A magyar I.Q bajnok csodagyerek, nem is volt értelmes?
Anno egy szenny bulvárműsorban lett népszerű a kissrác, ami nem érdemli meg hogy megemlítsem, mármint a műsort. Szász Marci a magyar csodagyerek. A MENSA vele reklámozta magát nemsokkal megalakulása utána. Nála mérték a világon egyik legmagasabb 195 pontos értékét, amivel minden idők egyik legértelmesebb emberei közé került. Nem is igazán képes ezt überelni senki. Viszont ha megnézzük az életútját csupa kudarc. Egy noname főiskolát sem tudott 10 év alatt elvégezni
Szász Marci a show után országos ismertségre tett szert. Rengeteg támogatást kapott. A később kiépülő internet legkoraibb szakaszában kapott élete végéig ingyenes net hozzáférést, támogatásokat különféle cégektől, számítógépet stb. Ha megnézzük ellenben az életét, akkor egy átlagosnál gyengébb képességű embert látunk.
Már 3 évesen olvasott. Elvégezte 8 évesen az általánost 15 évesen leérettségizett és elkedzte a Miskolci főiskolát, amit még 30 évesen sem tudott befejezni. Profjai szerint semmi értelmes nem volt benne, csak egy átlagosnál butább diák volt. Nem volt képes a vizsgáit letenni. Folyamatosan megbutott, végül abbahagyta a felsőoktatást. Saját céget alapított, de semmi kiemelkedőre nem jutott semmivel. Sem találmánya, sem szabadalma nem volt. Nem próbálkozott semmiben sem. Pl a nagyon ostobának tartott dr.Egely Györgynek ilyenkorra már több bejegyzett szabadalma, működő gépei voltak (mégha nem ingyenenrgiát adott is ki) saját fejlesztésű energiakerekei. A gyerek pedig semmiben sem próbálkozott
Most így évtizedek távlatából arra gondolok, hogy a MENZ-ának is kell reklám, hogy jöjjenek, fizessék a tagdíjat, egyáltalán tudjanak róluk és érdemes legyen odamenni. Találtak egy kis srácot, aki szorgalomból, érdeklődésből megtanult korán olvasni, nem mert jó fejű volt, csak mert érdekelte az olvasás, mert mondjuk unatkozott, kicsit talán aspergeres is volt. Látták hogy gyorsan beszél és reklámot akartak vele csinálni....
Szerintem nem tett jót neki,hogy ìgy felkapták és hírverést csaptak köré.
A másik,ha nem érdekli az amit tanul(nia kéne) akkor abbol bizony megbukik. Az hogy 10 év alatt sem tudta kitalálni,hogy mit kezdjen az egyetmen,az pedig kissé tragikus.
Az azért fura volt benne,hogy 1-2 év alatt letudta az álltalanost majd 7 év alatt a közepet a majdnem a duplája a norálisnak. Én 2év alatt daráltamle (nem csodagyerek vagyok hanem intenzív osztályba jártam)
Ott már feltűnhetett volna,hogy nem kéne őt buzerálni.
A turáni átok őt is elérte, nem bátoritást hanem baszogatást kapott.
Innen nem nehéz kitalalni,hogy a pálya merre fog ívelni!
Nyilván ha talál egy olyan közeget ami támogatja akkor kitud bonntakozni,már ha bontakozni kíván és nem csak lenni.
Én ismerek egy srácot ő bontakozni akar,ezt jobbára meg is valósitja. Mégpedig alkot,maradandó dolgokat épìt. Szereti a kézjegyét ott hagyni dolgokon. Ehez nem kell okosnak ,mensa tagnak lenni. Ehez az kell,hogy erre legyen lehetősége és ez motiválja. Évek kemény munkája és a lendülete nem fogyottel.
Az ilyen csodagyerekek gyakran elkallódnak. Ahogy már előttem is írták, hiába volt 195-ös IQ-ja gyerekként, az csak annyit jelent, hogy a kortársainál hamarabb ért mentálisan, de könnyen előfordulhat, hogy utána a többiek beérték és felnőtt korára már nem lett annyira kimagasló az IQ-ja.
És valóban a magas IQ nem garancia semmire. Nekem 130 fölötti, Mensa tag vagyok, de nem vagyok sem zseni, sem gazdag, sem kiemelkedően sikeres. Van egy jól fizető munkám és egy kényelmes életem, de ennyi.
Korreláció szempontjából az IQ a komplex szellemi munkát igénylő feladatokban való sikeresség legjobb prediktora.
De attól, hogy valami korrelál, még nem lesz törvényszerű.
Az iskolai dolgozatra való tanulás időtartama is korrelál a kapott érdemjeggyel. Attól még megeshet, hogy valaki sokat tanul egy dogára, mégis elbassza.
A kérdező abszolút együgyű gondolkodására vall, hogy korrelációtól törvényszerű jóslatot vár el.
Itt ugyanazzal beszélget mint akinek a műsorában annak idején felbukkant...Nem tűnik kisiklott embernek:
Sok ember végigseggeli az egyetemet, akár summa cum laude, ugyanakkor IQ-szegény, a gyakorlati élethez hülye, életképtelen, unintelligens, tahó.
A fordítottja is létezik: magas IQ, olvasott, művelt, de szervezett oktatásban nem képes teljesíteni.
Szerintem lehetett volna Marciból valóban nagy tudós is.
De ott rontották el hogy hagyták hamarabb elvégezni az iskoláit.
Gyakorlatilag a gyerekkorától és a szocializációtól fosztották így meg.
Igenis az is hatással van mindannyiunkra hogy az iskolában barátokat barátnőket szerzünk, vagy valakivel összevitázunk.
Hogy együtt kirándulunk, táborozunk.
Nem abból lesz valaki értelmes felnőttként hogy bevágta az összes könyvet kívülről és ezért aztán évekkel hamarabb le tudott vizsgázni.
Igen ez lehetséges de más szempontokból meg kifejezetten káros.
Elrontották ezzel szegényt és ezen már nem is lehet segíteni így utólag sajnos. Elveszett ember lett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!