Miért világítanak egész éjjel az utcalámpák?
Mert használhatatlan lenne...
Gyalogosnak nem adna biztonság érzetet és egy új ember vagy egy vendég a falun nem tudna elindulni este sehova és az a minimális közlekedés is teljesen kihalna. Vagyis én biztos nem indulnék szinte egy zseblámpával(hisz itt is csak egy bizonyos helyen lenne fény, 5 méterrel előtted már teljes sötétség) egy teljesen ismeretlen, de még ismerős helyre se.
Akik meg autóval közlekednek pedig egyszerűen szörnyű lenne! Gondolj bele, mész egy utcán és minden egyes rohadt 3. másodpercben a pofádba világít egy rohadt lámpa majd elsötétedik! Ez vezetésnél szó szerint életekbe kerülhet! Motorosok meg már az első 3 lámpánál tolnák inkább a motort és az elülső lámpával próbálnának botorkálni valahova...
Jó ötlet a spórolás de ne szükség dolgokon és főleg ne olyan dolgokkal amik emberek életébe kerülhet! Elég ember hal meg így is utcai diszkó nélkül.
A problémafelvetés nálunk jelenleg nem aktuális. Ehhez elég példa Dunaújváros. Amit igyekeznek eltussolni, hogy kevésbé égjen a nagyfőnök pofája.
Ez a kérdés normális helyeken technológia, infrastruktúra, szemléleti és gazdasági kérdés egyszerre. A ki-be kapcsolgatásnak feltételei vannak, különben drágább. A mozgásérzékelő használhatatlan olyan helyen, ahol bár rövid időre, de folyamatosan mozog valaki. Egy kiépített infrastruktúrát esetleg teljesen át kell alakítani egy jól végiggondolt elv szerint, mai nagyon sokba is kerülhet. És annyi nincs. De a fő baj annak eldöntése, mi számítson kivilágítatlan helynek, és mi nem lehet az. Ebben ezer ellentétes érdeket kellene összehangolni. Ahhoz együttműködés kell, ma az egész világon (nálunk hatványozottan) ez ellen megy a valóság. Törvénynek kell szabályoznia azt is, hogy mi legyen a sötétségből következő balesetekkel, ki a felelős. Gyakran egy problémát azért nem kezdenek megoldani, mert aki belekezd, annyi ellenállással találkozik, hogy csak belebukhat. És ki szereti a bukott projektet?
"Miért nem lehet mindenhol lecserélni a lámpákat mozgásérzékelősökre, amik csak akkor kapcsolnának be, ha valaki/valami elhalad alattuk?"
Mert vagy speciális mozgásérzékelő kell, vagy a mozgásérzeklőhöz kommunikáció is kell, ezekkel meg annyira drága lenne a projekt, hogy gyakorlatilag soha sem térülne meg a befektetett pénzt a megtakarított energiából. Legalábbis nincs olyan mozgásérzékelő, ami képes nagy távolságról észlelni egy viszonylag nagy sebességű autót, és olyan se nagyon van, ami a viszonylag lassú mozgású gyalogost biztonságosan érzékeli 4-6m magasból.
Vannak rá példák és próbálkozások, van rá mintatelepülés is több helyen, de egyelőre mindenhol meg nem térülő beruházásként kezelik, ezért a jópofa mintákon kívül nincs is belőle több.
"A gázkisüléses lámpáknak, például amilyen a higanygőz lámpa, a bekapcsolás után szükségük van egy jelentős időre hogy teljes fénnyel világítsanak."
Én inkább azt jegyezném meg, hogy a gázkisüléses fényforrások egy részének, amilyet a közvilágításban használnak (higanygőz, nátrium, egyéb fémhalogén lámpák) jelentős időre van szükségük kikapcsolás után, hogy újra be lehessen kapcsolni9 (kb 10-15 perc). Ezen időn belül (amíg ki nem hűlnek) nem kapcsolhatóak be.
Továbbá ezek élettartamát a gyakori ki/be kapcsolás jelentősen rövidíti.
A mozgásérzékelős megoldás az említetten kívül is sok problémát vetne fel.
Pl. az utcán össze-vissza szaladgáló kutyák, macskák, az érzékelők korlátozott hatótávolsága (már a kerékpárost sem tudná követni).
A rövid hatótávolság (az oszlop tövében kéne elhelyezni).
Továbbá a technikai megvalósítás rendkívüli költségeket okozna.
Sokkal olcsóbb égetni éjjel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!