A magas intelligenciahányados jelezheti, hogy valaki - kellő energiabefektetés mellett - jó lehet fizikából és matematikából magas szinten?
Az is elég, ha csak a fenti kérdésre válaszoltok, de kifejtem, hogy miért merült fel bennem a kérdés.
Fiatalabb koromban elég rossz képességű voltam. A legtöbb tárgyból közepes voltam, a természettudományi tárgyakból még rosszabb, kémiából és matematikából szenvedtem a kettesért. Viszont ahogy telt az idő egyre jobb képességű lettem úgy általánosságban. Utolsó évre mindenből javítottam 1-2 jegyet ugyanakkora energiabefektetéssel. Viszont ekkoriban már nem tanultam természettudományi tárgyakat, csak egy évig volt mind. 17-18 éves koromra egyszerűen tényleg sokkal intelligensebb lettem, mint korábban. 15 évesen alig tudtam hozzáfogni egy iq teszthez, most pedig 20 évesen hibátlanul kitöltöttem egy hivatalos tesztet és az eredményem 135+, azaz a felső 1%-ban vagyok.
Ezzel együtt teljesen megváltozott az érdeklődési köröm 18 éves korom körül és nagyon megszerettem a természettudományokat. Annyira, hogy egyre jobban vágyok rá az elmúlt néhány évben, hogy bepótoljam a középiskolai tananyagot (matekból már megcsináltam a középszintű anyaggal) és jelentkezzek földtudományi (onnan geofizika szakirányra) vagy fizika szakra. Most a fizika tudásom kimerül abban, ami ismeretterjesztő cikkekben és könyvekben (Natalie Angier: Az alapok) olvastam, de az iskolai tananyagra nem emlékszem már.
Tudom, hogy sokkal jobb képességű vagyok, mint voltam, de elég mély nyomott hagyott bennem az, hogy középiskolában milyen rossz voltam ezekből a tárgyakból és nagyon furcsa a gondolat, hogy a lehető legmagasabb szinten tanuljam őket. E miatt félek is tőle, hogy egyszerűen nem menne az egyetemi szintű matematika és fizika.
A magas iq jelezheti, hogy meglenne a képességem, hogy kutató fizikussá váljak a jövőben vagy ahhoz más képességek (is) kellenek?
Kedves dq!
Írtad egy korábbi válaszodban, hogy nagyon kicsi az ablak amibe írsz, nem látod át a saját írásodat válaszadáskor. Lehet növelni az ablak méretét, az ablakocska (amibe írsz) jobb alsó sarkában lévő ferde csíkos háromszögre kattintva tudod nagyobbra méretezni az ablakot.
Nem kapcsolódik szervesen a kérdéshez, tudom, de talán másnak is hasonló problémája lehet, azért írtam ide a megoldást.
Mint írtam, nekem ment. ;)
De látom, neked közöd nincs a szakhoz, úgyhogy nem érten mit keresel itt?
"Mint írtam, nekem ment."
Nem írtad. (Tanulsz/tanultál nem egyenlő azzal, hogy megy/ment is.)
"De látom, neked közöd nincs a szakhoz"
Akkor látnoki képességeid lehetnek (jó sz@rak, ami azt illeti), mert máshonnan nem láthatod.
"nem érten mit keresel itt?"
Az megvan, hogy ez egy nyílvános fórum?
Annyi közöm bőven van a szakhoz, hogy tudjam, többnyire jófej emberek által alkotott, összetartó, jó közösséget alkotnak az évfolyamok, ahol nem jellemzőek a hozzád hasonló, felsőbbrendűségi komplexusban szenvedő, segítség helyett fellengzős, lenéző szövegekkel dobálózó emberek, akik ráadásul kimagaslóan alacsony intellektusra utaló módon vitatkoznak.
Összességében MAP, légy szíves!
Velem pont fordítva van sajnos. Az iskola kezdetén mindent tökéletesen értettem, sőt még untam is, aztán általános vége felé kezdtem leadni a szintet, süllyedtem ameddig diák süllyedhet, és még annál is tovább.
Nekem azon a dán teszten 17 évesen 118 jött ki, bár nem hatott meg, ugyanúgy utáltam magam tovább és hittem hogy hülye vagyok. És hiszem a mai napig.
Nem hiszek ebben. Nem hiszek a genetikában. A motivációban hiszek és tanulásban hiszek. A genetika csak egy aprócska ajándék, amivel könnyebb lehet. De ha szarsz rá hogy ki lehetnél, akkor simán valamelyik aluljáróban végzed csövelve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!