Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Miért van a humán tárgyaknak...

Miért van a humán tárgyaknak ilyen mérvű elnyomó hatása a természettudományokkal szemben?

Figyelt kérdés

Legtöbben inkább a humán tárgyak iránt vonzódnak, minthogy a természettudomány (pl. fizika, biológia, kémia, matek, stb.) felé.


Pl. Itt a gyakorikérdéseken is egy csomóan érdeklődnek, hogy mit fognak tanulni jövőre pl. történelemből, vagy épp mi lesz a kötelező olvasmány, van aki olvasónaplók sokaságát dolgozza ki, nyarát rászentelve.


Olyan kérdés viszont meglehetősen ritka, hogy mit tanulunk pl. fizikából, stb.


Vajon mi a magyarázata, hogy a diákok érdeklődése ilyen mértékben egyoldalú?


A sajátos beállítottság játszik -e szerepet, vagy talán az általános iskolák elnyomó hatása dominál - ahol köztudott, hogy a humán tárgyak többszörös túlsúlyban vannak, így esélyt sem adva a természet megismerésére?


Tény, hogy a természettudományoktól elég sokan írtóznak, vagy csak bemagolják.


Te mit gondolsz erről?

Saját tapasztalatok is érdekelnek.


Köszönöm Válaszod!



2013. júl. 30. 16:41
1 2 3 4 5 6 7
 1/69 anonim ***** válasza:
85%

Inkább örüljél neki hogy egyáltalán leköti bármelyik tantárgy egy egy kölök agyát!Ma már tényleg csodaszámba megy a valami iránt moitivált gyerek,legtöbbjük a COD előtt fog szürke hályogot kapni.

Persze én is értem mire gondolsz,valóban,a természet tudományok kevesebb embert vonzanak,de lássuk be:Az ember egy élőlény.És egy élőlényt egy érzelmekkel teli világ jobban fog vonzani mint egy rideg szabályokkal teli,érzelemmentes,természeti világ.


(egy csillagász tanonc)

2013. júl. 30. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/69 anonim ***** válasza:
98%
A humán tudományok autodidakta módon is tanulhatók, míg a reáltárgyakhoz a legtöbb embernek szüksége van segítségre, magyarázatra. Kötelező olvasmányokat, történelmet bárki el tud előre is olvasni, míg matematikából egyedül, tanár nélkül nemigen fog a nyáron előrehaladni. Egyébként szerintem elsősorban a pocsék tanterv és tananyag az oka annak, hogy viszonylag kevés ember szereti meg az iskolában a természettudományokat. Nagyon elvonatkoztatva tanítják, és egyáltalán nem az életkorhoz igazítva. Mi a fenét érdekelné egy tízéves gyereket az, hogy a mezei pocoknak milyen a fogazata? A fizikát, kémiát meg utána végképp úgy tanítják, hogy rá nem jön szerencsétlen nebuló, minek kell azt neki bemagolni. Voltam még gimis koromban Németországban egy hetet ottani gimnáziumban. Láttam kémiadolgozatot. Máig emlékszem, az egyik feladat az volt, hogy lakatlan szigetre kerülsz, ilyen és ilyen növények, ásványok stb. vannak, miből, hogyan készítesz magadnak szappant. Természetesen fel kellett írni a képleteket is. De legalább tudták, mi van a rengeteg elem és vegyület neve mögött, melyik mire való, miben található, eszik vagy isszák, nem csak magoltatták velük a jeleket és képleteket ész nélkül.
2013. júl. 30. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/69 anonim ***** válasza:
97%
A mindenkori vezetésnek nem érdeke, hogy okosak legyenek az emberek, mert az okos ember gondolkodik és veszélyes (főleg ha még van reál képzettsége is és tud mondjuk bombát csinálni). A lényeg tehát, hogy a hatalmat adó tárgyak oktatását soha nem szorgalmazták, véleményem szerint ha nem volna létszükséglet, már rég nem is létezne az oktatása, de azért így is eléggé lenyomják a béka feneke alá, hiszen akkor hogyan lehetne eladni a lúgosító teákat meg a többi csodaszrt. Főleg manapság, a jó kis fogyasztói társadalomban bőven megfelenek az agymosott zombik...
2013. júl. 30. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/69 anonim ***** válasza:
100%

Utolsó:Egy kicsit szélsőségesen látod a dolgot.Ha tényleg el akarnák nyomni a társadalmat,akkor az iskolákban nem taníthatnának történelemből és irodalomból rengeteg mindent.


Történelemből szerintem moinden forradalmat vagy emberköszpontúságot hirdető kort kihagynának (szóval a francia forradalomtól kezdve az amcsi szabadságharcon át a március.15-ös eseményekig szerintem semmit nem taníthatnának)


Irodalomból meg szintén mindent ki kéne hagyniuk ami kicsit is kritizálja a felsőbb rétegeket,vagy bármi lázító hangzata van .(tehát mondjuk a Nemzeti Dal élből fekete listán lenne,ha a kormány el akarná folytani a nép tudatát)


Lássuk be:Az iskolák nagy része ráunt a nem érdeklődő diákokra,így miért is fektetnének nagy hangsúlyt kémiára,ha az egész évfolyamban 3 ember akar valami kémiát igénylővel foglalkozni.(pedig szerintem az egyik legérdekesebb tantárgy lehetne.Tudománytörténetileg az egyik legváltozatosanbbb és legősibb tudományág,természettudományos részét tekintve pedig rendkívül változatos.A magfizikás kémiától kezdve a biokémiáig mindenről lehetne tök érdekesen tanítani!)

