Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Hogyan lehet egy sugár-, vagy...

Hogyan lehet egy sugár-, vagy rakétahajtómű teljesítményét meghatározni?

Figyelt kérdés

A tolóerő szorozva a kiáramló gázsebességgel?

Elvileg csak a tolóerő határozza meg a gyorsulását a járműnek, de az erő kevés a teljesítményhez, kellene valami sebesség.



okt. 9. 20:40
1 2 3 4 5
 21/41 A kérdező kommentje:
Azt akartam írni, hogy még, nem pedig mé, nem vette be a g billentyűt :/
okt. 15. 15:27
 22/41 anonim ***** válasza:

#20 kérdező - jól látod!


Az egyes definíció szerint a teljesítmény nulláról fokozatosan emelkedik a maximumra, mert a pillanatnyi teljesítmény = tolóerő * pillanatnyi sebesség. Az indulás pillanatában ezért a rendszer energetikai hatásfoka pontosan nulla, azután folytonosan emelkedik.

okt. 16. 00:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/41 anonim ***** válasza:

P.S.

Kérdező írta:

"végtelenül kicsi lenne a leadott teljesítmény, ami azért nem lehetséges, hiszen olyankor is pontosan ugyanakkora lesz a jármű gyorsulása, mint amikor 10km/órával halad"


Válasz:

De lehetséges, mert bár az indulás pillanatában nagyon magas a gyorsulás, de ettől függetlenül a gyorsítóteljesítmény infinitezimálisan kicsi lehet!

okt. 16. 00:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/41 A kérdező kommentje:

Akkor máshogy mondom:

Ezek szerint egy belsőégésű motoros autó motorja az indulás pillanatban közel 0 lóerőt ad le. No ez sem igaz, mert ott a forgatónyomaték és fordulatszám szorzata adja a teljesítményt, ami egyáltalán nem 0!!!

dec. 9. 22:50
 25/41 A kérdező kommentje:
Sőt, megfelelően csúsztatott kuplunggal indulva akár a max. teljesítmény közelében is tartható.
dec. 9. 22:51
 26/41 anonim ***** válasza:

Kérdező - te kevered a Gizikét a gőzekével! Írtad:

"Ezek szerint egy belsőégésű motoros autó motorja az indulás pillanatban közel 0 lóerőt ad le. No ez sem igaz, mert ott a forgatónyomaték és fordulatszám szorzata adja a teljesítményt, ami egyáltalán nem 0!!!"


Az oktalan okoskodásod méltatása:

De úgy igaz, ahogy azt én írtam! A legelső válaszban pontosan ugyanez az 1. és 2. pont közötti különbség, hisz a 2. pont felel meg a motor főtengely-teljesítményének, míg az 1. pont a kuplung utáni tengely teljesítményének. A kétféle teljesítmény közötti különbséget az autóban a kuplung fűti el, repülő esetében pedig a kifújt gázsugár hordja el. Ennyire nehéz ezt felfogni?

🤦

dec. 9. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/41 anonim ***** válasza:

P.S.

A repülők esetében még az a lényeges különbség, hogy ott az a bizonyos szóban forgó "elméleti kuplung" mindig csúszik valamennyire, de az elindulás pillanatában ugyanúgy 100%-ra csúszik, mint az autókban.


Ebből következik, hogy közvetlenül az elindulás után a motorteljesítmény közel 100%-a még a kuplungban vész el, miközben az utazók belenyomódnak az ülésekbe a maximális gyorsulástól!

dec. 9. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/41 A kérdező kommentje:

Végre rátapintottál a lényegre, bármennyire is sértőn fogalmaztál. Szerintem én nem tettem ilyet.

Tehát a lényeg nekem a sugárhajtómű azon teljesítményének meghatározása lenne, ami a bem esetében a tengelyteljesítmény, amit a kuplung elfűt, de a motor az akkor is leadja, akár fűtésre akármire is megy 3l.

dec. 10. 08:45
 29/41 A kérdező kommentje:
(Remélem nem a főnököm vagy, szerinte is mindenki hülye, bár te valószínűleg nem csak szakmunkást végeztél, mint a főnököm, és szerinte még hülyébb akinek magasabb a végzettsége.)
dec. 10. 08:47
 30/41 anonim ***** válasza:

Nem állt szándékomban sértegetni téged, de egy kissé nehezen értelmezed a készre sütött és tálcán felszolgált információkat. Ne legyél túl érzékeny!


Talán inkább a tankönyvi alapokkal és nem a repüléstechnikával kéne kezdeni a mechanikai tanulmányaidat. (Amúgy egyetemi végzettségem van, de nem vagyok főnök. A társadalom peremén élő entellektüel csöves vagyok.)


A legelső válaszom már tisztázta a lényeget, mely alapján egy fizikából leérettségizett középiskolás már biztosan megérti a kérdés lényegét és az arra adható helyes válaszokat.

dec. 10. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!