Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Miért nem arra fókuszálnak a...

Miért nem arra fókuszálnak a gyártók, feltalálók, hogy benzint, dieselt és elektromost helyett mást fogyasszanak az autók, járművek?

Figyelt kérdés

2022. dec. 5. 21:23
1 2 3
 1/25 anonim ***** válasza:
100%

Mit akarsz?

Gőzautót?

Létezik, csak legalább 20 perc, mire bemelegszik, és el tudsz vele indulni.

2022. dec. 5. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/25 anonim ***** válasza:
52%
Például mit? Az EU a CNG autókat is ellehetetlenítette a beteg törvényi szabályozásával!
2022. dec. 5. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/25 Z003 ***** válasza:
95%

Miért kéne nekik, ezek nyilvánvalóan működnek. A fosszilis üzemanyagok messze a legjobban működő technológia (persze ha van üzemanyag és nem nézzük a környezeti hatást). Az elektromos elektromos autók a jelenlegi álláspont szerint a legoptimálisabb a jövőre nézve, hacsak nem történik áttörés a hidrogéncellák technológiáján.


Ha valami működik, minek lecserélni? Mellesleg elég kevés olyan anyag van ami képes lenne autót hajtani, globális skálán.

2022. dec. 5. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/25 anonim ***** válasza:
100%
A Toyota próbálkozik a hidrogénhajtású autóval, pontosabban van is ilyen modelljuk, a Toyota Mirai. Physics Girl keresztül autózta vele pl. Amerikát, ha jól emlékszem.
2022. dec. 5. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/25 Revolúcióbiológus ***** válasza:
94%

Miért, hány alternatívával lennél elégedett kedves kérdező? Jelenleg ezek vannak:

-Benzin

-Diesel/kerozin

-Etanol

-LPG

-CNG/LNG

-Metanol

-Hidrogén

-Villany

-Sűrített levegő

-Lendítőkerék

-Gőz

-Hangyasav

-Szén/fagáz


S még biztos kihagytam egy csomó kecsegtető ígéretet, de ilyen bőséges kínálatból nehogy már ne tudd kiválasztani a "kedvencedet"! Ezeknek legalább felére nem kell semmiféle külön engedély, ott az infrastruktúra - veszel hozzá egy járművet és használod.


#2: Az EU biztos nem lehetetlenített el a CNG-t, sőt, a legtöbb országban óriási kedvezményeket meg támogatásokat adtak rá, a Fiat önmagában legyártott 300.000 CNG-s Fiat Pandát, egy ideig minden ötödik sorról lejövő autójuk CNG-s volt. Magyarországon azért nem lett belőle semmi, mert az ezzel megbízott Domanovszky nevű tótum-faktum ellopta az EU-s pénzeket: [link]

2022. dec. 5. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/25 anonim ***** válasza:
87%

#5 Revolúcióbiológus - hidd el - a szomszédos tótiában kivégezték a hivatalok az ismerősöm CNG kocsiját, mert nem hagyták jóvá a teljesen hibátlan acéltartályait - melyek elvileg szinte örök életűek, csak illik őket néha bevizsgálni nyomáspróbával és ultrahanggal, mely szolgáltatás természetesen hivatalos formában elérhetetlen - ugyebár.


Csaknem egy évtizedig boldogan használta a CNG-s kocsit, melynek eredetileg igen gányul szerelt mivoltát saját maga rakta rendbe. Mindig korrupciómentesen megkapta a zöldkártyát, persze ezért 2 CNG töltés árát vasalták be pluszba a parazita ellenőrök - törvény szerint.


Utána aktivizálta magát az EU és SLOVNAFT lobbi, így el kellett mennie egy adminisztratív ellenőrzésre, mely hivatalosan 80 euróba fáj! Ezért a pénzért megtudhatja a karbantartott és hibátlan CNG berendezés tulajdonosa, hogy egy használt autó áráért új tartályokat, stb. kell intéznie - vagy vége!


Emberünk kiszerelte a cuccot, és eredeti állapotába elvitte műszaki vizsgára a kocsit. Ott közölték vele, hogy elmehet az anyukájába - mert nincs kerekpecsétes papírja a CNG apparatúra hivatalos kiszerelésről!


