Ki az aki szerint a Beatles egy rockzenekar?
Márpedig elbagatellizálható a Beatles. De a jelentős része a felkapott sztárzenekaroknak eleve hatalmi szintről szervezett propaganda. De ebbe most ne menjünk bele.
Eleve abba a ténybe gondolj bele, hogy több száz más, legalább ilyen színvonalú zenekar is létezett a Beatles-szel egy időben, mint a Beatles... Csak persze kevésbé sztároltál azokat...
De megnézhetjük konkrétan is a felvetéseidet, végül is megpróbáltál érvelni, kérdező, és ez is valami... Nézzük:
"A Revolver hamarabb jelent meg mint Hendrix és a Cream első albuma."
...És kb olyan is a színvonala... No comment...
"A Rain végén hallható az első visszafele lejátszott felvétel a könnyűzene történetében."
"Nagy ügy"... Akkoriban is a legtöbb zenehallgatónak eszébe jutott már ilyen egyszerű trükk... De ez pont megint hatalmi nyomásra kivitelezték -tehát nem igazán művészi eszköz eme technika alkalmazása a zenében-, erről sokat tudnék írni...
Teljesen egyértelmű, semmiféle konspirációs "elmélkedés" nem kell ehhez, csak meghallgatni rengeteg más felvételt is visszafelé, és egészen érthetőek angolul jól tudók számára, többségében; tehát sok zeneszám azóta is úgy van megírva különféle zenekaroktól, hogy visszafelé is értelmes legyen.
Úgy hívják a pszichológiai vetületét, hogy szubliminációs üzenetközvetítés. Tehát a zenehallgatók tudatalattijába jut ily módon a hatalom által a zenekaroktól elvárt üzenetközvetítés. Tömegmanipuláció, általában sátáni üzenetekről van szó.
Oké, más kérdés, hogy eleinte -ami része a hatalmi trükk bevezetésének- eleinte jelentéktelen üzenetek fordultak elő többségében, hogy ne legyenek gyanúsak.
De visszatérve a legtöbbjére, azóta is különféle zenekarok egyes dalszövegeinek visszafele játszott szövegeiről: majdnem mindig ugyanazon hatalmi sémák vannak elrejtve visszafele játszva, pl sátáni szimbólumok.
Ez tehát ideológiai alapon indult, fentről, és nem művészileg. De még ha művészi technikai eszközként indult volna is a hátrafelé lejátszás (adott sávban), akkor se egy nagy trükk, és nem sok művészi vonatkozása van, enyhe eszköz a mondanivaló kifejezésére. Hacsak nem olykor ha egy zenekar saját akaratából alkotott olyan módon dalszöveget, hogy a saját szándéka szerinti visszafele olvasott szöveg legyen kihallható, de a legtöbb befutott zenekarnak egy csomó hatalmi intézménynek kell megfelelnie, de ez nem látszik kintről, eleinte a zenekaroknak se, mert piramis rendszerű, tehát fokozatos az összeköttetés:
A zenekar megfelel az albumborító-tervezőknek (HOPPÁ! Nézd meg a legtöbbet, ugyanaz a 6-8 sátánista hatalmi elem: piramis / háromszög, 666, egyszerű, stb stb REJTETTEN, VAGY NYÍLTAN, kb 1970-tól egyre gyakrabban, főleg rock és metal, meg pop lemezeken!),
szóval a befutott zenekar meg kell feleljen az albumtervezőknek, illetve engedelmeskedni nekik, aztán:
grafikusoknak, a managereknek, a producereknek részben, aztán a kiadóknak, az egész üzleti gépezetnek, a sminkesek is szabályozva vannak a nagy sztárokná,l, miylen imidzse legyen a sztárnak, valamint a színpadi látványtervezőknek is engedelmeskedni kell, ne msok a zenekar beleszólása - stb... Vaygezek jelentős részének, ha ne mis mindnek.
Persze voltak lázadók, akik egyre ellenálltak a kompromisszumoknak, és öntörvényűbbé váltak, meg kiszivárogtattak bizonyos hatalmi titkokat - kénytelenek a showbusiness során beavatni a sztárokat egyes titkokba, pl videoklipp készítésnél eleve kibukik, hogy percekig állítgatják a sztár kezét pl hogy mutasson sátánszarvat, mikor mit, stb stb...
Szóval egyes sztárok elkezdtek kiszivárogtatni hatalmi titkokat -NÉZD MEG JOHN LENNON UTALÁSÁT A MAJDANI GYILKOSÁRA(!) erről is írhatok majd részletesen, de nem itt, mert itt most nem csaponganék-, hatalmi titkokat, melyekről kötötték a kezeiket, pl Kurt Cobain, Lennon, idővel Michael Jackson, és el is tették akkortól láb alól őket, orvosi műhibának, meg öngyinek beállítva...
Na most, ezek felett különféle szervezetek vannak, melyek főnökeik, áttételesen a piramis magasabb fokán a hatalmas bankárdinasztiák. De mondom, maradjunk a zenénél. Ennyit mindenképp meg kellett írnom, hogy érthesd a Beatles-csalást, ahogy sok más zenekar is manipulált, akik ismertté váltak.
Nem mindegy azonban a színvonal!!
De hát mint tudjuk, gagyi tuctuc-ot is le lehet adni az embereknek, PRESZTÍZZSEL, hatásvadászattal, meg hogy sok birka megy a tömeg után...:
"óóóó, jól cseng, hogy píínkflóóóójd, hah, én vagyok a sznob menő értlmiség, a nulla zene pinkfloyd mániám miatt, ahhh... óóó, bííddűűűlsz, akinek te bedőőőlsz, ahh, de jól cseng, mert észrevétlenül belémproramozták, na meg a birkaszellem miatt megyek utána, és/vagy a presztízsük miatt, hahhhh, de emelkedett vagyok ettől, hogy birkaként irányítanak engem, ahhhh"....
