Láttok ti durrdefektre utaló jeleket a busz jobb első kerekén?
Sokan azt mondják ez okozta a balesetet. De én a jobb első keréken nem látok semmi "hibát" a képek alapján.
Ezen a képen egyértelműen látszik hogy nem defektes mert van benne levegő:
Itt sem látszik semmilyen roncsolódás:
Nem akarom járszani az nagyokost, csak nekem volt már részem autópályán durrdefektben és az egyértelműen látszott.
Hátul meg 3-3 gumi volt emiatt ha az egyik felrobban a többi tartja a súlyt.
Fotelpistike szakért. Persze az összes szakértő, aki a helyszínen vizsgálta nagyítóval, az mind hülye, de ő megmondja egy rossz felbontású képről. A következő az lesz, hogy ő még a buszt is megfogta volna, mert a sofőr volt a hülye, mert túl keveset /túl sokat kormányzott ellen a defektes keréknek. Mindenesetre a durrdefektet nem véletlenül állapították meg. Hanem például egy-kétszáz méterrel a baleset helyszíne előtt az aszfalton talált gumicafatból. Mondjuk ebből:
Amit persze te is láttál volna, ha nem csak a bulvársajtó szalagcímei melletti egy darab képet nézed meg.
A bal elsőt is látod?
Ha bármelyik durran el, oda viszi a buszt ahová akarja.
Tehát ha a bal durran ki akkor is lemehet jobbra a busz.
Pusztán a videók-fényképek és a google térkép összevetése alapján.
Az eddig tv-ben beadott összes animáció kuka.
A jobb elsőnek és a hátsóknak igen jól láthatóan abszolút semmi bajuk nem lett, ahogy a sofőr alatti pótkeréknek sem. A busz alján se nagyon látszanak lehasalásra utaló nyomok. Olyannyira semmi baja nem lett a jobb elsőnek, hogy a visszafordításkor azon állt a busz, sőt a hátsó kerekein vontatták el utána felemelve.
Az a durrdefekt amit hallani vélnek (állítólag aludt mindenki, pedig 30-45 perccel korábban megálltak pisálni és cseréltek a sofőrök) az a bal első kerék kidurranása lehetett amikor kb 25 métert hosszában végigment a szalagkorláton és annak tartóvasain. (Az 50 méterenkénti útjelző oszlopnak semmi baja a híd előtt, azon nem ment át a busz. Végigment a korláton, így nincs szántásnyoma a fűben, van viszont a többi kerék által letaposott fű a jobbra dőlő árokban. Aztán megakadt a hídalap sarkában, a bal első kerék kiszakadt, elrepült valahová (csend van erről hova lett, hogy néz ki) a híd alatti terület sincs szanaszét szántva, pedig az oszloppal találkozott a busz a sofőr mögötti részen, majd továbbrepült az árokba a hídláb és a töltés között a fásba. A töltés se engedte korábban a buszt kifutni, ez is hiányzik az animációkról, de más is rossz azokon.
Ha ott klasszik durrdefekt lett volna 100km/h-ról akkor az korábban a bal oldalon lenne, (a többi keréken egészen biztosan nem volt) az úton még jóval a híd előtt kellene, hogy legyen mindenfelé guminyomnak-kasztnidaraboknak lennie, és nagyon soknak. A busznak is baloldalra be kellett volna fordulnia, guminyomoknak is kellene lennie, mintha a bal első fék bekapott volna. De nem ez történt. Semmi erre utaló nincs semmilyen felvételen, az aszfalt a híd előtt teljesen tiszta. Sehol egy bűnjelzászló, sehol semmi. (Aki fent linkelte azt az akármit ami valahol pontosan ott van ahol van és nem egy hasraütött 1-2száz méteren, az ott volt a helyszínen, vagy csak linkelt valamit és nagyarcúan bekamuzott olyat amiről fogalma sincs hol feküdt és biztosan a buszról van?) Egy teherautós-buszos igazi durrdefekt egyébként irgalmatlan hangos, arra mindenki felébredt volna azonnal.
Van viszont egy nagy ívű balkanyar a híd előtt, amit ha valaki középről kezd kiegyenesíteni 100km/h-ra belőtt tempomattal, akkor kb a hídnál köthet ki.
Továbbá az állítólagos durrdefektre piszkosul emlékszenek, közvetlenül utána a rázkódásra is, de senki se említette még, hogy ordított, káromkodott, kvaányázott, vagy a másik sofőrt szólította volna ösztönből a sofőr. Hallaniuk kellett volna, a nemrég leváltott másik sofőrnek és aki körülötte ült, mindenképpen, de talán még a busz végében is... Ha az úton kaptak volna durrdefektet akkor meg főleg. (de ott nem kaphattak olyat amitől utána jobbra leszáguldott)
Várjuk ki a végét. Egy korábbi, a kanyar vége körüli szívroham nem lepne meg.
A busz kameráiról is nagy kuss van. Lehetetlen, hogy ne lett volna rajta minimum egy, de inkább több is. Utastérben is. Lehet, hogy még mindig azt gereblyézik a fűben, de egy kamera elég jól láthatott-hallhatott mindent. Hajnalodott és fényszóró is bevilágítja a területet. Pont egy ilyen buszon ne lenne ami minden biztonsági szirszarral már fel van szerelve ígyis-úgyis?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!