A.) mindig fele annyit vesz el belőle mint az előtte levőből
6-2=4
4-1=3
3-0,5=2,5
2015. febr. 23. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
2/12 anonim válasza:
A: a_n+1 = a_n / 2 + 1
2015. febr. 23. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
3/12 anonim válasza:
Ezeknek a vilagon semmi ertelme sincs. Peldaul, mi van ha az A)-nak az a szabalya hogy a 6; 4; 3; 2,5; szamokat ismeteljuk a vegtelensegig? 6; 4; 3; 2,5; 6; 4; 3; 2,5; 6; 4; 3; 2,5;... de ugyanigy lehet hogy mittudomen a 6; 4; 3; 2,5; 2015 szamokat ismeteljuk. Ez gondolatolvasas, nem matematika.
2015. febr. 24. 05:31
Hasznos számodra ez a válasz?
4/12 anonim válasza:
Ez kognitív képességeidnek használata, azaz az eddig megszezett tudásodat összevetése a látottakal, és egy szabályszerű rendszer felállírása. Nagyon sok helyen használnak ilyen tudományt.
Legszebb példa erre Kepler bolygó mozgási méréseiből visszakövetkeztetett képletei.
Persze egy matematikai sor,vagy sorozat lehet nagyon sok felé; periodikus, periodikusan változó, pszeudo véletlen, sokad fokú, de a vannak könnyen belatható eredmények.. Ez kicsit bevezetése a teljes indukciónap.
2015. febr. 24. 06:04
Hasznos számodra ez a válasz?
5/12 anonim válasza:
*** indukciónak
2015. febr. 24. 06:07
Hasznos számodra ez a válasz?
6/12 anonim válasza:
Kepler iszonyatos mennyiségű adatból (Tycho Brahe egész életműve és saját 12 éven át tartó mérései) dolgozott és számos hibás modellt felállított mire megtalálta az igazit. Jó, tudom, valahol el kell kezdeni, de ez szerintem (és nekem az ELTE, szerintem tévedésből, de akkor is, adott egy matematikatanári diplomát) akkor is butaság.
2015. febr. 24. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
7/12 Tom Benko válasza:
@3: Igazad van és mégsem. Szigorúan a matematikában egy sorozatot nem lehet néhány tagjával megadni, tehát ha adok néhány számot, azt úgy folytatom, ahogy jól esik, nem található benne semmilyen kifogás. Viszont lényeges a matematikai gondolkodás szempontjából, hogy mintákat, sémákat, szabályokat ismerjen fel az ember, és ez a feladat pontosan erre jó. Sőt, igazából az a lényeg, hogy minél többféle sémát találjon a tanuló, úgyhogy ha konzisztens érveket tud felsorakoztatni, azt a tanárnak nem csak el kell fogadnia, de kifejezetten értékelnie kell.
2015. febr. 25. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?
8/12 anonim válasza:
Mindenesetre van kézenfekvő és van erőltetett szabály minden ilyen esetben.
Valóban mindenbe bele lehet kötni, de a legkézenfekvőbb magyarázatot szoktuk elfogadni, ha lehet.
Ld. "Ockham borotvája"...
Amúgy valóban 4 tetszőleges elemre illeszthető egy harmadfokú függvény, és akárhány magasabbfokú.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!