Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Ez a szöveg mennyi igazságot...

Ez a szöveg mennyi igazságot tartalmaz?

Figyelt kérdés

"Google fordítás!!!

Az akkumulátorok nem termelnek villamos energiát, hanem inkább a máshol termelt villamos energiát tárolják, különösen szén, urán, természetes erőművek vagy dízelüzemű generátorok révén.

Tehát az állítás, miszerint az elektromos autó zéró kibocsátású jármű, egyáltalán nem igaz, mert a termelt villamos energia erőművekből származik, és sokuk szenet vagy gázt éget.

Ezért a mai közúti elektromos autók többsége szénalapú.

De ez még nem minden.

Aki izgatott az elektromos autók és a zöld forradalom miatt, az nézze meg közelebbről az akkumulátorokat, de a szélerőműveket és a napelemeket is.

Egy tipikus elektromos autó akkumulátor 450 kg, körülbelül akkora, mint egy bőrönd. 11 kg lítium, 27 kg nikkel, 20 kg mangán, 14 kg kobalt, 90 kg réz és 180 kg alumínium, acél és műanyag tartalmaz. Több mint 6000 egyéni lítium-ion sejt van benne.

Minden BEV akkumulátor elkészítéséhez 11 000 kg sót kell feldolgoznod lítiumhoz, 15 000 kg kobalthoz, 2270 kg gyantát nikkelhez és 11 000 kg rézércet.

Összesen 225 000 font földet kell eltávolítani egy akkumulátorért.

A legnagyobb probléma a naprendszerekkel a szilikátból a panelekhez használt kavicsos kavicsot csinálnak.

A megfelelő tiszta szilícium előállításához sósavval, kénsavval, fluoriddal, triklóretánnal és acetonnal kell kezelni.

Továbbá epehólyag, arzén, réz-indium-gálya-diszelenid és kadmium-tellurid, amelyek szintén nagyon mérgezőek.

A szilikonpor veszélyt jelent a dolgozókra, és a lemezeket nem lehet újrahasznosítani.

A szélturbinák költség- és környezetpusztítás szempontjából nem plussz-ultra.

Minden szélmalom 1,688 tonna (23 ház súlyának felel meg) és 1300 tonna betont, 295 tonna acélt, 48 tonna vasat, 24 tonna üvegszálat és a ritka, nehezen beszerezhető talajelemeket Neodiumot, Praseodimiumot tartalmaz. , és diszprózium.

A három penge mindegyike 40 000 kg, hasznos élettartama 15-20 év, ezután pótolni kell. Nem tudjuk újrahasznosítani a használt rotor lapátokat.

Lehet, hogy ezeknek a technológiáknak megvan a helyük, de túl kell tekintenünk a szabad közvetítés mítoszán. A „Zöldbe válás” utópisztikus ideálnak tűnhet, de ha reálisan és pártatlan módon nézzük a rejtett költségeket, rájövünk, hogy a „Zöldülni” ma többet árt a Földnek, mint amilyennek látszik.

Nem ellenzem a bányászatot, az elektromos járműveket, a szél- vagy a napenergiát. De a valóság nem annyira idillikus."


Többször találkoztam már vele.

A kérdés olyanoknak szól, akik képben vannak a villanyautókkal, mert nyilván én is utána tudok olvasni, de ez nem mindig elég ahhoz, hogy el tudja dönteni az ember, hogy igaz vagy sem.


aug. 5. 20:03
1 2 3 4
 21/39 TappancsMancs ***** válasza:
31%

Itt egy konkrét számítás és, ha elszámoltam, akkor nyugodtan javítsátok, de ez egy jól áttekinthető és korrekt számítás. Valójában szerintem jó az elektromos autó, de a gyakrolatban nem tudjuk lecserélni az össze autót, illetve a készletek adott ideig tartanak ki. Nem lehet lecserélni sajnos. De érdemes a fejlesztéseket fenntartni, mert hátha lesz rá megoldás. Na itt a számítás, de nyugodtan javítsátok ki, ha valami pontatlan.


LÍTIUM

NYERSANYAG SZÜKSÉGLET, TARTALÉK ÉS KITERMELÉS SZÁMÍTÁSAI


Világ személyautóinak száma: 1,475 milliárd (1 475 000 000)

Egy elekromos autó akkumulátorának lítium tartalma: 8 kg (0,008 tonna)

A lítium kitermelés (2023): 180 000 tonna


A lítium szükséglet, ha a világ autói csak elektromos autók lennének:

1 475 000 000 autó x 0,008 tonna lítium =


= 11 800 000 tonna lítium szükséges a világ összes autójához.


11 800 000 tonna az összes autóhoz szükséges lítium

osztva

az évi 180 000 tonna kitermeléssel =


= 65 év alatt termeljük ki az összes autóhoz szükséges lítiumot. Ha a kitermelés minden évben 30%-kal növekszik, akkor 25 év alatt kitermeljük a tartalékokat. Évi 10%-os termelés növekedéssel pedig 67 év alatt mindet kitermeljük. Ez nagyságrendileg egy emberélet ideje.


