Kamionnal ha a kormanyzott kerek durrdefektes?
Nyilván egy sánta járműnek sokkal rosszabb a felfekvése, és ezért a nagy sebességnél fellépő erőhatásokat nem tudja megfogni az egyik kerék, amely ráadásul fel is emelkedhet az úttestről az ellentartó kerék hiányában.
A kamionnak nem csak fékezni, hanem kanyarodni is kellhet a defekt bekövetkezésekor. Ráadásul a hiányzó kerék miatt oldalra húzás lép fel fékezéskor - még teljesen egyenes haladáskor is.
A kamionok a településeken kívül meglehetősen gyorsan is közlekedhetnek. Gondolom logikus, hogy a nagy sebesség (kb. 50 km/h felett) igencsak növeli a súlyos baleset esélyét - nemde?
Az egyszerű fizika: ha a sofőr lába a műszerfalon van és vezetés közben facebookozik a telefonján.
Ismerek néhány olyan kamionost akik már fogtak meg kamiont amikor defektet kaptak a kormányzott kerékre. Ők vagy supermanek vagy náluk nem működik a fizika vagy a többiek nem úgy vezettek ahogy kellett volna ( és a legtöbb kamion nem úgy vezet ahogy az elő van írva ).
Egy viszonylag modern kamionnal és normális sofőrrel ez egyáltalán nem lehetetlen, pl:
Azt tudom, hogy a Tempo 100 minősítésű buszoknál az az egyik feltétel, hogy 100-as tempónál a kerékhasítás után (durrdefekt szimulálása) a járműnek irányíthatónak kell maradnia. Lásd: [link]
Nem tudom, kamionoknál van-e ilyesmi.
#5 - természetesen úgy tervezik az ilyen gépeket, hogy irányíthatóak maradjanak, de nyilvánvaló, hogy ez az irányíthatóság messze alulmúlja a hibátlan üzemállapotot.
Például ha az eldurranó kerék irányába kanyarodik a gép, akkor a megmaradt kerék csökkent tapadással bír. A helyzeten manapság már sokat javítanak az aktív menetstabilizátorok, így ritkábban történik nagy baj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!