Majka vagy Ákos a nívósabb előadó?
Ákos BMW?
És amúgy a BMW az már dícséret? Nem lennék benne olyan biztos...
Amúgy én a Ti véleményeteket kérdeztem?
Ugye ezt nem komolyan kérdezted?
A raphez nem kell semmilyen tehetség, az énekléshez kell. A Majka-féle szövegek írásához szintén nem kell tehetség, az Ákos-félékhez kell.
Mert Ákos milyen szövegeket ír?
Tombolhat a nyár, akár
Vagy belephet a tél
Mióta belém költöztél
Nekem mindegy már
Hogy merről fúj a szél
Kegyetlen az ősz, legyőz
De robban a tavasz
És ha mellettem maradsz
Tudom, hogy ránk mi vár
És nem kell más vigasz
Istenem de gagyi. Egyik sem különb a másiknál, borzasztó zenészek, semmit sem érő dalszövegekkel
Nem tudom mi "nívós", nem is nagyon fontos szerintem. Ha személyes vélemény érdekel: szerintem nagyjából egykutya. Számomra felejthető popzene mindkettő, abból is az idétlenebb fajta. Ha választanom kéne, hogy melyiket hallgassam kényszerből, valszeg érmefeldobással dönteném el.
#4 A legtöbb dologhoz nem kell tehetség. Amíg valakinek nincs kifejezetten rossz érzéke valamihez, addig gyakorlással a legtöbb készség elsajátítható, max egyeseknek könnyebben megy, mint másoknak. Ha azt akartad mondani, hogy a rap nem függ készségtől, az egész egyszerűen nem igaz. A rappelés a vokál ritmushangszerként való használata, csak annyival kevesebb az énekléshez képest, mint a dob a zongorához képest.
#5 Ez is egy gyönyörű szöveg. Próbálj meg elvonatkoztatni Ákos fideszes elkötelezettségétől! Én se szeretem a Fideszt, de nekem sikerül.
#7 Rappelni majdnem mindenki tud, nagyon minimális gyakorlás szükséges hozzá. Mindössze két kivételt hallottam eddig: Győzike, illetve Kövi, a menő :) Ezzel szemben az éneklés legalább annyira készség kérdése, mint amennyire gyakorlásé, és még akinek van készsége hozzá, annak is rengeteget kell gyakorolnia, hogy a legjobbak között legyen.
#8 Abban nem kételkedek, hogy rengeteg énektechnika elsajátítása nehezebb, mint a legtöbb rap-technikáé, de attól az még mindig hülyeség, hogy "rappelni majdnem mindenki tud". A ritmusérzék, az ütemek gyakorlása, tempó gyakorlása, a légzés-kontroll, stb. ugyanúgy része a dolognak, ugyanúgy gyakorlásból, meg tehetségből áll össze, mindezen túl meg itt is számít az, hogy technikai készségen kívül az embernek a hangja hangozzon valahogy, meg esetleg tudjon vele érzelmet kifejezni. Továbbá az is hülyeség, hogy ki lehet jelenteni az egyik zenész felsőbbrendűségét a másikhoz képest az éneklés, meg a rappelés közti különbségek miatt. Alapszinten hegedűn tanulni sok objektív szempontból nehezebb, mint gitáron, de attól még nem sok értelme lenne azt mondani, hogy egy hegedűs, meg egy gitáros közt instant a hegedűs a "nívósabb" zenész. Sok múlik azon, hogy az adott hangszer/technika keretein belül valaki mennyire bontakozik ki.
De amúgy meg nem mindegy? A zene evolúciójának állandó része, hogy utat tör magának az, amit egy adott generáció rossz technikai készségnek gondol, kvázi a rock, meg a jazz is azzal kezdődött a maga korában, ha a punk-ig, meg az avantgárd műfajokig el sem megyünk. Végső soron az emberek véleménye dönti el a dolgot. Felőlem lehetne Ákos a világ legképzettebb operaénekese, ha ilyen unalmas/idegesítő zenét csinálna, azt ugyanúgy nem szeretném.
(Egyébként hogy jön ide a fideszesség? Az ötös válaszadó fél szóban sem utalt rá, szerintem egy az egyben csak arra ment ki a válasza, hogy a kiemelt dalszöveg bugyuta, és primitívek a rímei.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!