+ A világ lítium tartaléka: 90 000 000 tonna


A lítium tartalékok világ összes autójának lítium szükségletét csak 7,6-szorosan fedezik. Ha minden autó elekrtomos lenne folyamatosan és az akkumulátorok élettartama 10 év, akkor 76 évig járhat a világ elektromos autóval egy folyamatos akkumulátor csere mellett. Ez nagyjából egy emberélet ideje.


(Megj: Beszélnek 300 millió tonna lítium készletekről is ami a világ összes autójának lítium szükségletét 25-szörösen fedezi. 10 éves akkumulátor élettartammal számolva 250 évig lehetne belőle folyamatosan cserélni az akkumulátorokat. Az legfeljebb 3 emberéletnyi idő.)


[link]

[link]

[link]

[link]

aug. 6. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/39 TappancsMancs ***** válasza:
31%
És lehet még felvetni a más típusú akkumulátorok fejlesztéseit, de azokkal most nem számolok. Lehetőségek azért vannak és mindegyikre lehetne egy-egy számítást végezni.
aug. 6. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/39 anonim ***** válasza:
62%

TappancsMancs - miért beszélsz úgy a lítiumról, mintha az egy fogyó anyag lenne, hisz az 99%-ban újrahasznosítható!


És hol marad a kobalt meg a nikkel, melyekből sokkal több szükséges?

aug. 6. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/39 TappancsMancs ***** válasza:
62%

És kérdező az idézetedből: "Összesen 225 000 font földet kell eltávolítani egy akkumulátorért."


Ez egyenlő 102 metrikus tonnával.


És az rendben van, hogy a ritkaföldfémeknél nagyobb talajmennyiséget kell megmozgatni, de erre képesek vagyunk és ez nem valódi akadály. Külszíni bányák naponta több tízezer tonna talajt termelnek ki, némelyik napi 100 000 tonnákat termel ki. Úgyhogy mondhatunk az embereknek napi "225 000 font földet" és van egy nagy számunk, ami valójában tonnában csak 102 tonna. És mondhatjuk soknak is akár, de nem számít kitermelési problémának. A legnagyobb bányák több százezer tonnát is kitermelnek naponta.


Ezekkel csak a releváns beszélgetésekre hívnám fel a figyelmet és a környezetvédelem szerintem is jó és fontos, de nem csinálhatjuk azt sem ész nélkül.

aug. 6. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/39 TappancsMancs ***** válasza:
62%
Oké! A lítium újrahasznosítását nem néztem. Csak a készleteket, kitermelést és globális szükségleteket. Amúgy csak gyorsan rákerestem az adatokra és számoltam, de nem foglalkozom a témával és valóban az újrahasznosítást nem vettem hozzá. Nézzünk kobaltot?
aug. 6. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/39 TappancsMancs ***** válasza:
62%

KOBALT

NYERSANYAG SZÜKSÉGLET, TARTALÉK ÉS KITERMELÉS SZÁMÍTÁSAI


Világ személyautóinak száma: 1,475 milliárd (1 475 000 000)

Egy elekromos autó akkumulátorának kobalt tartalma: 50 kg (0,05 tonna)

A kobalt kitermelés (2023): 217 400 tonna


A kobalt szükséglet, ha a világ autói csak elektromos autók lennének:

1 475 000 000 autó x 0,05 tonna kobalt =


= 73 750 000 tonna kobalt szükséges a világ összes autójához.


73 750 000 tonna az összes autóhoz szükséges kobalt - osztva - az évi 217 400 tonna kitermeléssel =


= 339 év alatt termelhetnénk ki az összes autóhoz szükséges kobaltot (ha lenne annyi kobalt).


+ A világ kobalt tartaléka: 8 300 000 tonna.

- A világ összes autójához 73 750 000 tonna kobalt szükséges.

Vagyis a jelenlegi kobalt tartalékok 8,9-szeresére lenne szükség. Kerekítve a készletek 10-szeresére lenne szükség.


A világ kobalt kitermelése 217 400 tonna évente.

Ha a kitermelés minden évben 30%-kal növekszik, akkor 15 év alatt kitermeljük a kobalt tartalékokat. Évi 10%-os termelés növekedéssel pedig 39 év alatt az összes kobalt tartalékot kitermeljük.


Megj: Az óceánfenéken 120 millió tonna kobaltról számoltak be. Ha ez valós, akkor a jelenegi 217 400 tonna éves kitermelés mellett 551 évig termelhetjük ki a kobaltot.

aug. 6. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/39 anonim ***** válasza:

Fúha - ha a hírneves "TappancsMancs" kollégánk ezen számításai a valósággal megegyező adatokon alapulnak, akkor az elektromos autókat bemutató szalonokban mindjárt "más a PR kvrvák fekvése!"

🤘🤪🤘

aug. 6. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/39 anonim ***** válasza:
0%

#21 "Világ személyautóinak száma: 1,475 milliárd" Nem igaz, a gépjárművek száma ennyi. A teherautók, kamionok, buszok jóval nagyobb akkumulátorokat igényelnének. Ráadásul a gépjárműpark nagyjából 20 évente duplázódik.

