Tényleg számít ez?
Ma reggelinél apukám random elkezdett tőlem földrajzos kérdéseket kérdezgetni. Nem vagyok jó földrajzból, sokra nem tudtam a választ mire kijelentette, hogy tudatlan és ostoba vagyok. Ezt én azért túlzásnak érzem amellet, hogy persze hogy nem a földrajz az erősségem... Leginkább a nyelvekben, matekban és töriben vagyok jó (ókori töri ami miatt a szüleim folyton kinevetnek, hogy azt semmi ertelme tanulni ahogyan latint sem pedig azt nagyon szeretem) meg rajzban, festésben, atlétikában. Valahogy úgy érzem, hogy nem igazán számít ha tudok minden apró várost hogy hol van mert nekem attól nem lesz jobb. Van egy általános tudásom amit órákra megtanultam de nem több. Egyébként ha tényleg olya hülye lennék akkor azért másoknak is feltűnne, nem? Különösen, hogy az előző sulim nagyon erős gimi volt és jeles voltam csomó dícsérettel, ahová most költöztünk ott meg szinte kiközösítenek néhányan csak mert külföldiként okosabb vagyok :((((
A kérdés az lenne, hogy most bennem van a hiba? (Mert akkor még ki lehet korrigálni de akkor tudnom kell róla.)
Egy gondolat, ami engem nagyon megfogott, bár nem, vagyok vallásos.
A Bibliában az van, hogy "tiszteld a szüleidet", de NEM az, hogy azt kell tenned, amit mondanak, az sem, hogy nekik mindig igazuk van, sőt az sem szerepel, tiszteld tiszteletre méltó szüleidet...
A Bibliában valóban nem szerepelt az a mondattöredék, hogy "amíg az én kenyeremet zabálod, addig az van, amit én mondok".
:)
Ellenben az benne van, hogy "Ti atyák, ne ingereljétek gyermekeiteket"; ha jól emlékszem, Pál apostol írta.
Aztán az egy másik kérdés, hogy hogyan definiáljuk az "ingerelni" szót.
Vagy a "tisztelet" szót. Az biztos, hogy ez utóbbi nem a feltétlen engedelmességet, megalkuvást jelenti.
Ja, és hát ne feledkezzünk meg a "szeretet törvényéről", ami mind az Ó-, mind az Újszövetségen megjelenik.
Koszonom a valaszokat, nagyon ertelmesek es elgondolkodtatoak voltak!
A helyzet az hogy apukam eleg okos ember, ilyen jogi-uzleti palyan dolgozik es talan azert nez le mert en nem csak ezt tartom komoly tudomanynak hanem pl a tortenelmet is.
Jelenleg nem tanlok foldrajzot mert nem fert bele az orarendembe de az elozo sulimban tanultam. Lenyegeben mar az elso heten rajottem akkor hogy nekem ez nem az erossegem de elkezdtem iszonyuan tanulni es meglett az otos. Ez nem azt mutatja hogy van agyam csak a termeszettudomanyos targyak nem igazan fekszenek nekem?
"...apukam eleg okos ember, ilyen jogi-uzleti palyan dolgozik..."
-Megkönnyebbülés olvasni, hogy nem tanít.
Mutathatja, de nem valószínű. Inkább azt mutatja, hogy valahol valamit nem értettél meg, és ez azóta halmozódik. Ekkor pedig az embernek kevesebb a sikerélménye, ezért ösztönösen "hanyagolja", utána meg persze hogy még kevesebb a siker. Egy akaraterős ember (szerintem ti ilyen lehetsz) ezen sok munkával túljuthat.
Az egészen biztos, hogy amit megtanulsz, az mind téged gazdagít. Nem biztos, hogy meg tudod mondani, hol hasznosul közvetlenül, de mindenképpen tágítja a világlátásodat, és valójában ez az iskola célja. A sok adat csak arra kell, hogy ezt az összefüggés látást valamin gyakorold.
Sem a földrajzban, sem a történelemben (és másban se) nem a konkrét adat a lényeg, hanem az, meg tudod-e magyarázni, miért az és miért nem más. Ha a Duna kanyarját veszed Visegrád fölött, akkor azt kell kitalálni, miért nem ment tovább egyenesen. Ha 1848 március 15-ét, akkor pedig azt, miért lázadtak, és miért pont akkor. Ha ezekre tudod a választ, hasonló technikával olyasmikre is ki tudod találni, amit nem is tanultál. Az iskolából ez a képesség az igazi tudás, amit ezer módon hasznosítasz az életben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!