Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Miért van a humán tárgyaknak...

Miért van a humán tárgyaknak ilyen mérvű elnyomó hatása a természettudományokkal szemben?

Figyelt kérdés

Legtöbben inkább a humán tárgyak iránt vonzódnak, minthogy a természettudomány (pl. fizika, biológia, kémia, matek, stb.) felé.


Pl. Itt a gyakorikérdéseken is egy csomóan érdeklődnek, hogy mit fognak tanulni jövőre pl. történelemből, vagy épp mi lesz a kötelező olvasmány, van aki olvasónaplók sokaságát dolgozza ki, nyarát rászentelve.


Olyan kérdés viszont meglehetősen ritka, hogy mit tanulunk pl. fizikából, stb.


Vajon mi a magyarázata, hogy a diákok érdeklődése ilyen mértékben egyoldalú?


A sajátos beállítottság játszik -e szerepet, vagy talán az általános iskolák elnyomó hatása dominál - ahol köztudott, hogy a humán tárgyak többszörös túlsúlyban vannak, így esélyt sem adva a természet megismerésére?


Tény, hogy a természettudományoktól elég sokan írtóznak, vagy csak bemagolják.


Te mit gondolsz erről?

Saját tapasztalatok is érdekelnek.


Köszönöm Válaszod!



2013. júl. 30. 16:41
1 2 3 4 5 6 7
 31/69 anonim ***** válasza:

"Egy alapfokú jártasság ezekben is szükséges, még ha nem is akar az illető orvos lenni..."


Na igen, de manapság gimnáziumokban nem az alapfokú, a mindennapi életben történő alkalmazását oktatják a természettudományoknak, nem gyakorlati oldalról közelítik meg a témát, hanem próbálják beleverni a gyerekbe az alapokat. (persze rengeteg esetben azt is rossz módszerrel) Ennek azonban így semmi értelme, mert amit megtanul az később remek alapot szolgál a további tanulmányokhoz, de az adott területen belül! Ha viszont nem foglalkozik vele magasabb szinten, akkor az egész idő- és pénzpocsékolás volt. Szerintem jóval gyakorlatiasabb oldalról kéne megközelíteni a természettudományok oktatását. Egyszerű példa a matek. Amikor mi a tanártól megkérdeztük, hogy mire jó ez az egész, csak hümmögött. Pedig a matematika mindenhol ott van, rengeteg érdekes dolog arra épül. (Hogy csak két példát említsek, kriptográfia/kriptoanalízis.)

2013. aug. 13. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/69 anonim ***** válasza:

"Itt van egy képlet - értelmezd!

Nem sikerült?

Akkor megbuktál!"

Ezek után, nem tudom, mit is mondhatna az ember. Elhiszem, hogy a két ismeretlenes egyenlet, a periódusos rendszer, Pitagorasz-tétel, a gravitáció törvénye (és még sorolhatnám) olyan amilyen, de az oktatótol függ, hogyan kell értelmezni.

Fura, hogyan tanították a matekot: 2 alma + 5 körte: ? gyümölcs?

Sokkal késöbb meg azzal jönnek, hogy magyarázd el a gravitáció törvényét, vagy bizonyisd be, hogy a Föld nem lapos, hanem geoid. Kapsz erre két percet és közben, válaszolj a keresztkérdésekre is!

Az már más, ha arról van szó, hogy magyarázd el, hogyan működik a számitógép. Szedd szét és müködőképesen rakd is össze. Amíg ezt csinálod, közben mondjad, hogy pontosan melyik alkatrészét tartod a kezedben ès azt is, hogy milyen feladatot lát el.

Atomerőmű látogatásnál is, el lehet magyarázni a dolgokat.

Biológia: betegségeknél, fertőzéseknél is hasznos lehet - pl. mit, mivel tudunk gyógyitani?

Kèmia: a reakciókat meg lehet mutatni, illetve azt, hogyan tudsz kiszabadulni, a házból, ahol az alábbi anyagok találhatóak.

