Okozna komolyabb problémát, ha a repülőgépen 100-150 ember hátra vagy előre csoportosulna és elkezdene egyszerre ugrálni?
"még a szárnyat is le tudnák szakítani...."
A repülőgépek szárnyai nem törhetőek le ilyen módon. Úgy vannak méretezve hogy az egész szárny nem tud úgy rezonálni hogy ilyen gond kialakulhasson. Nagyon komoly méretezésen, és tesztelések során esik keresztül egy egy szárny., Egyszer egy filmben láttam, amint közel félkörbe (!) hajtották a szárnyakat károsodás nélkül. Megjegyzem olyan extrém körülmény nem tud kialakulni, ami ekkora erőhatásnak tudná kitenni a szárnyakat. (Értsd: Soha semmilyen körülmények között nem tud olyan aerodinamikai szituáció kialakulni, ami ennyire meggörbítené a szárnyakat) Ezt ugyan nem találtam meg, de egy hasonló törésteszt megmutatja hogy igencsak strapabíróak a szárnyak:
http://www.youtube.com/watch?v=DsjTn1z3PSQ
A fentiek az utasszállító gépekre jellemzőek (lévén ott van értelme a kérdéses mennyiségű embertömeg egyszerre mozgásának), de kisebb gépeken bizony előfordulhat rezonancia. Erre is van példa:
http://www.youtube.com/watch?v=kQI3AWpTWhM
Ez az un. flatter jelenség. Egy jól megépített gépen nem probléma (legalábbis törést nem okoz, csak az irányítás kissé bajos ilyen szituációban) de az olcsóbbaknál okozhat gondot. De ez már egy másik történet...
maci
#13:
THX a pontosítást és megnyugtatást. :)
Ez függ attól is hogy hogyan van berakodva a gép. Mennyire van közel a balihoz (balansz-->trimmen kívül lehetne - out of trim).
Hogy jobban megértsd olvasd el ezt:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!