Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Kamionnal ha a kormanyzott...

Kamionnal ha a kormanyzott kerek durrdefektes?

Figyelt kérdés
Tanar azt mondja hogy egyszeru fizika miatt nem lehet megfogni a szerelvenyt! Valaki eltudna mondani milyen fizikai dolgok miatt nem lehet megfogni a szerelvenyt durrdefekt eseten?
2023. máj. 29. 07:06
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
Kis sebességnél nem okoz problémát az ilyesmi, mert a járművet megfogja a többi kerék fékrendszere, és az úttartás részben megmarad. Nagy sebességnél viszont irányíthatatlanná válik a jármű, és ez nagyon súlyos balesetet okozhat.
2023. máj. 29. 07:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Miert befolyasolo tenyezo itt a sebesseg, miben valtozik a dolog kis sebessegnel?
2023. máj. 29. 07:31
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

Nyilván egy sánta járműnek sokkal rosszabb a felfekvése, és ezért a nagy sebességnél fellépő erőhatásokat nem tudja megfogni az egyik kerék, amely ráadásul fel is emelkedhet az úttestről az ellentartó kerék hiányában.


A kamionnak nem csak fékezni, hanem kanyarodni is kellhet a defekt bekövetkezésekor. Ráadásul a hiányzó kerék miatt oldalra húzás lép fel fékezéskor - még teljesen egyenes haladáskor is.


A kamionok a településeken kívül meglehetősen gyorsan is közlekedhetnek. Gondolom logikus, hogy a nagy sebesség (kb. 50 km/h felett) igencsak növeli a súlyos baleset esélyét - nemde?

2023. máj. 29. 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
76%

Az egyszerű fizika: ha a sofőr lába a műszerfalon van és vezetés közben facebookozik a telefonján.


Ismerek néhány olyan kamionost akik már fogtak meg kamiont amikor defektet kaptak a kormányzott kerékre. Ők vagy supermanek vagy náluk nem működik a fizika vagy a többiek nem úgy vezettek ahogy kellett volna ( és a legtöbb kamion nem úgy vezet ahogy az elő van írva ).


Egy viszonylag modern kamionnal és normális sofőrrel ez egyáltalán nem lehetetlen, pl:

[link]

2023. máj. 29. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Azt tudom, hogy a Tempo 100 minősítésű buszoknál az az egyik feltétel, hogy 100-as tempónál a kerékhasítás után (durrdefekt szimulálása) a járműnek irányíthatónak kell maradnia. Lásd: [link]

Nem tudom, kamionoknál van-e ilyesmi.

2023. máj. 29. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

#5 - természetesen úgy tervezik az ilyen gépeket, hogy irányíthatóak maradjanak, de nyilvánvaló, hogy ez az irányíthatóság messze alulmúlja a hibátlan üzemállapotot.


Például ha az eldurranó kerék irányába kanyarodik a gép, akkor a megmaradt kerék csökkent tapadással bír. A helyzeten manapság már sokat javítanak az aktív menetstabilizátorok, így ritkábban történik nagy baj.

2023. máj. 29. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!