Ugye, hogy másabb?

2013. aug. 13. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/69 anonim válasza:

Nagyon érdekes dolgokat írtak itt.

Szerintem is az egyik tényező, ami miatt nem szeretik a diákok a reált az a tanár. Én most gimnáziumban tanulok és szeretem a kémiát és a fizikát is, de ha ránézek a tanár unott arcára már akkor elmegy a kedvem a tanulástól (hát még a magyarázat). Így meg elég nehéz jó alapokat szerezni.


A szülők is valamennyire hibásak, mert inkább beültetik a gyereket napi 12 órára a TV elé ahol nézik az agysorvasztó műsorokat. Úgy vettem észre amúgy hogy a kisebb gyerekek még érdeklődnek a kísérletekhez, ami jó alap lehetne az érdeklődés felkeltésére.


Természetesen ezt még befolyásolja a beállítottság.

Ez az én szemszögem.

2013. aug. 13. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/69 anonim ***** válasza:
65%
Érdekes, amikor valaki azt mondja, hogy nekem a fizikára, kémiára, matekra soha nem lesz szükségem, nem tudok mit kezdeni vele.. Miért ha elolvasol egy verset meg egy történelmi olvasmányt, akkor azzal mit tudsz kezdeni, kérdem én?? Megváltoztatod a történelmet vagy belelátsz az író fejébe?? Én fizikás beállítottságú vagyok, mondjuk egy fizikai eseményt bármikor be lehet bizonyítani, majd rácsodálkozni hogy tényleg ez milyen érdekes! Én például nagyon szívesen elolvasok bármikor egy jó könyvet, mert ha jó, leköt. De ezután miért kéne nekem utólagosan belemagyaráznom dolgokat?? Miért "jellemezzem" a szereplőket stb. stb. stb... Nyilván ott is keresendő a többségi humán beállítottság, mert ha odatolnak a gyerek orra alá 15 mondatot hogy fiam ha megtanulod, kapsz egy ötöst. Bemagolja, sikerélménye van abból hogy ötöst kapott és nem kellett gondolkodni. De amikor gondolkodni kell mondjuk egy egyszerű Pitagorasz-tétel kiszámításához és csak akkor jár az ötös ha gondolkodtál, akkor nyilván a gyerek inkább a bemagolást választja, mert az egyszerűbb...Illetve sok esetben megérteni se akarják a dolgot a gyerekek, mondván az első apró, elsőre meg nem értett dolog után, hogy nem értem. Nem tudom, ki mennyire jártas ebben, de példának a fénytörés geometriai szerkesztése. A legtöbben ránéznek a sok vonalra, a viszonyító körre, a körző nyomokra és közölik hogy hagyjuk meg se próbálom, mert hülye vagyok. Feladja.. akaraterő sincs a mai fiatalokban.. ha elkészítené, akkor láthatná, hogy hogyan törik a fény, amikor az ablakon besüt..reggeli napsütés, egy teljesen szokványos, elképzelhető kép..de nem, nekik inkább a könnyebb út kell, mert minek is gondolkozzunk.....
2013. aug. 14. 00:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/69 anonim ***** válasza:
nem olvastam el a válaszokat, de nálunk a humán tantárgyak voltak nagyon elnyomva az osztályban. a történelem még úgy ahogy valakit egy nagyon kicsit, de irodalom nyelvtan senkit se érdekelt. és mindenki olyan egyetemre fog menni ahova kell term.tud tantárgy :D mondjuk mi matekos osztály voltunk
2013. aug. 14. 02:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/69 anonim ***** válasza:
62%
A 34-es válaszolónak üzenném, hogy nem lehet mindenki olyan agytröszt mint ő. És én igen is azt mondom, hogy mi a francot kezdjek a fénytöréssel meg a sok hülye geometriai cumóval mikor már mos ttudom, hogy anglisztikára fogok tovább menni? Hm? Biztos sok hasznát fogom venni majd az életemben a trgonometriának is :) Meg a trigonometrikus egyenleteknek. Majd biztos minden reggelem azért lesz jobb mert most már ezeket is tudom hurrá :D -.-
