Lenne-e értelme iskolában a különböző mértékegységek becslését is gyakorolni azon túl, hogy kiszámoljuk?
Oké, hogy kiszámoljuk, hogy a gömbnek, tetraédernek mekkora a felszíne, térfogata, de nem lenne-e jó hatással a gyerekek szemléletére, ha megtanulnák nagyjából megbecsülni is őket: tessék, itt egy doboz, próbáld megbecsülni kb. mekkora. Ha szembetalálja magát azzal, hogy milyen nagy szórással téved, lehet több értelmét látja annak, hogy ne elégedjen meg a ránézéssel, és legyen tisztában vele, hogy milyen könnyen félrevezetnek az emberi érzékszerveink - szemben a mérésekkel.
Ugyanez időre (tippeld meg mennyi idő telt el két sípszó között), nyomásra, erőre, sebességre, gyorsulásra, momentumra (ezek közlekedésnél is fontosak) vagy éppen valószínűségekre.
Ezeket lehet persze gyakorolni, hogy stabilabban tudjuk kötni mit is jelent 1 perc, 1 méter, 1 Newton és társai, de szerintem az interaktivitása miatt sokkal érdekesebbé válnának a természettudományos tárgyak is a gyerekek körében. (A cél nem az, mint sok teljesítményorientált tárgynál, hogy mondjuk 0.1%-os hibahatáron belül rajzolj egy 1 méteres szakaszt, különben megbuksz, hanem tényleg az ismeretterjesztés és a fizikai szemlélet erősítése.)
Arról nem is beszélve, hogy statisztikai szempontból milyen potenciálokat rejt magában.
Semmi értelme sem lenne.
Egyrészt, akit érdekel, saját maga tud ilyeneket gyakorolni szabadidejében, másrészt semmi szükség ilyesmire, harmadszor van, akinek egyáltalán nincs ilyen jellegü képessége.
"Arról nem is beszélve, hogy statisztikai szempontból milyen potenciálokat rejt magában."
Ez sem tudom képzelni, hoyg STATISZTIKAI szempontbol mi lenne benne a POTENCIÁL!
#4
Például:
Egy osztály tanulói egymástól függetlenül becsülnek. A kapott adatokat statisztikai eszközökkel elemzik, és az eredményeket összevetik a valósággal.
#7 - U.Xorter barátunk mély elégedettséget merít az ilyen típusú kérdések kiírásából. Mi is beszállunk ebbe a kis játékába, így megint egy kis időre visszanyeri a lelki egyensúlyát - ez pedig minket boldogít. Ez egy szado-mazo parti és aki nem bírja, az ne vegyen részt benne!
😜
Ez egy tök jó kérdés, főleg annak fényében, hogy U.Xorter barátunk írta ki. Meglepődtem rajta, kellemesen csalódtam.
Szerintem lenne értelme, ez nem egy rossz felvetés. A baj az, hogy jelenleg kisebb gondja is nagyobb annál a tanári közösségnek ÉS az oktatáspolitikának, hogy ilyen dolgokkal is foglalkozzanak, nincs rá se ember, se erőforrás. Egyébként támogatom, szerintem ez egy jó reform, vagy plusz dolog lenne az oktatásban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!