Miért tartja mindenki ilyen nehéznek a matematika érettségit, holott a színvonala szinte 0?
Valamikor, gondolok itt a 70-es, 80-as évekre, sokkal keményebb példákat adtak. Habár akkoriban lényegesen kevesebb diák érettségizett, mint most.
Hogy érzékeltessem a különbséget, leírom egy 70-es évekbeli matematika érettségi egyik feladatát:
a.)
Számítsa ki az y=x^2+2x-15 egyenletű parabola és az y=5x-15 egyenletű egyenes által határolt síkidom területét.
b.) számítsa ki ennek a síkidomnak az x-tengely körüli forgatása által keletkezett test térfogatát.
Ha a régi érettségi lenne most is, akkor azt hiszem, hogy a most érettségizők 80%-a nem menne át.
De ha visszanézünk a 90-es évekre, akkor pedig volt egy matematikai összefoglaló feladatgyűjtemény, abból mentek a példák. És jócskán nehezebbek azok is, mint a mostani érettségi példái.
15:08
Ez már egyetemi anyag, amúgy fakton most is veszünk ilyeneket... de végülis ez az idióta oktatási rendszer miatt van, mindent bele akarnak sűríteni a tantervbe ami tök fölösleges és elveszi az időt az értelmes tárgyaktól. Kérdem én, mi a jó *****-nak kell nekünk művészettörténetet, rajzot, éneket, etikát, filozófiát meg hasonló b@romságokat tanítani gimnáziumban? Igazából az még jobb lenne, ha e nyelveket sem erőltetnék ennyire, ezzel csak azt érik el, hogy a diplomások egyből külföldre mennek (persze akiknek ér is valamit a szakmája), mert perfekt nyelvtudásuk van.
Én sem értem miért sír mindenki.
Kettesre simán meg lehet írni bármelyik évi matek érettségit, mert mindig raknak bele annyi iszonyatosan gagyi feladatot...
Aki meg nem érti a matekot az ne akarjon már 4-est meg 5-öst kapni. Mert úgy látom itt az a gond. Vki végig kettes matekból, aztán fel van háborodva, hogy érettségin sem kap jobbat...
Azért örülök, hogy itt is akad még néhány olyan ember, aki szereti a matematikát, fizikát, egyéb természettudományokat stb.
Az viszont számomra is érthetetlen, hogy miért erőltetik annyira a művészettörténetet, filozófiát, rajzot, éneket, etikát, stb.
Valószínűleg ennek is jelentős szerepe van napjainkban a természettudományok iránti utálat kialakulásában.
Sőt még a szakközépiskolákban is sok olyan tárgyat oktatnak, aminek a diák nem fogja hasznát venni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!