési magasságot, de ekkor meg nő a közegellenállási erő nagysága is. Azért van értelme erről beszélni, mert a közegellenállási erő, és a felhajtóerő között nem lineáris az összefüggés. [link]
Ez egy remek optimalizállási feladat, hogy mi az ideális repülési magasság. Úgy tudom (de ez nem biztos), hogy a kettő hányadosának kell a legnagyobbak lennie, ez 4-5 foknál adódik, de ha a különbség számít, akkor 10 fok az ideális.
#10:
boldogabb lennék, ha úgy tudnám, hogy a pilóták odafent a repülővezetéssel foglalkoznak, nem kettyintéssel.
Mert ugyebár az a fent kemény harci eszköz az 1 barra visszatérve újra csak bőrdíszmű.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!