2013. aug. 14. 07:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/69 anonim ***** válasza:
51%
Továbbá nekem a sok geometriai dolog inkább ijesztő mint szép. Nekem ami szép az az amikro egy nagyon bonyolult külföldi mondatot lefordítok gyönyörű szépen magyarra. Vagy egy zenét. Vagy bármit. :) Mindenki mást szeret csinálni ez van, nem klelene ennyire erőltetni a reál tantárgyakat főleg nem a matekot. Az általános iskolai matekkal is csodásan ellennék életem végéig. Mert képzeld nem bír érdekelni, hogy milyen szögben süt be a nap a szobám ablakán. Ha kiszámolom majd tudom irányítani, hogy másképp süssön be? :D Nem. Akkor meg ? :D
2013. aug. 14. 07:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/69 anonim ***** válasza:
36-37-es, 34-es vagyok. Ízlések és pofonok. Ha te már tudod mit szeretnél csinálni, az egy jó dolog. Akkor nyilván, ha nem érdekel, akkor nem csinálod. De én azokról az emberekről beszélek, akik úgy vágják rá, hogy hülye vagyok, nem érdekel, hogy nem is tudják milyen érdekes..Illetve azt sem tudják mivel foglalkozzanak...amúgy nekem meg képzeld ez okoz örömet, hogy ilyen dolgokat csináljak. Nekem meg az nem okoz örömet, hogy fordítsak mert fusztrál, ha nem tudok belőle értelmes mondatot kihozni, mert egy szónak húszmillió jelentése van, és összevissza van pakolva a mondatban a magyarhoz képest..az angolt kifejezetten nem szeretem, ebből a szempontból, de a kiejtéstől is irtózom. Amúgy valahogy azért valamilyen szinten megtanultam, DE emellett nekem a fizikát is sikerül magas szinten művelnem és éppen ez az. A nyelvet mindenkinek sikerül valamilyen szinten művelni, a humánt meg mindenki valamennyire bebírja magolni...a logikai képességek fejlesztésére kéne még nagyobb hangsúlyt fektetni. Na most valóban, olvastam valahol valamelyik válaszban, hogy a tízéves gyereket nem érdekli hogy milyen a pocok fogazata. Én is magasról leszarom, bevallom őszintén, sőt az egész biológiát úgy ahogy van. Valóban nagyon tanárfüggő a term.tudományok tanítása. Én például a földrajzot imádom, mert nagyon jó tanárom volt. Sok felesleges dolgot tanítanak az iskolában, egy olyan rendszer kéne, hogy felajánlják, hogy van ez meg ez, válassz, hogy melyik érdekel és akkor azt tanuld normális, de nyilván lennének kötelező tárgyak is. Azt gondolom, sokkal hasznosabb például mechanikát vagy elektronikát tanulni, mert ha történik valami, akkor azt meg tudjuk érteni. Értem én, hogy sokak szerint rideg, és inkább az irodalommal foglalkozik meg a törivel. De miért foglalkozzunk elhunyt emberek érzelmeivel, amiket egyébként is csak találgatni tudunk?? Mi ennek az értelme?? Értjük meg a körülöttünk történő dolgokat, értsük meg a világot. Ez értelmes lenne.
2013. aug. 14. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/69 anonim ***** válasza:
Utolsó vagyok. A biológia, fizika, kémia, földrajz mind érdekes tudomány, nekem mondjuk a biológia nem jön be egyáltalán, de ezt is lehetne jobban tanítani, mert valakit jobban érdekel a világ működésének ezen része. Ugyanúgy a másik három, nagyon elvannak nyomva és ezt sajnálom.
2013. aug. 14. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/69 anonim ***** válasza:
Engem például a fizika nagyon érdekel. Amíg nem képletekből és számolásból áll hanem elméletből :)
2013. aug. 14. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!