A vasútállomásokon miért van a kalapácsos emberek kalapácsnyelére fém gyűrűk felhúzva?
A "kalapácsos emberek" a kocsivizsgálók.
A vonatokat indulás előtt fékpróbáztatni kell állóhelyzetben és vonali fékpróbával. Vonali fékpróba annyiból áll, hogy miután elindult a szerelvény, a mozdonyvezető befékezi a vonatot és megbizonyosodik róla, hogy megfelelően befékeződik és lassul a szerelvény.
Az álló fékpróbánál a mozdonyvezető befékezi a vonatot és a féktuskók rászorulnak a kerekekre. A kocsivizsgáló végigsétál a szerelvény mellett és megütögeti a kerekeket. A hangból hallható, hogy a féktuskó rászorul-e a kerékre, vagy sem. Ha nem, akkor a fék nem működik megfelelően, ekkor az utasítás szerint kell eljárni.... [amelyet nem írnék le, mert nem is tudom fejből és nagyon hosszú lenne... :-)].
A gyűrűs részre már nem tudom a választ... :)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!