A magas intelligenciahányados jelezheti, hogy valaki - kellő energiabefektetés mellett - jó lehet fizikából és matematikából magas szinten?
Az is elég, ha csak a fenti kérdésre válaszoltok, de kifejtem, hogy miért merült fel bennem a kérdés.
Fiatalabb koromban elég rossz képességű voltam. A legtöbb tárgyból közepes voltam, a természettudományi tárgyakból még rosszabb, kémiából és matematikából szenvedtem a kettesért. Viszont ahogy telt az idő egyre jobb képességű lettem úgy általánosságban. Utolsó évre mindenből javítottam 1-2 jegyet ugyanakkora energiabefektetéssel. Viszont ekkoriban már nem tanultam természettudományi tárgyakat, csak egy évig volt mind. 17-18 éves koromra egyszerűen tényleg sokkal intelligensebb lettem, mint korábban. 15 évesen alig tudtam hozzáfogni egy iq teszthez, most pedig 20 évesen hibátlanul kitöltöttem egy hivatalos tesztet és az eredményem 135+, azaz a felső 1%-ban vagyok.
Ezzel együtt teljesen megváltozott az érdeklődési köröm 18 éves korom körül és nagyon megszerettem a természettudományokat. Annyira, hogy egyre jobban vágyok rá az elmúlt néhány évben, hogy bepótoljam a középiskolai tananyagot (matekból már megcsináltam a középszintű anyaggal) és jelentkezzek földtudományi (onnan geofizika szakirányra) vagy fizika szakra. Most a fizika tudásom kimerül abban, ami ismeretterjesztő cikkekben és könyvekben (Natalie Angier: Az alapok) olvastam, de az iskolai tananyagra nem emlékszem már.
Tudom, hogy sokkal jobb képességű vagyok, mint voltam, de elég mély nyomott hagyott bennem az, hogy középiskolában milyen rossz voltam ezekből a tárgyakból és nagyon furcsa a gondolat, hogy a lehető legmagasabb szinten tanuljam őket. E miatt félek is tőle, hogy egyszerűen nem menne az egyetemi szintű matematika és fizika.
A magas iq jelezheti, hogy meglenne a képességem, hogy kutató fizikussá váljak a jövőben vagy ahhoz más képességek (is) kellenek?
"A magas iq jelezheti, hogy meglenne a képességem, hogy kutató fizikussá váljak a jövőben vagy ahhoz más képességek (is) kellenek?"
Magas IQ szint sem kell. Gyakran együtt jár a magas IQ más területeken való tehetséggel, de gyakran egyáltalán nem. (Feynmant szokás felhozni példaként)
Egyértelmûen jelezHETi, igen, a képesség meglétét a magas intelligencia-hányados.
De kutató fizikusnak levéshez inkább kutató fizikus képesség kell, mint iq.
(Amikor néha járkálok kutató-fizikus nyílt napra, akkor azért látszik hogy kb betanított majmok szintjén állnak õk is, bekapcsolják a lézert, ábrázoltatják az adatot a programmal, ezt elvégzik sokszor, írnak belõle cikket. Csak annyi a különbség hogy egy majom csak akkor élvezné ha kap érte banánt, egy kutató fizikus meg akkor is élvezi ha nem kap érte semmit. Nagy)
"Tudom, hogy sokkal jobb képességű vagyok, mint voltam, de elég mély nyomott hagyott bennem az, hogy középiskolában milyen rossz voltam ezekből a tárgyakból és nagyon furcsa a gondolat, hogy a lehető legmagasabb szinten tanuljam őket."
Nagyon sok tekintetben más az egyetemi anyag, mint a középiskolai. Valamennyire újrarendezõdnek az erõviszonyok, hogy ki mennyire jó. Ha úgy érzed hogy feljebb ugrottál a többiekhez képest mint voltál, akkor miért félsz?
Amúgy nem muszáj a lehetõ legmagasabb szintre menned, léteznek "gyengébb" egyetemek, szakok, szakirányok.
* "Ha úgy érzed hogy feljebb ugrottál a többiekhez képest mint voltál, akkor miért félsz?"
Ez hülyeség volt, azt középiskolai anyagról írtad.
(Ilyen késõn nem tudok egyszerre két információt tárolni a fejemben, sry. Meg amúgy is kicsi az ablak, nem lehet rendesen hosszabb szöveget írni)
Amúgy fogalmam sincsen hogy hogyan célszerû lemérned hogy eléred-e az egyetemhez szükséges (bemenõ) szintet, vagy hogy mennyire "ígéretes" az a folyamat, ahogy újraveszed az egyszer mar megtanultakat. Talán sehogy.
De ha már elérted, akkor is ott állsz majd, mint a többiek, az egyetem kezdetén, akik szintén kutató fizikusok akarnak lenni.
Ott tényleg csak a befektetett munka, meg a rejtélyes 'fizikus érzék' számít, amely gyakran együtt já r a magasabb IQ-val, illetve az érdeklõdéssel, amik neked vannak, a leírásod szerint.
Köszi a válaszok!
Esetleg könyveket tudtok ajánlani a felkészüléshez?
Nem. Az intelligencia az új dolgok kitaláláshoz és bonyorult összefüggések átlátásához kell. Amiről te beszélsz, azt tudásnak hívjuk, az nem intelligencia, hanme szorgalom függő. A kettő nem keverendő, más kérdés, hoyg sokan megteszik! Lehetsz te intelligensként is hülye, ha lusta vagy, illetve alacsony intelligenciával is okos ha minden perced tanulással töltöd.
Megjegyzem kérdésed alapján te átlagos vagy, tehát egy intelligens ember nem így beszél. (kezdjük ott, hogy foglamad sincs mi az intelligencia, ráadásul nem magad keresed meg a választ, hanem mástól várod - ezek nem a magas iq jeleit...)
És én még abban a tévképzetben éltem eddig, hogy a matematika és fizika megtanulása annak a megértésében rejlik.
Dehogynem tudom, hogy mi az intellgencia. Definíció szerint az intellgencia az, amit az iq tesztek mérnek. Annak az eredményéről meg van papírom pszichológustól. Az érdekelne, hogy ennek vannak-e egyéb vonzatai.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!