Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Valaki el tudná magyarázni...

Valaki el tudná magyarázni hétköznapi nyelven a drosszel transzformátor működési elvét?

Figyelt kérdés

Amit én megértettem:

A sínpárt szakaszonként elszigetelik egymástól, szakaszokra osztják, mert közlekedésbiztonsági okokból bizonyos jeleket küldenek a mozdonyra, motorvonatra. Viszont a szigetelés helyén (nem tudom milyen hosszú, néhány cm?, vagy egy sokkal hosszabb szakasz?) megszűnne a vontatóerő, mivel nem záródna az áramkör. És itt jön képbe a transzformátor. De mit kell transzformálni? Egyáltalán jól értem az alaphelyzetet?


jún. 28. 20:41
 1/7 anonim ***** válasza:
jún. 28. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Ezt a kiírást én is megtaláltam, de a feltett kérdéseimre nem kaptam választ.
jún. 28. 21:31
 3/7 anonim ***** válasza:
66%

Nyilván a fojtás átengedi a munkaáramot, de a vezérlőáramok frekvenciáján szigetel.


Linkelj leírást a konkrét műszaki megoldásról, ha pontosabb magyarázatot akarsz, mert számtalan ilyen alkalmazás létezik!

jún. 29. 04:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

Egy bme-s link:

[link]

Feltételezem, az első válaszoló által belinkelt kérdésben lévő válaszban is erre az ábrára hivatkozhat az egyik válaszoló, de annak a lényegét nem értettem meg.

jún. 30. 01:12
 5/7 A kérdező kommentje:
Második és harmadik ábra.
jún. 30. 01:12
 6/7 anonim ***** válasza:

Jéé - most már nem halok meg tudatlanságban! Tizenöt évig bámultam ezeket a vonatablakokból, de soha nem értettem, hogy a sínföldeléseket miért vezetik olyan ormótlan öntvényvas-dobozokba.


Amúgy a linkelt sémák alapján első ránézésre megérthető a téma:


Az elnevezés alapból hibás, de anno nagy divatja volt annak, hogy minden szarnak átvették az idegen nevét (eszerga-support, glimmlámpa, stecker, bükkfarelé, stb.).


A "drosszelspule" kifejezést alapból energiatározásra képes fojtótekercsre használja a német, nem pedig légrés nélküli áteresztőtranszformátorokra. A kérdéses eszköz ugyanis egy kutyaközönséges differenciáltranszformátor, ami csakis a különbözeti áramokat/feszültségeket hordja át a primer oldalról a szekunderre és vice-versa.


Tehát a síneken folyó munkaáram úgy halad át a középcsapolásra, hogy a két tekercs elektromágneses mezeje kioltja egymást. A vezérlés árama viszont áttranszformálódik a galvanikusan leválasztott egyik oldalról a másikra. Minden leválasztott sínszakaszhoz tartozik egy ilyen ki/be csatoló jeltranszformátor, melyen az elektromos vasút munkaárama úgy haladhat át a következő szakaszra, mintha a sínszigetelés ott se volna.


Mivel a tengelyekkel mereven kötött vonatkerekek rövidre zárják a sínpárt, így nem valami komplex vezérlésre használják a cuccot, hanem leginkább csak arra alkalmas az egész, hogy mérőáram segítségével detektálva legyen a szerelvény jelenléte az elszigetelt sínpáron. Ennyi a téma!

jún. 30. 05:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a magyarázatot.
jún. 30. 14:07

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!