van 2 teljesen egyfoma busz, az egyik tömve van emberekkel a másik üres. egy teljesen egyenes úton ami nem lejt, mindkettő felgyorsul 100 km/h-ra. Hirtelen, egyszerre elengedik a gázt. Melyik áll meg előbb a tömött vagy az üres?
hát szerintem is de a barátaim közül 2 azt mondja atömött, kettő azt hogy az üres, mert h a tömöttet löki a súly...-.-'
2010. ápr. 16. 22:03
3/37 anonim válasza:
Hát ez jó kérdés, én nem tudok rá válaszolni, de gondoljátok meg hogy a tömött busznak nagyobb a lendülete mint az üres busznak.
Az viszont másik kérdés, hogy a tömött busznak nagyobb a súrlódása, tehát lehet hogy emiatt előbb megáll.
2010. ápr. 16. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
4/37 anonim válasza:
Szerintem a tömött mert azon nagy a súj és a gumik jobban tabadnak az aszfalthoz. de lehet hülyeség igazából fogalmam sincs :D
2010. ápr. 16. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
5/37 anonim válasza:
az igaz hogy nagyobb lendülete van a tömött busznak, de ez igazából csak akkor állapítható meg, ha tudjuk a futóművek meg a kerekek súrlódását, mivel nagyobb súly alatt nagyobb a súrlódás. Amúgy végülis ha belegondolsz, nagy a légellenállásuk is, tehát ebből a szempontból az üres busz jobban lassul.
2010. ápr. 16. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
6/37 anonim válasza:
Hát a lendületmegmaradás törvénye szerint, mivel a sebességük egyenlő, csak a tömegtől függ a lendület - az pedig egyenes arányossággal: minél nagyobb a tömeg, annál nagyobb a lendület. Ha feltételezzük, hogy a két busz teljesen egyforma (netán ugyanaz a busz kétszer mérve, egyszer tele, egyszer üresen), akkor az üres busz áll meg előbb.
2010. ápr. 16. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
7/37 anonim válasza:
Igen de fentebb is írták, hogy futőmű, motorfék, gumi tapadást is bele kell kalkulálni...
2010. ápr. 16. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
8/37 anonim válasza:
mégegyszer mondom, a légellenállás is szerepet játszik!!!
2010. ápr. 16. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
9/37 anonim válasza:
próbáld ki kocsival, hogy egyedül ülsz, és nyomsz egy satuféket, és próbáld ki újra, hogy beszálltok 5-en, eléggé gyengébbnek fogod érezni a féket.
Az üres áll meg hamarabb, mert kisebb tömeget kell megállítania ugyanazzal az erővel.
2010. ápr. 16. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
10/37 anonim válasza:
Legyen a tömött M tömegű, az üres m. Ekkor a légellenállásból, csapágyak súrlódásából(ennél a tömegváltozás nagyon minimális eltérést eredményez.) származó erő legyen F, ami mindkét esetben ugyanannyi, a súrlódási erő legyen üresnél m*g*mű, telinél M*g*mű.
Ekkor az üresre F+m*g*mű, a telire F+M*g*mű erő hat, a gyorsulás, azaz lassulás pedig az üresnél F/m+g*mű, telinél F/M+g*mű. tehát már csak az a kérdés, hogy az F/m vagy az F/m a nagyobb. Mivel m<M, ezért a kisebb tömegűnek lesz nagyobb a lassulása, így az fog hamarabb megállni.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!