Mágnesmotor; üzemanyag nélküli forgómozgás; létezhet?
A mágnesvasút másik oldalán ott egy bazinagy erőmű, ami előállítja a szükséges energiát.
A hülyeség amit én négy éve írtam, egy eléggé rossz elem. Ha minden hatástól óvod, akkor eltárolja a bele fektetett energiát (örökké pörögni fog). De nem állít elő energiát: TÁROL energiát. A mágnes maga is egy energiatároló. Ha azonban két mágnest pörgetsz egymás előtt, akkor azok biza szépen lemágneseződnek (perendev motor és társai). Ekkor azt az energiát használod fel, amit a mágnes létrejöttekor eltároltak benne.
Azonban az igazán erős (és ilyen célra használható) mágnesek előállítása brutál energiát igényel. A természetben található magnetit felhasználható ilyen célra, hogy generátort építünk belőle, és a végén vasat kapunk, csak éppen a mágnes tömeg/kinyerhető energia aránya a béka hátsója alatt van. Ami energiát elhasználtál a kitermeléshez, az nagyságrendekkel több, mint amennyit így generálsz.
Az én elméleti örökmozgómat (a légürestérben forgó mágnes) pedig nem tudna meghajtani semmit. Az pontosan annyi ( levonva a veszteséget) energiát fog visszaadni, amennyit a karod belefektetett, miközben megpörgette. Azzal te egészen addig tudsz hajtani egy autót, amíg meg nem áll. (Bár, legyünk őszinték: el sem indul, hacsak valamivel annyira meg nem pörgetjük, hogy tonnákat mozgató energiát tároljunk benne).
Egyébként ilyen mozgási energia-tároló eszköz még a lendkerék - tökéletesen ugyanezt csinálja. Nagy, nehéz, jól tárolja az energiát. Pl vannak kocsik, ahol fékezéskor felpörgetnek egy kereket, az lassítja a kocsit, majd segíti elindulni. De ez is csak tárolja a mozgási energia egy részét, nem termeli.
Azok a hülye elektronok és atomok kitartóan nem akarnak maguktól mozogni, kitartóan valahonnan energiát kell elvonni, hogy megtörténjen. Ezt elvonhatod a mágnesből is - felszabadítva a létrejöttekor tároltat. De a végeredmény kitartóan egy fémdarab lesz.
Ugyanígy a gravitáció SEM VÉGEZ MUNKÁT. A gravitáció ellenében mozgatott testeknek van mozgási energiájuk, amit meg lehet csapolni - de utána kell valamilyen külső energiaforrás, hogy az adott test visszatérjen a korábbi pozícióba. Példa: legurítasz egy dinamós bringát a domboldalon. Míg gurul le, energiát fog termelni, világítani fog a lámpája. Ha te gurulás közben nézed, mondhatod, hogy lám-lám, a szemét SirButcher megint hazudott, a gravitáció munkát végez. De a valóság az, hogy a bringa a domb alján meg fog állni. Hogy újra világítson, neked fel kell cipelni a domb tetejére. És, ha utánaszámolsz, kiderül, hogy te pontosan annyi energiát fektetsz a felcipelésbe ( plusz veszteség) mint amennyit leguruláskor előállított ( mínusz veszteség).
Ugyanez van a mágneses motorokkal. Energiatárolásra jók, de azok bizony kifogynak, és leáll az egész. Ugyanis a mágnes, miközben eltolja a másikat, látszólag munkát végez. Azonban tökéletesen ugyanannyi energia kell a mágnes újra közelítéséhez, mint amennyit nyersz a távolodáson (és ügye a veszteségek...). Tehát amíg egy szög "zuhan" a mágnes felé, te kinyerheted belőle az energiát - de ahogy odaért, neked energiát kell BEFEKTETNI, hogy újra eltávolítsd azt. A különböző mágneses motorok videón remekül néznek ki, a legjobbak órákat, sőt, láttam olyat, ami heteken át elpörgött magában. Ameddig semmilyen ellenállást nem raktál a rendszerbe. Ahogy energiát akarsz kivenni, bizony a mágnesek úgy "lemerülnek" mint a szél.
Ez megint olyan, hogy vitatkozhatsz vele, de ezek TÉNYEK. Ez ugyanaz a kategória, hogy magyarázhatod, hogy a betonfal igazából puha, csak jó szögből kell nekirohanni. Az emberek legnagyobb része tapasztalatból tudja, hogy ez hülyeség. Te vagy elhiszed, vagy elfecsérelsz sok időt, esetleg pénzt, míg magas is bejárod azt az utat, amit előtted már számtalan tudós megtett, és felfedezed az energiamegmaradás törvényeit.
