Sokszor lehet olvasni hogy nedves úton kétszer-háromszor akkorára nő a fékút, mint szárazon. Igaz ez?
Figyelt kérdés
Szerintem ez csak akkor lehet igaz ha az autó kerekei fékezéskor "besatuznak", azaz onnantól hogy a gumi elveszíti a tapadását. Egyéb esetben én ezt egyáltalán nem tapasztaltam, igazából alig veszem észre a különbséget száraz úthoz képest. A hidraulika és így az erő a fékpofára és a féktárcsára hat közvetlenül, melyek nincsenek közvetlen kapcsolatban a nedves útfelülettel, azaz gondolom szárazak vagy majdnem szárazak a tárcsák. A youtube is csak olyan összehasonlító videókkal van tele, ahol az autók kerekeit állóra fékezik. Ellenben találtam olyan videót ahol ABS-el pillanatok alatt megáll egy Toyota vizes úton... szerintem ez a kétszeres-háromszoros fékút túlzás, addig amíg nem kell hirtelen megállni.2020. aug. 18. 23:19
11/18 anonim válasza:
CÜlj autóba és próbáld ki."
Inkább ne.......
12/18 anonim válasza:
Tipikus példája,mikor kevés ismerettel valaki félreérti az olvasottakat,majd ragaszkodik téveszméihez, mert különben önmaga számára is nyilvánvalóvá válna, hogy nem érti, amit olvas.
13/18 A kérdező kommentje:
Az ABS-t most hagyjuk. Legyen ABS nélküli a feltételezett autó. Tehát a kérdésemet átfogalmazom: ha nedves úton a lámpához értek mondjuk úgy hogy 50-nel mentek, akkor legalább kétszer vagy háromszor előbb kezdtek el fékezni? Távolságra értem. Nem kell bunkózni, hanem gondoljátok át. Én érzésre azt mondanám hogy nem.
2020. aug. 19. 19:18
14/18 anonim válasza:
Mindig annyira fekezek, hogy biztonsagosan meg tudjak allni. Ha nedves az utfelulet, akkor nyilvan korabban kezdek fekezni, felkeszulve minden eshetosegre.
15/18 anonim válasza:
Az a qrva fizika nem érzésre működik.
16/18 anonim válasza:
Haladsz az úton és hirtelen elered az eső. (van ilyen)
A következő kereszteződéshez érve belédhasít a felismerés: Úristen, vizes az út!!! Most akkor kettes vagy hármas szorzóval kell számolni a fékutat a lámpáig?
Ha valóban így gondolkodsz, akkor nagy a baj! :(
17/18 Govardhan válasza:
Nem korábban kezdek fékezni, hanem lassabban megyek, hogy a csökkent tapadással is meg tudjak állni. A fizikát nem lehet átverni.
18/18 Wadmalac válasza:
"ha nedves úton a lámpához értek mondjuk úgy hogy 50-nel mentek, akkor legalább kétszer vagy háromszor előbb kezdtek el fékezni?"
Erősen sebességfüggő, ötvenes tempónál nem feltétlenül. Ott még a víznek tűrhetően van ideje távozni és ezzel elegendően nagy valós gumi-bitumen kontakt áll fenn.
De azért ott is előbb, kisebb fékerővel kell elkezdeni fékezni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!