Normális, hogy egy bolti, új csapágy lóg?
Sima golyóscsapágy, nem éppen valami minőségi.
Nem tudom a márkáját, de "COM-A 6007-2RS" van ráírva.
35mm belső átmérőjű, kb. 1100 Ft volt - ha ez esetleg irányt ad a minőségét illetően.
Ráhúzva egy tengelyre, amire jól passzol, a külső gyűrű kézzel mozgatva érezhetően és láthatóan (kb. 0,5mm) kotyog a belsőhöz képest.
Nem volt ütögetve, kalapálva, semmi durva hatás nem érte.
Ez normális egy olcsóbb csapágynál?
(Ja, sima szobahőmérsékleten, ha ez számít.)
Az lehet normális (bár az 5 tized talán sok), mert ha a tengely használat közben melegszik, hossza megnövekszik és akkor van hova tágulni, bár ezt nem így szokták biztosítani.
Még radiális játék is lehet (C3-as futáspontosságú), mert a melegedés miatt hidegen "lötyög), melegen lesz megfelelő futáspontosságú.
Lásd: Wartburg főtengely csapágy.
Nekem egyszer simát adtak, mondván jó lesz az, ki is kékült (260C), be is sült a motor.
Valószínűleg csak saccra írtad, hogy 5 tizedet lötyög, valójában kevesebb az.
Minden ilyen csapágy "lötyög", ahogy írtad, de ez azért van, mert a golyó rádiuszánál nagyobb a golyó pálya rádiusza.
Ha azonosak lennének olyan súrlódás jönne létre, hogy beállna rövid időn belül.
Gondolom egy sima C3 osztályú csapágy.
Annak kell is kottyannia.
Nem 5 tizedet, az biztos csak érzésre volt annyi.
De kell neki játék.
Ez veszi fel a csapágyház, a belső gyűrű szoros illesztése esetén a rugalmas alakváltozás hézagcsökkentő hatását, a futás közbeni hőtágulást, a kisebb tengelyszög-hibát stb.
Vesd össze egy C1, C2 kategóriással.
Azt nem fogod tudni érezhetően kotyogtatni.
De az például zsírkenéssel, forrón, nagy fordulaton futtatva be is sül, mint annak a rendje és módja.
Hát 1100Ft-ért (ami egy kínai vacak feltehetően) ne várj túl sokat. SKF-ből vagy FAG-ból ugyanez árba 10ezer fölött van, de az minőségi.
5tized mm-tert egészen biztosan nem szabad lötyögni, legfeljebb néhány századot, de az igényesebb csapágykatalógusokban ezek az értékek megtalálhatóak.
A tengely hőtágulása miatti hossznövekedést meg a házban való mozgási lehetőségével kell bíztosítani a külső gyűrűnek. Alapvető konstrukciós hiba, ha a csapágy axiális irányban be van feszítve.
Így van az, mikor csak írunk valamit, a megfelelő ismeretanyag nélkül.
Mély hornyú csapágyaknál az axiális előfeszítést nem nullára kell beállítani.
Axiális előfeszítéssel növelhető a fordulat, csökken a zajszint, csökken a káros rezgés, nő a futás pontossága.
Lásd nevesebb csapágycégek katalógusai.
Továbbá lásd alkalmazási példaként a villanymotorokban elhelyezett hullámos kompenzációs gyűrűt.
Az ilyen előfeszítés értékét negatív csapágyhézagnak is nevezik, bár ez egy eléggé paradox kifejezés.
"Mély hornyú csapágyaknál az axiális előfeszítést nem nullára kell beállítani."
Előfeszítés és terhelhetőség két dolog.
Az előfeszítés kellhet, de az axiális terhelés-felvétel nem való neki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!