Országúti keréknyomás, durrdefekt? Jǻrtatok már így? Hány bart nyomtok bele?
Egy ilyen gumi van a bringámon, már vagy 5 éves legalább. Nagyon sokat nem használtam, pár ezer km lehet benne, futófelülete tökéletes. Az az érdekes, hogy az enyémre 10 bar max. van írva, így is szoktam használni, de az oldalon a legvékonyabbra is most 9 bar van írva max, a többire meg 8.
2 napja tekertem egyet, majd másnap vettem észre hogy a garázsban állásában kidurrant a kerék, a külsőn is és a belsőn is 3 centi repedés. Még jó hogy nem menet közben történt. Visszaraktam rá ami volt Durano, arra max. 9 bar van írva.
Milyen külsőt ajánlotok, amit fel lehet fújni 10-re?
Bocsánat, összekevertem!
Durano durrant el, Luganot raktam vissza. 23-as szélességben igaz hogy a gyártónál 10 bar van, de az enyém hajtogatós és nem drótperemes! Hajtogatósat pedig nem is lehet már kapni ebben a méretben, csak 25-öset és 28-asat.
Tehát 10 baron használtál egy olyan gumit, amire 9 bar van írva.
Semmi értelme ennyire keményre fújni. Főleg, hogy a pumpákon lévő mérő nem egy pontos műszer.
5 év alatt a gumi el tud öregedni és a le tudja cserélni a teljes termékpalettáját egy gyártó.
Egy 5 éves nagynyomású országúti gumi az "öreg" .
Ezeket max egy szezonra méretezik. Nem úgy, mint egy utcai autó (vagy akár egy kempingbicaj) abroncsait.
"Elég jó pumpám van, pontos hidd el" Még a benzinkúti OMH hiteles manométereknek is van bizonytalanságuk. 10bar-nal 0,4bar eltérés simán lehet. Ettöl mondjuk még nem kéne elszállnia.
Egyszerűen elöregedett...
Nyugodtan használhatod a gyárilag 9 baros gumit 10 baron, semmi baja nem lesz. Inkábba ráírt nyomásérték alá nem ajánlottenni a defektveszély miatt...
Ha azt a 10 bart mondjuk 25 fokban fújtad, 35-ben már igencsak több volt. Egy öregedő guminál beteheti az ajtót az a kis plusz is.
Nekem 8 bar-os contik vannak, én 7.5-8 közt használom középtájon.
A hőmérséklet miatti nyomásnövekedés nem számít annyit, mint azt sokan tartják...
És Dr. Nagy Sándor szerint egy jó állapotű, megfelelően feltett gumi a ráírt nyomásérték dupláját is képes elviselni mindsn további nélkül; a gyártók erősen túlbiztosítják magukat.
Pont a Continental az egyik legjobb példa erre, az általam is sokáig használt 28-622 SportContact esetében a ráírt 6 bar a gyakorlatban a használható minimumot jelenti, alatta jelentősen megnő a kígyóharapás veszélye, a menettulajdonságai is 7-8 baron a legjobbak.
"Dr. Nagy Sándor szerint egy jó állapotű, megfelelően feltett gumi a ráírt nyomásérték dupláját is képes elviselni mindsn további nélkül; a gyártók erősen túlbiztosítják magukat."
Bizonyára nem a békebeli Taurus bringagumikra gondolt, amik előírt nyomásra fújva, majd napra kitéve pattogatott kukoricát játszottak. :D
Alapvetően a túlfújás nem durranásveszélyes egy jó állapotú guminál, de az öregedést gyorsítja, főleg a szövetanyagét.
Elrettentő példa a 20X622 Seven Stars külső, ami a ráírt 7,6 bar helyett 7 baron nullkilométeresen feltéve 500 méter után produkált szövetszakadásos deformációkat, a középső egyenes esőhoronyból kígyó lett.
Speciel a Contimat én sem féltem iylesmitől.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!