Mennyi jelentősége van az intelligenciának ilyenkor?
Elkezdtem intenzíven gyakorolni az emelt érettségiket, és azt vettem észre, hogy pl. a biosz érettségi úgy van felépítve, hogy:
- vannak a nagyon dedós kérdések, amiket egy általános sulis is meg tudna oldani (direkt azért, hogy senkinek se legyen 0 pontja, érje el legalább a 40%ot)
- utána vannak a középerős feladatok, ahová már szükséges a tankönyvi tudás, és aki tisztességesen tanul és készül, az el is tudja érni a 65-70%ot
- végül olyan feladatok vannak, amiknél hiába tanulja meg az ember A-Zig az összes anyagot, nem a tudást mérik, hanem a logikát (azaz, olyan jellegű kérdések, hogy mondjuk mivel lesz X+Y egyenlő, ha tudjuk, hogy ilyen meg olyan körülményeket kell számításba venni).
Szerintetek nem vagyok elég okos, ha ezekre ritkán tudok csak válaszolni?
Mindig amikor megnézem ezeknek a kérdéseknek a megoldását, akkor fogom a fejemet, hogy erre soha nem jöttem volna rá. Összeáll a kép, de továbbra is azt érzem, hogy soha a büdös életbe nem jöttem volna rá a helyes megoldásra. Egyszer megcsináltam egy Mensa-tesztet online, és ott elvileg 120-125 között eredményt mutatott nekem, tehát átlag feletti tartományba esek.
Viszont eléggé félek, hogy hiába tanulom meg az egész bioszt az összes és legjobb tankönyvekből, ha ezeknél a logikai kérdéseknél, amik nem kérik a tankönyvi tudást, megbukok?!
Szerintetek valami extrém magas IQ szükséges a 85% feletti eredmény eléréséhez?
9: épp ezen csodálkozom, hogy miért okoznak gondot ezek a feladatok, ha elvileg az átlagot felülírja az IQ-m?
Ellenben a kémia intuitíven megy, azt sokkal jobban is szeretem, gyakran túlgondolom és a tanárom szid le, hogy ne agyaljam túl. :D
Hogy lehet következtetést levonni a kísérletből? Ennek van valamilyen sémája?
Írok majd konkrét példákat, hogy mi nem megy, és érdekelni fog, hogy ti hogyan közelítenétek meg.
“az orvosoknak 120 a medián IQ-ja, és 10%-nak kb. 105 alatt van.“
105??? Az életveszélyes lenne a páciensekre nézve, úgyhogy nem hiszem. Én úgy hallottam, hogy 125 a magyar átlag.
"épp ezen csodálkozom, hogy miért okoznak gondot ezek a feladatok, ha elvileg az átlagot felülírja az IQ-m?"
Gondolkodási sémák. Nagyon sok múlik rajtuk, és nem könnyű őket átformálni, belőlük kilépni.
#11
"Hogy lehet következtetést levonni a kísérletből? Ennek van valamilyen sémája?"
Konkrét példán talán könnyebb volna bemutatni.
#14
Értem. Lehet, hogy tényleg 125. A kutatás korábban készült és másik országban, szóval ennyi eltérés belefér.
Azt viszont kötve hiszem, hogy 120 IQ alatt ne lehetne valaki orvos (ha elég elszánt és kitartó). A 105-ös IQ átlag feletti (még ha nem is olyan sokkal), szóval nem hiszem, hogy feltétlenül olyan nagy problémát okozna. (Jó, lehet, hogy van olyan terület, ahol igen, de nem általánosságban.)
"Hogy lehet következtetést levonni a kísérletből? Ennek van valamilyen sémája?"
Ne a sémát keresd és ne azt akard gyakorolni!
Éppen ezért nem mennek az utolsó feladatok.
Egy ilyen feladatban vannak az adatok, és van a kérdés. Az a legjobb, ha az utat te magad találod meg. Mert akkor megtanulsz kreatívan gondolkodni.
Azért nem szeretem amikor ilyenkor beszivárog az IQ a beszélgetésbe, mert az IQ tesztek arról szólnak, hogy felismered-e a sémát. Ezek a feladatok meg, amiről beszélsz, éppen arról szólnak, hogy elég kreatív vagy-e? Meg tudod-e te magad alkotni a megoldáshoz vezető utat?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!