2013. júl. 30. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/69 anonim ***** válasza:
34%
Ez egyszerűen azért van, mert a reál tárgyak nehezebbek, gondolkodni kell hozzájuk, a mai gyerekek, fiatalok pedig olyan sötétek, mint a segg. Nagy részük még olvasni sem tud, és nem is fog tudni soha.
2013. júl. 30. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/69 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen az eddigi válaszokat!

(Mindenki kapott zöld kezet).


Valóban igen kevés manapság a motivált gyerek, és sok esetben (még érettségi után is!) tanácstalanok, hogy mi érdekli őket, mivel szeretnének foglalkozni a jövőben.


Írta valaki, hogy a humán tudományok autodidakta módon is tanulhatók, de a reáltárgyakhoz a legtöbb embernek szüksége van segítségre.


Ez kétségtelen, viszont úgy gondolom, hogy egy "alaplökés" (amely akár motíváció is lehet) mindenképp szükséges ahhoz, hogy valaki önszántából tanuljon is bármit, akár humán dolgokat.


Vajon ez az "alaplökés" a humán tárgyaknál erősebb, mint a reál tárgyaknál?

Ha igen, akkor ennek kizárólag az iskola és az oktatási módszer az oka?

Tudom én is, hogy milyen rossz módszerekkel oktatnak pl. fizikát, kémiát, de vajon a humántárgyak oktatási módszere jobb?


Mert a reál tárgyak oktatásából ugye az jön le, hogy minek kell azt nekem tudni, meg hova fogom használni, nem kérdezi ezt meg tőlem seni, a "sztárok" is azzal jönnek, hogy matekból mindig hülye voltam (és ezt nem is röstellik)...stb. tehát a tanuló nem látja át, miért is hasznos, ill. mik az alkalmazásainak lehetőségei a reáltudományoknak.


Vajon a humán tárgyaknál azonnal átlátják a tanulók, hogy miért is tanulják azt amit, és mire jó mindaz?


Mert ha erre az utólsó kérdésre a válasz igen, akkor az eredeti kérdésre is megvan a válasz...


Vagy egyszerűen szívesebben szeretnek magolni a diákok, mint valamit megérteni, és egy logikus gondolatmenetet végigkövetni, akár mindennapi példákon át?


Bocsánat, hogy ilyen hosszúra sikeredett.

Várok minden hasznos választ!

2013. júl. 30. 21:09
 7/69 anonim ***** válasza:
56%

Vegyük csak sorra:

Magyar: anyanyelv, érzelmi kötődés

Történelem: közösségi tudat formáló ereje

Nyelvek: erre tényleg mindenkinek szüksége van, ezért jóval fontosabb, mint a kémia vagy fizika, ami nagyrészt csak annak kell, aki arra halad tovább. Csak ne latint kelljen tanulni, aminek az égvilágon semmi haszna sincs.


Ilyen közegben felnőve az embernek sokkal inkább a humán lesz a fontos. Sőt, a reál oldalt azért igyekeznek visszaszorítani egyesek, mert a szocializmusban nagyon ráerősítettek. A humán oldal erőfölényét látják természetesnek.

2013. júl. 30. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/69 anonim ***** válasza:
56%

Lehetnének a reál tárgyak is gyakorlatorientáltabbak. Talán akkor jobban fel tudnám halmozni a fát.


Az alaplökés is egyszerűbb, jobban motiválja őket a közösséggel való kapcsolat, mint a természethez való kötődés.

2013. júl. 30. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/69 anonim ***** válasza:
100%

Erről a nyári orientációról azt gondolom, hogy a kötelező olvasmányok, olvasónaplók nélkül sokan nagyon félnek, hogy év elején karókat kapnak be.


Fizikából, matekból nincsen nyári munka. Év közben pedig a Tudományok- ill. Hf. témakört is ellepik a hiányos ismeretű, butaság kérdések. Ezek szintén nem a beállítottságot jelzik, hanem hogy valaki nem tanult az előzőre és most össze kell kaparnia magát. Mivel egymásra (is) épülnek a tantárgyak, tankönyvből képtelenség lenne megtanulni.

2013. júl. 30. 22:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/69 Makoscsiga ***** válasza:
78%

"Olyan kérdés viszont meglehetősen ritka, hogy mit tanulunk pl. fizikából, stb. "

Mert egy akármilyen könyvet bárki el tud olvasni akármikor, de egy harmonikus rezgőmozgás megértéséhez már tanárra van szükség, aki majd év közben majd úgyis megtanítja az anyagot. Addig meg kiolvassa a kötelezőket.


Én nem hiszem, hogy a diákok érdeklődése egyoldaló lenne, vagy egyoldalúbb, mint régen. Semmi erre utaló jelet nem látok, pedig már lassan 24 éve vagyok valamilyen szinten tagja az oktatási rendszernek. :D


"Tény, hogy a természettudományoktól elég sokan írtóznak, vagy csak bemagolják. "

Ugyan ez a helyzet a humán tantárgyakkal is. Sokan irtóznak tőlük, vagy csak bemagolják. So what?

2013. júl. 31. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!