Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Ez a szöveg mennyi igazságot...

Ez a szöveg mennyi igazságot tartalmaz?

Figyelt kérdés

"Google fordítás!!!

Az akkumulátorok nem termelnek villamos energiát, hanem inkább a máshol termelt villamos energiát tárolják, különösen szén, urán, természetes erőművek vagy dízelüzemű generátorok révén.

Tehát az állítás, miszerint az elektromos autó zéró kibocsátású jármű, egyáltalán nem igaz, mert a termelt villamos energia erőművekből származik, és sokuk szenet vagy gázt éget.

Ezért a mai közúti elektromos autók többsége szénalapú.

De ez még nem minden.

Aki izgatott az elektromos autók és a zöld forradalom miatt, az nézze meg közelebbről az akkumulátorokat, de a szélerőműveket és a napelemeket is.

Egy tipikus elektromos autó akkumulátor 450 kg, körülbelül akkora, mint egy bőrönd. 11 kg lítium, 27 kg nikkel, 20 kg mangán, 14 kg kobalt, 90 kg réz és 180 kg alumínium, acél és műanyag tartalmaz. Több mint 6000 egyéni lítium-ion sejt van benne.

Minden BEV akkumulátor elkészítéséhez 11 000 kg sót kell feldolgoznod lítiumhoz, 15 000 kg kobalthoz, 2270 kg gyantát nikkelhez és 11 000 kg rézércet.

Összesen 225 000 font földet kell eltávolítani egy akkumulátorért.

A legnagyobb probléma a naprendszerekkel a szilikátból a panelekhez használt kavicsos kavicsot csinálnak.

A megfelelő tiszta szilícium előállításához sósavval, kénsavval, fluoriddal, triklóretánnal és acetonnal kell kezelni.

Továbbá epehólyag, arzén, réz-indium-gálya-diszelenid és kadmium-tellurid, amelyek szintén nagyon mérgezőek.

A szilikonpor veszélyt jelent a dolgozókra, és a lemezeket nem lehet újrahasznosítani.

A szélturbinák költség- és környezetpusztítás szempontjából nem plussz-ultra.

Minden szélmalom 1,688 tonna (23 ház súlyának felel meg) és 1300 tonna betont, 295 tonna acélt, 48 tonna vasat, 24 tonna üvegszálat és a ritka, nehezen beszerezhető talajelemeket Neodiumot, Praseodimiumot tartalmaz. , és diszprózium.

A három penge mindegyike 40 000 kg, hasznos élettartama 15-20 év, ezután pótolni kell. Nem tudjuk újrahasznosítani a használt rotor lapátokat.

Lehet, hogy ezeknek a technológiáknak megvan a helyük, de túl kell tekintenünk a szabad közvetítés mítoszán. A „Zöldbe válás” utópisztikus ideálnak tűnhet, de ha reálisan és pártatlan módon nézzük a rejtett költségeket, rájövünk, hogy a „Zöldülni” ma többet árt a Földnek, mint amilyennek látszik.

Nem ellenzem a bányászatot, az elektromos járműveket, a szél- vagy a napenergiát. De a valóság nem annyira idillikus."


Többször találkoztam már vele.

A kérdés olyanoknak szól, akik képben vannak a villanyautókkal, mert nyilván én is utána tudok olvasni, de ez nem mindig elég ahhoz, hogy el tudja dönteni az ember, hogy igaz vagy sem.


aug. 5. 20:03
1 2 3 4
 1/39 TappancsMancs ***** válasza:
87%
Nem tűnik pontosnak még "guglis" fordításként sem. Mutass egy linket hozzá.
aug. 5. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/39 A kérdező kommentje:

Nem tudok, Facebookon láttam.

Írd be a szöveg egy részét és szinte biztos, hogy megtalálod.

aug. 5. 20:09
 3/39 TappancsMancs ***** válasza:
84%

Találtam hozzá linkeket.

[link]

[link]

[link]

aug. 5. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/39 anonim ***** válasza:
29%
Miért ne lenne igaz? Az elektromos autókat az elektromos hálózatról lehet tölteni, oda pedig gáz-, szén-, atom-, stb. erőművekből megy az energia. Ráadásul az erőműveket is fel kell építeni, karbantartani, fűtőanyaggal ellátni, oda is sok anyag és energia kell. Még a napelemek és szélerőművek sem teljesen zöldek, hiszen anyag kell a legyártásához, telepíteni, üzemeltetni, karbantartani, cserélni kell, az is sok-sok fosszilis energiába kerül. És igen, nagyjából jobban járnánk, ha nem pazarolnánk erre irdatlan erőforrásokat, kisebb lenne a környezet terhelése, ha mindent összeszámolunk.
aug. 5. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/39 TappancsMancs ***** válasza:
62%

Ez egy teljesen általános logikai kérdés és a kiszélesített nézőpontot szokták elhagyni, a szűk vagy-vagy nézőpontra lecserélve. Valójában a vita fölösleges és nem tartozom ezért egyik jellemző "táborhoz" sem. Mert nem képesek egyről a kettőre jutni. Egyik fél sem igazán!


