Kezdőoldal » Tudományok » Társadalomtudományok és bölcsészet » Lenne-e értelme iskolában a...

U. Xorter kérdése:

Lenne-e értelme iskolában a különböző mértékegységek becslését is gyakorolni azon túl, hogy kiszámoljuk?

Figyelt kérdés

Oké, hogy kiszámoljuk, hogy a gömbnek, tetraédernek mekkora a felszíne, térfogata, de nem lenne-e jó hatással a gyerekek szemléletére, ha megtanulnák nagyjából megbecsülni is őket: tessék, itt egy doboz, próbáld megbecsülni kb. mekkora. Ha szembetalálja magát azzal, hogy milyen nagy szórással téved, lehet több értelmét látja annak, hogy ne elégedjen meg a ránézéssel, és legyen tisztában vele, hogy milyen könnyen félrevezetnek az emberi érzékszerveink - szemben a mérésekkel.

Ugyanez időre (tippeld meg mennyi idő telt el két sípszó között), nyomásra, erőre, sebességre, gyorsulásra, momentumra (ezek közlekedésnél is fontosak) vagy éppen valószínűségekre.

Ezeket lehet persze gyakorolni, hogy stabilabban tudjuk kötni mit is jelent 1 perc, 1 méter, 1 Newton és társai, de szerintem az interaktivitása miatt sokkal érdekesebbé válnának a természettudományos tárgyak is a gyerekek körében. (A cél nem az, mint sok teljesítményorientált tárgynál, hogy mondjuk 0.1%-os hibahatáron belül rajzolj egy 1 méteres szakaszt, különben megbuksz, hanem tényleg az ismeretterjesztés és a fizikai szemlélet erősítése.)

Arról nem is beszélve, hogy statisztikai szempontból milyen potenciálokat rejt magában.



jan. 24. 14:46
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
100%
Ilyesmi korábban volt. Lehet, hogy most már nem jut már rá elég idő. Kell sok minden másra.
jan. 24. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim válasza:
88%
Nem.
jan. 24. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
44%

#2

De.

jan. 24. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
29%

Semmi értelme sem lenne.

Egyrészt, akit érdekel, saját maga tud ilyeneket gyakorolni szabadidejében, másrészt semmi szükség ilyesmire, harmadszor van, akinek egyáltalán nincs ilyen jellegü képessége.


"Arról nem is beszélve, hogy statisztikai szempontból milyen potenciálokat rejt magában."

Ez sem tudom képzelni, hoyg STATISZTIKAI szempontbol mi lenne benne a POTENCIÁL!

jan. 24. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
68%

#4

Például:

Egy osztály tanulói egymástól függetlenül becsülnek. A kapott adatokat statisztikai eszközökkel elemzik, és az eredményeket összevetik a valósággal.

jan. 24. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
100%
A becslési készség akkor fejlődik ki, amikor valamivel sokat dolgozunk. Semmi értelme csak úgy sportból gyakorolni, hisz éppen a módszeres és pontos munka az, amit feltétlen el kell sajátítani a komolyabb alkotómunkához.
jan. 24. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
67%
És ez mire jó? Mert értelme nincs.
jan. 24. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
100%

#7 - U.Xorter barátunk mély elégedettséget merít az ilyen típusú kérdések kiírásából. Mi is beszállunk ebbe a kis játékába, így megint egy kis időre visszanyeri a lelki egyensúlyát - ez pedig minket boldogít. Ez egy szado-mazo parti és aki nem bírja, az ne vegyen részt benne!

😜

jan. 24. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim válasza:
0%
getszinagy kreténség
jan. 24. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
89%

Ez egy tök jó kérdés, főleg annak fényében, hogy U.Xorter barátunk írta ki. Meglepődtem rajta, kellemesen csalódtam.

Szerintem lenne értelme, ez nem egy rossz felvetés. A baj az, hogy jelenleg kisebb gondja is nagyobb annál a tanári közösségnek ÉS az oktatáspolitikának, hogy ilyen dolgokkal is foglalkozzanak, nincs rá se ember, se erőforrás. Egyébként támogatom, szerintem ez egy jó reform, vagy plusz dolog lenne az oktatásban.

jan. 24. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!