Tényleg feleslegesekké válnak a robbanómotorok a járműiparban az új akkumulátor miatt?
Akár 1000 mérföld egy feltöltéssel. 765Watt/kg energiasűrűség. Ezzel repülőt is hajthatnának.
Itt olvashattok erről:
"A tiszta gázolajnak 12667, a tiszta benzinnek 12889, a metánnak 15444 Wh/kg az energiasűrűsége"
Butaság kedves félművelt barátom, ez csak elméleti energiasűrűség, ennek töredékét tudjuk felhasználni a kocsiban a kerekek megforgatásához.
Wiszont az akkumulátorban tárolt energia 90%-a eljut a kerekekhez.
"Butaság kedves félművelt barátom"
1. Argumentum ad hominem érvelési hiba. Csak maga alatt vágja a fát.
2. Ne kedélyeskedjen. Nem ittunk pertut.
"ez csak elméleti energiasűrűsé"
Nem elméleti, gyakorlati.
"ennek töredékét tudjuk felhasználni a kocsiban a kerekek megforgatásához"
Az a hatásfok. Ami egy hatékony dízeles motornál 25-37% (tank-to-wheel efficiency).
"Wiszont az akkumulátorban tárolt energia 90%-a eljut a kerekekhez."
Nem. Csak 50-80%-a (battery-to-wheel efficiency).
Forrás:
Tehát a különbség kb 3,2-szeres (25 vs. 80 %).
Vagyis egy, a dízellel egyenértékű akkumulátornak kb. 3924 Wh/kg energiasűrűségűnek kellene lennie.
Nevetek amikor kikéred magadnak a hangnemet, elvégre nem értél el sokat a társadalomban, és melós családból származol, így ezt nem vehetem komolyan, csak nevetek rajta. Olyan ez mint mikor keménykedik a jobbágy.
A dízel hasonlóan a robbanómotorhoz nagyon gyenge az ilyen autók gyorsulása és nyomatéka is jóval kisebb.
Mivel 500 W/kg-al el lehet jutni 1000 mérföldre, ettől nem jobb megoldás a robbanómotor, hiszen az sem jut messzebb egy tankolással, és az emberek nem vezetnek ekkora távolságra személyautót alvás nélkül..
tehát semmi előnye a robbanó (fingós) motornak, csak hátránya van az elektromoshoz képest amennyiben az elektromos már ezt a szilárdtest akkumulátort használja.
Látod?
Az 1940 lóerős elektromos Rimac Nevera lealázza a robbanómotoros Bugatti Chiron-t a versenypályán.
egyszerűen nincs erő és nyomaték a robbanómotorokban.
"Nevetek amikor kikéred magadnak a hangnemet"
Nevethet, de ezzel csak maga alatt vágja a fát.
"A dízel hasonlóan a robbanómotorhoz"
A dízel egy tüzelőanyag a robbanómotor egy meghajtási mód. Nem összehasonlítható.
"nagyon gyenge az ilyen autók gyorsulása és nyomatéka is jóval kisebb."
Lényegtelen. Nem gyorsulási versenyre kell, hanem biztonságos, hosszú távú közlekedésre.
"Mivel 500 W/kg-al el lehet jutni 1000 mérföldre"
Nem 500 hanem 765.
Nem W/kg, hanem Wh/kg
Az 1000 mérföldes hatótáv nincsen bizonyítva.
"tehát semmi előnye a robbanó (fingós) motornak, csak hátránya van az elektromoshoz képest "
De. Nagyobb hatótáv, könnyebb/olcsóbb előállítás és szervizelhetőség.
"amennyiben az elektromos már ezt a szilárdtest akkumulátort használja."
A cikkben nem szilárdtest-akkumulátorról van szó.
#14:
Egyrészt ne tegezzen. Nem ittunk pertut.
Másrészt lényegtelen konklúzió. Az emberek többsége nem hiper-szuper sportkocsikkal jár, nincs szükség hatalmas gyorsulásra.
Keress rá: Lucid Air: 427 mérföld sima Li-ionos aksival, ami 230W/kg.
Számold át 765-ös szilárd test akkumulátora. Bőven megvan az ezer mérföld. Ez szimpla matematika.
#17: Ez csak feltételezés.
A tény az, hogy az akkumulátoroknak - még ennek a még fejlesztés alatt állónak is - a fosszilis üzemanyagokhoz mérten kicsi az energiasűrűsége - még úgy is, ha figyelembe vesszük a hatásfokokat. Az előállításról, elérhetőségről nem is szólva.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!