Mi folyik Európában? Megindult a pokol felé? Talán ideje lenne betiltani az erőszak propagálását videójátékokban, filmekben, zenékben?
Erőszak, szex, pénz, egoizmus, kontrollmánia.
Szinte csak ez árad mindenhonnan. Akkor a fiatalok miből tanuljanak jót?
2
Kövesd a híreket. Plusz nézd meg a linkelt esetet.
Ugye, te is arra gondolsz, hogy milyen jó volt a videójátékok előtt? Amikor még ki lehetett menni a főtérre megnézni egy jó kis karóba húzást vagy kerékbe törést… Milyen szép idők is voltak. Most meg ez a sok-sok erőszak… Jaj!
Ilyeneket kéne csinálni most is, nem azokat a sátánista koncerteket hallgatni!
Szerintem se legyenek többé erőszakos tévé meg erőszakos videójátékok!
A százalékos arányokról vannak információk és tanulmányok azért. Elég csak rákeresni és dobálja ki a kereső. Amúgy jogos a felvetés szerintem is. A százalékok változnak attól függően, hogy az Egyesült Államokban mérik, vagy Európában, vagy a kettő együtt, vagy globálisan, de valóban eltúlozták már ezeket.
.............
The Conversation cikke például:
"Ha az erőszakot a képernyőn nézik, a gyerekek érzelmileg szorongatják"
"A tanulmányok azt mutatják, hogy a gyerekeket célzó médiák 37%-ában vannak fizikai vagy verbális erőszakos jelenetek. Sőt, a filmek 90%-a, a videojátékok 68%-a, a tévéműsorok 60%-a és a zenei videók 15%-a tartalmaz valamilyen erőszakot. Egyes esetekben ez növekszik – az erőszak mennyisége a mainstream filmekben folyamatosan nőtt az elmúlt 50 évben."
(Ennek a kutatásnak alapján írták a cikket: [link] )
.............
GITNUX PIACADATOK JELENTÉS 2024
» Piaci adatok » Média- és szórakoztatási statisztikák
"Erőszak a szórakoztatási statisztikákban [friss kutatás]"
"Főbb jellemzők: Erőszak a szórakoztatási statisztikákban
- Az Egyesült Államokban bemutatott filmek 80-90%-a tartalmaz valamilyen erőszakot.
- A televíziós műsorok 60%-a tartalmaz valamilyen erőszakot.
- Az amerikai fiatalok átlagosan napi 2-4 órát néznek tévét, és évente 2000 erőszakos cselekménynek vannak kitéve.
- Mire egy átlagos gyerek elhagyja az általános iskolát, 8000 gyilkosságot láthat majd a televízióban.
- Az erőszakos szórakozás fiatal korában 10%-kal növeli az agressziót és az antiszociális viselkedést.
- A szülők 73%-a úgy gondolja, hogy a szórakoztatóipar rosszul magyarázza a tévé- és filmértékeléseket.
- Több mint 1000 tanulmány igazolt összefüggést a média erőszak és az agresszív viselkedés között.
- A népszerű filmekben az erőszak az összes jelenet 33%-át teszi ki.
- Az Egyesült Államokban a videojáték-eladások 2020-ban elérték a 21,53 milliárd dollárt, amelynek jelentős részét erőszakos játékok teszik ki.
- Az Egyesült Államokban a legtöbbet eladott videojátékok 92%-a erőszakos tartalommal rendelkezik.
- Az erőszakos videojátékokat játszó gyerekek nagyobb valószínűséggel azonosulnak erőszakos karakterekkel, és példaképnek tekintik őket.
- 2013-ban az erőszakos filmipar globális bevételét 82,8 milliárd dollárra becsülték.
-A gyermekeknek szóló televíziós műsorok 57%-a erőszakos tartalommal szerepel.
-2015-ben a Violent Video Game Industry 5,2 milliárd dollár bevételt termelt csak az Egyesült Államokban."
1. Nem véletlenül vannak korhatárok a filmeken/játékokon.
2. Én úgy tudom, hogy a játékok csak játék közben növelik az aggressziót, hosszútávon nem, ellenben a filmekkel, amik hosszútávon is (de lehet, hogy ez csak felnőttekre igaz)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!