Hogyan lehet egy gördülőcsapágyat, ékszíjtárcsát és fogaskereket tengelyre szerelni, és arról le?
Sziasztok!
Hogyan lehet egy gördülőcsapágyat, ékszíjtárcsát és fogaskereket tengelyre szerelni, és arról le? Illetve csapágyat csapágyházba és abból ki szerelni?
Sajnos nem találtam róla semmit sem az interneten, szóval szeretnék valakit megkérdezni aki ért hozzá.
Előre is köszönöm!
Helo. Ez a rögzítés módjáról fugg. Ha zsugor kotes van akkor lehuzo, ha anyával, seeger gyuruvel rögzített akkor annak az eltávolítása.
Esetleg van egy konkrét szerkezet aminek a szetszedese érdekel? Mert úgy egyszerűbb lenne.
A kulcsszó: "tengelykötések".
Többféle megoldás van. (Nem vagyok gépész, szóval pontatlanul írom.)
Gyakran a mérettartományok szoros illesztésével oldják meg, tehát olyan méretet és tűrést adnak meg, hogy biztosan csak belepréselni lehessen mondjuk a csapágyat a csapágyházba, perselybe, vagy tengelyt a csapágyba, stb. Ezen belül lehetnek bordás tengelyek, ami segíti az erős összeillesztést.
Fogaskerekeknél, nagyobb berendezésekben, nagy nyomatékoknál szoktak olyat, hogy reteszhornyot marnak hosszirányban a tengelybe és a kerék furatába, és szerelés után ezekbe beütnek egy reteszt.
Vannak még tűs (csapos) megoldások, alakos illesztések, stb.
Köszönöm mindenkinek.
Nem, nincs konkrét szerkezet. Van egy ilyen fejezet a tankönyvembe, hogy "Tengelyek és azok csapágyazásuk", dehát nincsen semmi konkrét leírva benne, csak annyi, hogy "létezik, és alkalmazzák"... ugyanez a helyzet többi kérdésemmel is.
Köszönöm mégegyszer, sokat segítettetek. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!