Most akkor 8.5 bar keréknyomás jó országútiba?
Ugye rá is van írva az outi külsőkre hogy 6-9 bar között érdemes használni, én egyébként 6.5-n szoktam. Van is persze benne logika, hiszen kis felület tart nagy súlyt. Viszont valljuk be hogy tényleg nevetségesen hangzik
Hogy majdnem 9 barra fújtatok fel egy bicikli kerekét, könnyebben ki is tud durranni út közben.
Szóval van aki magas keréknyomáson használ outit? Mennyire érezhető a különbség, van-e bármi értelme a dolognak?
Ha az üzemi nyomás 6-9 bar közötti, akkor nyilván erre van méretezve a szerkezete és ezt folyamatosan bírnia kell.
Azt érezned kell, hogy jobban gurul a keményebbre fújt kerék, szóval tegyél egy próbát. Ha neked mindegy, mert nem érzed különbséget, akkor használd úgy ahogy szoktad.
"Hogy majdnem 9 barra fújtatok fel egy bicikli kerekét, könnyebben ki is tud durranni út közben."
Ez így fele sem igaz laikus állítás, minden guminak más a tűréshatára, széles monti guminak például már a 4bar is sok lehet, általában a futófelület szélességével fordítottan arányos az ajánlott nyomás. Hogy kidurran vagy sem tehát nem igazán nyomás, sokkal inkább egy kivédhetetlen defekt következménye lesz.
Konklúzió: A külsőt mindig az ajánlott nyomástartományban érdemes használni: Ha a tiéden mondjuk 6-7bar közé van megadva, akkor abban, de ha magasabb az ajánlott, akkor a gumi élettartamának ártasz az alacsonyabb nyomással, rossz lesz a kopása, oldalfal öregedése hamarabb bekövetkezik.
18 mm és az alatti alatti szélességű pályagomiban van 12 baros is.
A nagy nyomás semmit nem jelent, ha kicsi a felület, amin eloszlik.
Még erősebb gumiköpeny sem kell hozzá.
Nekem 23-as Conti Grand Prix 4000/II gumik vannak, én 7,5-8 bar közt használom.
6,5 alatt hajlamos lehet felütéses defektre az élesebb úthibákon.
Az országútinál nem a gumifújással kell kényelemre játszani, nincs nagy játéktér a felütésveszélyesen puha és a kőkeményre fújt közt.
A villa, a kormány, a nyeregcső, nyereg a "rugózás", ott kell jól választani.
Meg persze a nyeregből kiállás és a kezed, lábad.
Alacsonyabb nyomáson már csak a defektveszély miatt sem érdemes használni...
Nem a magasabb nyomás miatt "könnyebben ki is tud durranni út közben", hanem alacsonyabb nyomásnál jóval nagyobb az esélyed a kígyóharapásos defektre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!