"az évi 180 000 tonna kitermeléssel = 65 év alatt termeljük ki az összes autóhoz szükséges lítiumot. Ha a kitermelés minden évben 30%-kal növekszik, akkor 25 év alatt kitermeljük a tartalékokat. Évi 10%-os termelés növekedéssel pedig 67 év alatt mindet kitermeljük. Ez nagyságrendileg egy emberélet ideje. + A világ lítium tartaléka: 90 000 000 tonna"

A 2021-es világtermelés 106000 tonna volt, 2023-ban már 180000 tonna, ez inkább a 30%-os növekedést vetíti előre, bár az előző években ennél jóval kevesebb volt a bővülés. Ha évi 10%-os növekedéssel számolunk, akkor 2067-re haladjuk meg a 90 millió tonnás készleteket, míg 30%-os éves növekedés mellett 2042-re.

Természetesen lítiumot nem csak akkumulátorokba használunk, hanem hőálló üvegek és kerámiák gyártásához, kenőzsírokhoz. Azon felül akkumulátorokat sem kizárólag gépjárművekben használunk.

#22"És lehet még felvetni a más típusú akkumulátorok fejlesztéseit" Mégis milyen új típust? A lítium relatív ionrádiusza a legnagyobb, ennél hatékonyabb fém nincs akkumulátor gyártáshoz.

#23"miért beszélsz úgy a lítiumról, mintha az egy fogyó anyag lenne, hisz az 99%-ban újrahasznosítható!" 99%? Ipari méretekben? Az akkumulátorok gyakorlatilag nanotechnológiás termékek, nem lehet belőlük az összetevőket "kiszerelni", fizikailag elkülöníteni. Roppant költséges, energiaigényes és környezetszennyező eljárásokkal lehet csak visszanyerni az összetevőket. Én nem tudok egyetlen olyan ipari feldolgozóról sem, ahol 99%-ban visszanyernék az akkumulátorok lítium tartalmát. Pláne nem az összes nyersanyag 99%-át.

#24"És mondhatjuk soknak is akár, de nem számít kitermelési problémának. A legnagyobb bányák több százezer tonnát is kitermelnek naponta." Ha ez nem probléma, akkor mi az? Mennyi fosszilis energia kell ezeknek a bányáknak az üzemeltetéséhez? A bányák hatékonysága folyamatosan romlik, hiszen mindig a legkönnyebben, legnagyobb nyereséggel kitermelhetőket műveljük.

Egyébként meg vegyük a rezet, mint kritikus nyersanyagot (az elektromos autók négyszer annyit tartalmaznak, mint a hagyományosak):

[link]

A fenti elemzés szerint 2-3 éven belül a kereslet meghaladja majd a kínálatot...

aug. 6. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/39 anonim ***** válasza:
62%

#28 (18:41) írta:

"Az akkumulátorok gyakorlatilag nanotechnológiás termékek, nem lehet belőlük az összetevőket "kiszerelni", fizikailag elkülöníteni. Roppant költséges, energiaigényes és környezetszennyező eljárásokkal lehet csak visszanyerni az összetevőket."


Válasz:

1. A jelenleg elterjedt lítiumakkumulátorok nem "nanotechnológiás" termékek.

2. Bármely kémiai elem standard vegyészeti eljárásokkal visszanyerhető azok egyéb ismert anyagokat tartalmazó elegyeiből, méghozzá értelmes energiamennyiség felhasználásával, mely maximum néhány elektronvoltot jelent atomonként. Minden viszonylag ritkább kémiai elemet megéri így reciklálni az azokat nagy koncentrációban tartalmazó - ráadásul esetünkben meglehetősen egyenminőségű - hulladékokból.

aug. 6. 18:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/39 TappancsMancs ***** válasza:
62%

Oké akár az autók száma tartalmazhatja a buszokat és teherautókat is. Nagyságrendi számításnak azért még megfelelően lehet használni mindkét esethez.


Az 30%-os éves növekedés mellett nem 2042-re. Számolj utána.


"Természetesen lítiumot nem csak akkumulátorokba használunk, hanem hőálló üvegek és kerámiák gyártásához, kenőzsírokhoz. Azon felül akkumulátorokat sem kizárólag gépjárművekben használunk."


Teljesen egyetértek. Tényleg csak nagyságrendi számításoknak szántam és valóban lehetne részletezni.


Akkumulátor típusok már használatban is több félék, nagybetűs rövidítésekkel szokták jelölni. Autók esetén is van több fajta és mindegyiknek más a nyersanyag szükséglete és aránya is. Ezeket nem is akartam részletezni. És van már kobalt mentes autó akkumulátor is és több más új prototípus is. De csak futólag ismerem a témát és inkább keress rá, ha érdekel.


A bányák kitermelési tonnáit arra értettem, hogy képesek vagyunk rá - és nem a fosszilis lábnyomára gondoltam.

aug. 6. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!