Mi baj az írásommal? Miért kapok külalakra mindig négyest vagy hármast?
Szerintem abszolút semmi baj nincs az írásoddal. Gyönyörűen olvasható, nincsenek benne helyesírási hibák, jól tagolt stb.
A betűalakításod viszont többnyire nem teljesen szabályos, pl. egyedi betűket használsz, de ez egyáltalán nem zavaró. Ami igen, az az m és az n, mivel az ún. kapuvonal helyett csészevonalat írsz.
Ezzel kapcsolatban "csendesen" megjegyzem, hogy _normális_ esetben már 2. osztálytól kezdve nem elvárás a "tökéletesen szabályos" folyóírás, mivel az egyedi jelleg már ekkor elkezd kialakulni; a gyakorlatban viszont sajnos sok helyen egész alsóban ragaszkodnak a mintaszerű íráshoz. Felsőben és középiskolában ez már nem számít (megintcsak "normális" esetben), úgyhogy valószínűleg igen "bogaras" lehet a tanárod... :(
(Vagy mint már írták, pofára megy az osztályzás, ami még rosszabb.)
Szóval én is azt javaslom, kérdezd meg tőle (akár a szüleiddel együtt), mi az oka a lehúzásnak. Szerintem max. a már említett m és n alakítását lehetne nehezményezni, mást nem.
A nagybetűid teljesen szögletes nyomtatott betűk.
> az m és az n, mivel az ún. kapuvonal helyett csészevonalat írsz.
Tanultam két új szakkifejezést.
Meg hogy "szemrákot lehet tőle kapni" mások írásától. Eddig csak a "jojóik a szemem" kifejezést ismertem.
A csészevonal nagyon zavaró, mert a kérdező n-jeit össze lehet téveszteni az u-jaival, az m-jeit pedig a w-jeivel.
"A nagybetűid teljesen szögletes nyomtatott betűk."
Nem mindegyik. Teljesen szabályosan írottak: B, D, L, az egyik G és az egyik M. Pár betű inkább "átmenet" a nagy írott és a nagy nyomtatott között, mivel részben vagy egészben elmarad a "díszítés", pl. I, F, T, R.
(Ha megfigyeled, a nagy írottak gyakran csak annyiban különböznek a nagy nyomtatott párjuktól, hogy "díszítjük" őket; ez pedig sokszor - de nem mindig - a kapcsolás miatt van, merthogy úgy könnyebb.)
Néhány betű esetében pedig a nagy írott és a nagy nyomtatott ugyanolyan, pl. S, C, N.
"Tanultam két új szakkifejezést."
Ez de édes. :)
Tessék, kerestem neked még néhányat:
Nem egyeznek meg teljesen a két képen a betűelemek elnevezései, de mindkét változat használatos. Merthogy az 1. a "hivatalos", az írni tanuló gyerekeknek pedig inkább a 2.-on találhatóakat szokták mondani. (Vagy hasonlóakat, pl. "alsó fecskevonal", "felső fecskevonal"; vagy hallottam már a "horog" helyett a "kampó"-t is.)
Ezeket a betűelemeket tanulják meg a gyerekek az ún. "előkészítési időszakban" (3-6 hét), mert ezekből szinte minden írott kisbetű "összeállítható", pl. az "a" egy kör és egy jobb horog; viszont a "b" egy felső fecske, ami átmegy csészébe, és van egy kis "öve" pluszban; az "s" meg hát bonyolult, ugyebár... Az írott nagybetűk is már macerásabbak.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!