Utóirat: mindig viccesnek találom, hogy a híres tudósok (jelen esetben, aki mágnesautóval megy) mindig névtelenek, de a találmányát napi szinten használja - csak azt nem tudni, hogy hogyan is megy, vagy ki is ő, vagy hol mikor él/élt. De ilyenek mindig vannak :)
Tesla 1930-ban alakított át egy, akkor luxusnak számító autót úgy, hogy az működés közben sem különösebb zajt, sem kipufogógázt nem bocsátott ki. A titka az úgynevezett szabad energia volt, Tesla ezzel váltotta ki az üzemanyagot, és ez biztosította az autó működését. A kocsiból eltávolította a motort, helyére pedig egy hengeres, zárt villanymotor került, melyet léghűtéssel láttak el.
A motor vélhetően a Westinghouse egyik gyárában készült, ám az azt energiával ellátó egységet, melynek felépítését és titkát ma sem ismerik, Tesla maga készítette. Egy konverter alakította át a különleges energiát, ami vákuumcsöveket tartalmazott, egy antennát, valamint két vastag rudat - Tesla utóbbiak benyomásával indította el az autót, mely a kor benzinautóihoz hasonlóan tökéletesen működött.
Találmánya azonban a feledés homályába veszett, hiszen a cég, mely foglalkozott volna vele, hamarosan csődbe ment.
Nikola neve a csodálatos kakukktojás - lényegesen több legenda, mint valóság kapcsolódik a nevéhez. Csak azt nem értem, miért csak azok a találmányai maradtak fenn, amik pontosan együttműködnek a fizikával?
Nikola utolsó éveiben már maga is erősen öntötte a misztikumot, de ettől függetlenül a fizika szabályait ő sem hághatta át. Számtalan zseniális találmánya volt, a váltóáram többek között neki köszönhetően terjedt el, és vele vált lehetővé, hogy ma minden lakásban van elektromosság. De ettől függetlenül az atomok neki is csak energia-befektetés hatására mozdultak ki a legalacsonyabb energiájú pozíciójukból.
Az energiamegmaradás törvénye pedig nem elmélet. Minden gép, ami működik, minden autó, minden lépés amit megteszel, azt igazolja. Az energiamegmaradás egy tény. Vitatkozhatsz vele, kutathatod, nyugodtan - csak fölösleges. Annyi ismeretlen területe van még a fizikának, de ha neked az tetszik, amit napjában pár milliószor igazolnak, hát hajrá. Csak majd évek múltán, amikor neked is kijönnek a törvényszerűségek, miszerint munkát végezni csak energiaelvonással lehet, akkor ne keseredj el.
De, nem vitatkozom: vannak még alternatív energiaforrások a világban, ez biztos. Vannak még ismeretlen erőforrások, amiket nem tudunk még megcsapolni - de az nem a mágnes. Sőt, nem is a gravitációs mozgás. Több száz éve próbálják megcsapolni, csak éppen itt nincs mit megcsapolni.
Amúgy igen, egyetemen kipróbáltuk a perendev motort. Megáll. Vagy a terhelést nem bírja, vagy a mágnes lemágneseződik. De jó csapágyakkal tud forogni egy ideig, de nem fogsz semmi extra energiát kinyerni belőle. Ja, ezenkívül még egy jó tulajdonsága van: tárolja az energiát, amit beleadsz mikor elindítod. Ez a pörgéshez sokáig elég, de egy LED-et már nem fogsz vele működtetni sokáig...
A fordulatszám meg totálisan lényegtelen. Pár fogaskerékkel, meg trükkös áttétellel csinálok neked egy tányért, ami pusztán kézzel tekerve hangsebesség körül fog forogni. Az nem nagy kunszt. A CD meg DVD olvasó motorja is piszok gyorsan pörög. Csak éppen a teljesítménye a béka hátsója alatt van a maga pár W-jával, amit már azzal meg tudsz állítani, hogy két ujjal megfogod. Egy kamion motorja meg egy-két áttétel után lehet, hogy percenként egyszer forgatja meg a kamion kerekét, de száz ember se fogja abban megakadályozni... CSak az egyik 1W, a másik meg 30-40KW. De tény, a CD olvasó motorjához szükséges energiát te is elő tudod állítani, a másikhoz meg eléggé nagy energiasűrűségű anyagot kell égetni.
Nem véletlenül vannak az erőműben bazi nagy generátorok, és nyomatnak rájuk brutális gőznyomást - ellenkező esetben a te konnektorodban sem lenne áram, aminek hála ezeket leírhattad :)
Nem baj az, ha firtatod a fizikát: csak először szerezz alapismereteket, és utána, amikor már érted a működését, nézz meg ilyen hülye ingyen energia és hasonló honlapokat.
Amúgy igen, egyetemen kipróbáltuk a perendev motort. Megáll.
Neodímium mágnes volt a motorban és acélgyűrűvel körülvéve?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!