Idézet akkor:

"Az akkumulátorok nem termelnek villamos energiát – a máshol termelt áramot tárolják, különösen szén, urán, természetes erőművek vagy dízelüzemű generátorok révén. "Tehát egyáltalán nem igaz az az állítás, miszerint egy elektromos autó zéró kibocsátású jármű.


Ami nyilvánvaló:


1. Az elektromos autó áramját erőművekben állítják elő. Nyilvánvaló és nem vita tárgya.

2. Az erőművek még nagyrészt fosszilisek. Ez sem vita tárgya.


3. Ezen buknak el a fölösleges vitákkal, hogy mit értenek "zéró kibocsátás"-on!


Általában már hozzászámítják az egész világ minden dolgát és az elég téves hozzáállás.


Azt lehet nézni, hogy (és ez nem bonyolult!):


1. A benzines és elektromos autó mit bocsájt ki közlekedés közben.

2. A benzines és elektromos autó hol szennyez azzal amit kibocsájt.

3. A benzines és elektromos autó előállításának szennyezései.

4. A benzines és elektromos autó energiájának előállításával járó szennyezések.

5. A benzines és elektromos autó elbontásának szennyezése.

6. És még lehet tételeket sorolni...


Az nyilvánvaló, hogy az elektromos autó a közlekedésekor nem igazán fog szennyezni és kétlem, hogy ez normális esetben vitatható lenne. És ezzel nincs (!) ellentmondásban az, hogy az elektromos autó energiáját többnyire fosszilisan állítják elő. És szerintem normál esetben ez sem kérdéses senkinek. És nyilvánvalóan a benzines autó meg kipufog és szennyez. Vagyis nem csak az egyik állítás igaz, hanem mindegyik! És ezt az is-is nézőpontot nem értik azok, akik ezekből az egyiket szembeállítják a másikkal.


A kérdés inkább az lenne, hogy a két autó típus 1. energiájának előállításakor és 2. energiájának felhasználásakor mekkorák a szennyezések? És értelmesebb lenne nem csak az egyiket említeni, hanem ténylegesen összehasonlítani.


NÉGY ADATOT KELL ÖSSZEHASONLÍTANI:


A1 - benzines autó - energiájának előállítási szennyezése

A2 - elektromos autó - energiájának előállítási szennyezése

B1 - benzines autó - közlekedési szennyezése

B2 - elektromos autó - közlekedési szennyezése


Valójában ez a korrekt és nem ebből egy kiemelése. Azon meg szerintem régen túl vagyunk, hogy az elektromos autó önmagában nem pufog ki. És a korrekt összehasonlítás az két adat összehasonlítása és nem az elektromos előzményi szennyezés hangoztatása önmagában. Ugyanazt a benzines esetén is illene előhozni az összehasonlításhoz.

aug. 5. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/39 TappancsMancs ***** válasza:
68%
A fölösleges az a témában, hogy hiányzik az összehasonlítás (amennyire tudom) és helyette csak az elektromos háttér szennyezéseit hangoztatják. Tegyék már mellé ugyanazokat a benzines esetén is.
aug. 5. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/39 TappancsMancs ***** válasza:
70%

És csak átfutva az idézetet is látható a jellemzően egyoldalú és nem összehasonlított adatok felsorolása.


Csak az elektromos autó dolgait hozzák fel, a szélerőművekét és napelemekét. Ugyanezt meg kell tenni korrekten a benzines autók háttér és előzmény adataival is.

aug. 5. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/39 A kérdező kommentje:

Itt semmi ilyet nem írt, hogy mi van a benzines autókkal. Azt írja, hogy a zéró szennyezés nem igaz és egyáltalán nem olyan idilli.

Le is írja a végén.

Egyébként én totál laikus vagyok és semmi bajom a villanyautókkal.

aug. 5. 20:59
 9/39 TappancsMancs ***** válasza:
70%

Maga az elektromos autó valóban zéró szennyezésű a közlekedésében. Más viszont a közlekedés önmagában! Mit nehéz már ezen érteni? :)


MINDEN adatot MINDKÉT autó esetén fel kell sorolni! Ennyi. Nem adatok nélkül találgatni és nagy számokat hozni összehasonlítás nélkül, mert az félrevezető. Kell a két autóra minden adat és meg kell nézni (nem elképzelni).

aug. 5. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/39 TappancsMancs ***** válasza:
70%
Ja és hozzátenném, hogy valójában mindenkinek az két autó adatsor összevetése az érdeke - elvileg az a lényeg és az az igazi kérdés.
aug. 5. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!