A vonaton és a transzformátorokon kívül van valami ami közvetlenül nagyfeszültséggel megy?
1-es: nem válaszoltam meg, hanem kérdeztem:
- a hagyományos kohó milyen feszültséggel megy?
- az elektrolízises kohó milyen feszültséggel megy?
- a libegő milyen feszültséggel megy?
- a fenti 3-on és a vonaton és a transzformátoron kívül mik mennek közvetlenül nagyfeszültséggel? Tehát 230V / 400V-ra letranszformálás nélkül. Villamosnál, trolibusznál 480 V-ra transzformálják le, majd egyenirányítják, tehát nem nagyfeszültséggel megy közvetlenül.
"maga meg is válaszolja az egészet"
Egy kegyelemkettesre.
4-es: az világos, csak az jó messze van a 230 V / 400 V-tól.
1-es: nem tudom, hogy a vaskohó milyen feszültséggel megy, nem tudom, hogy az alumíniumkohó milyen feszültséggel megy, nem tudom, hogy a libegő milyen feszültséggel megy, nem tudom, van-e más, ami nagyfeszültséggel megy közvetlenül. Példákat írtam, hogy például ezekről elképzelhető. Libegőnél például így nem kell transzformátor, így azt nem kell kifizetni, nem foglal helyet, így olcsóbb az áram, nincs transzformátor-veszteség, stb. A YouTube-on látni akár fél MW-os villanymotorokat, talán még több MW-osakat is, gondolom nagy ipari létesítményekben: gyárakban, például vegyipari üzem, de szállításra bányában, erőműben, stb. is elképzelhető. Nyilván az erőmű-generátor is nagyfeszültséget ad.
Az elektrosztatikus porleválasztók működnek közvetlenül magasfeszültséggel, de ezt sok esetben helyi feltranszformálással biztosítják.
Az óriás forgógépeknél is csak ritkán mennek 25 kV fölé, mert ez fölött már a szigetelésproblémák nagyon számottevőek lesznek.
4, 6, 7-est hasznosnak jelöltem.
A hidrogénkút helyben bontja a vizet, ehhez 0,8 V kell, amit feltehetően 10 000 V-ból állítanak elő, hiszen 1 kg hidrogénhez 143,1 MJ = 39,75 kWh kell, így 400 V-tal igen lassan lehetne csak a járművek üzemanyagpalackját feltölteni, illetve kar/derék vastagságú vezetékkel nem, de akkor a 10 kV -> 400 V transzformátorba is ilyen vastag vezeték kellene, meg a transzformátor és az üzemanyagtöltő állomás közé is. A maximum 350 bar személyautónál, 700 bar teherautónál egyébként.
Kérdező - bontottál el már te valaha egy csepp vizet is az életedben "0,8" volttal normális környezeti hőmérsékleten?
A többi zagyva és teljesen összefüggéstelen agymenésedet meg már inkább nem is méltatom...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!