Az ország másik végébe kellett elmennie (rögzítetlen CNG tartályokkal a csomagtartóban láttamozás céljából), ahol 120 euróért "hatalmas kegyelemből" megkapta a kerek pecsétes papírt a kiszerelésről. A számla három tételt tartalmazott: 1. "35 euró elektromos szerelés", "35 euró mechanikai szerelés", "50 euró adminisztratív jóváhagyás". Ez még nagyon olcsó volt, mert ennek a háromszorosát is legombolhatták volna róla, ha tényleg "szerelnek". Ráadásul szervizkárokat okozhattak volna a kocsiban és a CNG berendezésben - melyet (még) szerencsére nem kobozhattak el a törvény szerint.


Ismerősünk kijövet a szervizből megállapíthatta, hogy az "elektromos szerelés" címén három vezetéket levágtak a motortérben (utólagos leszigetelés nélkül), melyek diagnosztikai célokat szolgáltak. A "mechanikai szerelés" címén pedig öt darabra vágták össze az öt méteres réz gázcsövet (mely egészben kivehető volt a legkisebb probléma nélkül), mely az autó alján lett felejtve.


Ennyit a CNG autózás EU-s támogatásáról!

2022. dec. 6. 01:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/25 A kérdező kommentje:

Csak azért kérdeztem, mert már nagyon fogyóban van ezek az üzemanyagok, áram lehet már nem is lesz annyi, hogy még az autókat is fel lehessen tölteni.


Hallottam valami tiltó találmányról is, amit valaki már felfedezett, csak nem engedélyezték, hogy ki is vitelezze, mert akkor a “drágalátos” üzemanyagokkal foglalkozó cégek csődbe mennek, mert nem lesz annyi keresletük, ha ezt fejlesztik ki.

2022. dec. 6. 06:36
 8/25 anonim ***** válasza:
92%

"már nagyon fogyóban van ezek az üzemanyagok"


Vannak még bőven készletek, csak egyre drágább a kitermelésük.


Az hogy manapság nehezen tankolsz meg, nincs összefüggésben a világ kőolaj készleteinek mennyiségével.

2022. dec. 6. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/25 Psycho ***** válasza:
100%

Sok dolog van itt egyszerre játékban.


Az egyik a lobbi, amit a fenti kommentek is kiemeltek, életből vett (elég durva) példával.


A másik, amire kérdezel, a technológiák. Jópár alternatíva létezik a tervezőasztalon, szóval nem arról van szó, hogy ne is léteznének.


A harmadik, és egyik legfontosabb viszont az infrastruktúra. Vagyis a technológia gyakorlati holdudvara: annak a rendszere, hogy a nyersanyag végül - egy hosszú folyamaton át - eljusson oda, hogy üzemanyag lesz a járművedben. Plusz ennek a költsége is fontos szempont.

A kőolaj/benzin rendszere évszázados előnnyel bír az új technológiákkal szemben. Ki van építve minden.


Oké, feltalálod a gumipitypang hajtóművet, ami lufaxnyi energiabefektetéssel, zéró károsanyag-kibocsátással 300 lóerős motor képes kipöfögni. Sajnos ez még kevés, mert nem leszel versenyképes az alternatívákkal szemben.

Minden a pénzről szól. Mivel nincs gumipitypang bányád, nincs nyersgumipitypang kitermelő exkavátorod, nincs gumipitypang finomítód, nincs gumipitypangmotor-gyárad, nincs gumipitypang-töltőállomásod, nincs ezeket összekötő gumipitypang-logisztikád, csak egy szép elméleted.

Oké, lehet esetleg valami házilag összeeszkábált prototípussal szemléltetni tudod a koncepció működőképességét, de az nem tömegtermelés. Irgalmatlan pénzre, és engedélyeztetési folyamatra van szükség, hogy ez realizálódjon.


És akkor oké, tegyük fel, a gumipitypang-motor lehetne a jövő nagy áttörése, és meg is jelenik pár befektető, aki hasznot remél belőle. De akkor még mindig ott van a lobbi, illetve a bürokrácia, mint ellenállás, ami ezt elkaszálhatja.

2022. dec. 6. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/25 anonim ***** válasza:
75%
Veszik jól a jelenlegi energetika kínálatát. Akkor meg miért dobnák piacra az elhallgatott energiaforrásokat? Te sem a családi ékszereket viszed a bolhapiacra, hanem a kacatot.
2022. dec. 6. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!