A vonaton és a transzformátorokon kívül van valami ami közvetlenül nagyfeszültséggel megy?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
1-es: nem válaszoltam meg, hanem kérdeztem:
- a hagyományos kohó milyen feszültséggel megy?
- az elektrolízises kohó milyen feszültséggel megy?
- a libegő milyen feszültséggel megy?
- a fenti 3-on és a vonaton és a transzformátoron kívül mik mennek közvetlenül nagyfeszültséggel? Tehát 230V / 400V-ra letranszformálás nélkül. Villamosnál, trolibusznál 480 V-ra transzformálják le, majd egyenirányítják, tehát nem nagyfeszültséggel megy közvetlenül.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"maga meg is válaszolja az egészet"
Egy kegyelemkettesre.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
4-es: az világos, csak az jó messze van a 230 V / 400 V-tól.
1-es: nem tudom, hogy a vaskohó milyen feszültséggel megy, nem tudom, hogy az alumíniumkohó milyen feszültséggel megy, nem tudom, hogy a libegő milyen feszültséggel megy, nem tudom, van-e más, ami nagyfeszültséggel megy közvetlenül. Példákat írtam, hogy például ezekről elképzelhető. Libegőnél például így nem kell transzformátor, így azt nem kell kifizetni, nem foglal helyet, így olcsóbb az áram, nincs transzformátor-veszteség, stb. A YouTube-on látni akár fél MW-os villanymotorokat, talán még több MW-osakat is, gondolom nagy ipari létesítményekben: gyárakban, például vegyipari üzem, de szállításra bányában, erőműben, stb. is elképzelhető. Nyilván az erőmű-generátor is nagyfeszültséget ad.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az elektrosztatikus porleválasztók működnek közvetlenül magasfeszültséggel, de ezt sok esetben helyi feltranszformálással biztosítják.
Az óriás forgógépeknél is csak ritkán mennek 25 kV fölé, mert ez fölött már a szigetelésproblémák nagyon számottevőek lesznek.
4, 6, 7-est hasznosnak jelöltem.
A hidrogénkút helyben bontja a vizet, ehhez 0,8 V kell, amit feltehetően 10 000 V-ból állítanak elő, hiszen 1 kg hidrogénhez 143,1 MJ = 39,75 kWh kell, így 400 V-tal igen lassan lehetne csak a járművek üzemanyagpalackját feltölteni, illetve kar/derék vastagságú vezetékkel nem, de akkor a 10 kV -> 400 V transzformátorba is ilyen vastag vezeték kellene, meg a transzformátor és az üzemanyagtöltő állomás közé is. A maximum 350 bar személyautónál, 700 bar teherautónál egyébként.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kérdező - bontottál el már te valaha egy csepp vizet is az életedben "0,8" volttal normális környezeti hőmérsékleten?
A többi zagyva és teljesen összefüggéstelen agymenésedet meg már inkább nem is méltatom...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!