Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Hogyan tudnám mélyebben...

Hogyan tudnám mélyebben megérteni a matematikát?

Figyelt kérdés

Tehát nem úgy, hogy begyakorlom a sablonfeladatokat, majd a dolgozatban robotszerűen megoldom a feladatokat.


Hanem úgy igazán, mélyen érteni, elemezni a feladatot.


tegnap 11:35
 1/4 anonim válasza:
0%

Egyszeru. Vizualizalni kell. Derivalas = erinto szamitas

Integralas = terulet szamitas, stb.

tegnap 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 Kólauborkával ***** válasza:
86%

Gyakorolni, önállóan megoldani olyan feladatokat, amik metak jellegűek, de még nem csináltad, modellek lefektetése.

Igazából úgy fejlődsz, ha kicsit nehezebb feladatot választasz, mint amit kényelmesen meg tudsz oldani.

tegnap 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
76%
Ott egy feladat, oldd meg. Majd kérdezd meg magadtól, hogy miért így kell, válaszolj. Aztán abba is kérdezz bele, hogy miért úgy. Ezt egészen addig, amíg vagy meg nem akadsz, vagy vissza nem érsz valamilyen nagyon alap dologhoz (pl. összeadás)
tegnap 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Amit a kommentben írtál, azt magolásnak nevezik, és semmire sem alkalmas (iskolában nagyon ritkán), az életben viszont még a feladat megértésére se jó.


Ha a "mélyebben" mondjuk általános iskolai képességeket jelent, azt talán magyarázhatjuk. Ha többet, akkor a "több" ismerete nélkül semmit se tehetünk "úgy általában".

Mindenekelőtt meg kell állapítani azt az utolsó fokozatot, amit még értünk, és innen lehet indulni. A nulláról úgy, hogy megértjük, a számolás, a számok elemi szükséglet a világban való eligazodáshoz. A számok összehasonlításra valók első menetben. A kettő több mint az egy, a 100 több mint a 90. Ennek belátásához alkotunk két csoportot, és mindkettőből sorra veszünk eget egyet, míg az egyik csoport el nem fogy. Így rájöhetünk, hogy a másik csoport a több, mert hiszen az összehasonítás ezt mutatja.

Aztán kiderül, hogy a számoknak tulajdonságaik vannak, műveletek végezhetők velük, és azoknak is vannak tulajdonságaik. Ezt úgy érthetjük meg igazán, ha elhagyjuk e tulajdonságot és úgy dolgozunk, ekkor látható a különbség (az agy az összehasonlítás alapján tanul).

A szöveges feladatok megoldási nehézségeit alapvetően az okozza, hogy a szöveget nm tudjuk értelmezni, az ott szereplő fogalmakat nem ismerjük, ezért nem jut eszünkbe róla semmi. Ha például az a kérdés, hogy 5 m/s sebességgel haladó ember mannyi idő alatt tesz meg 100 métert, erre esélyünk sincs válaszolni, ha nem tudjuk (értjük), mi a sebesség.


Itt pedig matematikát tanítani általában, nem lehetséges. Ahhoz ismerni kell a tanítandó ismereteit, képességeit és azt, mi is az oka a nem értésnek. Ehhez személyes korrepetáció szükséges, a tanárokat pont erre találták ki.

tegnap 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!