A Pink _Floyd a másik nagy kamu a psy történetében...
Valójában a Tangerine Dream volt 1968-tól a nagy pszichedélia feltaláló, Cream-mel, Hendrixszel egyidejűleg -persze a TD-t Magyarországon sajnos sose ismerték meg igazán, sajnos-, meg a King Crimson volt a másik nagy pszichedélia feltatláló, meg idővel a prog rock-é is, aztán 1970-től elektronikus vonalon fejlesztette tovább a Tangerine Dream a psy-t,
ÉS NEM a Floyd, meg NEM a Beatles!!
A Pink floyd albumokat legalább 5-ször hallgatatm végig az utóbbi években, 1-2 élvente, ÉS SZINTE SEMMI ÉRTÉKET NEM találok bennük -kivéve 1-2 Lennon szerzemény a 70-es évekből-, pedig én vájt fülő, művészi érzékenységű személy vagyok, figyelmes vagyok, keresem a sz. rban is az értéket, már ha akad benne...
...ezen felül nagyon igényes zenéket is hallgatok, King Crimsontól, a jazzrock-os Colosseumtól kezdve a matekmetálig, elektronikáig, és eléggé képben vagyok a könnyűzenéről, ezt bizton elmondhatom, így összehasonlítási alapom is van.
Van, ami szubjektív, van, ami objektív tényező a művészetekben.
Az objektív tényezőket viszont nem látod, mert programozták a tudatod, mint a többségét, sajnos...
Visszatérve a visszafele játszáshoz:
igen, eleinte vagy jelentéktelen szöveget játszottak fel visszafele, vagy éppen instrumentális részt. Miért? Hogy ne legyen gyanús eleinte... Aztán kb 1970-től egyre gyakrabban alattomos szándékkal tették, fentről irányítással...
És mondom, ez a zenében többnyire nem művészet, legalábbis befutott zenekarok NEM SAJÁT szándékukból jelentetnek meg visszafele játszott motívumokat, mert ez is a megfelelés része...
Más eset az amatőr zenekaroké, ott van ilyen is, olyan is...
KELL ZENEI PÉLDA?? Mármint a szubliminális üzenetekre, visszafele lejátszott számok szövegeik felfejtésére?
Ugyanis tele a youtube vele, megsúgom... (Persze akad egy-két kamuk illl erőltetett példa, de nem azokból kéne kiindulni....)
...Még mielőtt valaki leparanoidoz, meg lekonteóz...
Csak józan paraszti ész kell és tudatosság.
Nem pedig birka lét, "Pinkflóóóóójd" meg "Bííídűlsz"-bedőlés...
"A Tomorrow Never Knows a pszichedelikus rock egyik alapműve, ahogy a Strawberry Fields Forever is."
Tudom, tudom, azt gondoltad, nem ismerem a Beatles albumokat valamilyen szinten...? ;)
Mindig csak arról mondok kritikát, amit MINIMUM erős alap szinten ismerek!
Egyébként pont az egyetlen Beatles szám, ami nem untat engem, bár nem nagy alkotás az se, a monoton kb 4 percével...
"A Helter Skelter hatott a metal és a punk zenére is."
Olvasd vissza a fent általam a hatalmi diktálás kapcsán. Kellett a hatalomnak pár bábu, így a Beatles tagok adódtak akkoriban, akiken át a sátáni szimbolumokat könnyebb volt bevezetni... Ezek után verták át a Black Sabbath buksiját, és ne mvéletlenül ők, akik nem vallásosat, már csak azért is direkt krisztuskeresztet kezdtek hordani, nehog a lemezborítók sb miatt sátánistáknak higgyák pőket, mármint a Sabbath tagokat... Ők egyszerűen cska horror film rajongók voltak, ezért játszottak sötét zenét, de A SABBATH IS, meg a Beatles IS kapóra jött a halalomnak.. a Beatlest valahogy rávették, a Sabbath-ot nem tudták rávenni, de a médián át lesátánoztatták a Sabbath tagokat azon ürügyön, hogy horror film zenét kezdtek játszani... Na ezt vakard le magadról ember, ha 1970-ben ilyen új hangzással futsz be... Nem könnyű....
Ez NEM a zenekarok választása! Ezt próbáld felfogni... Így a metálba hajló Helter Skeltes SE a Beatles választása volt! (A hangzására értem.)
Máskülönben meg volt akkoriban 30 / 40 darab másik "Helter Skelter", más zenekaroktól, csak persze kutatómunkát igényelne rájönni, igaz? ;) A Beatles volt a gyeplő mögött éppen a leginkább akkoriban, hát tőlük tették ismertté azon hatalmi törekvéseket, hogy kell valami sátáni cucc...
Teljesen más kérdés, hogy a metal zene attól még, hogy durván szól, ettől önmagában NEM sátáni, de ez jó ürügy a managerek (és afölött a hatalom) számára a "szájukba adni" a médiamanipuláción át, hogy "hú, ez a sátán zenéje".
Miért is? Mert a hatalom sátánista, erről most ennyit. Kellenek nekik közismert ürügyek, pl sztárzenekarok. Akár minőségi zenekar, akár nem az, de kellett nekik és mindmáig kell nekik.
"A Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band a progresszív rock egyik elődjének tekinthető."
Tévedés. Egyfelől az alig ismert zenekaroknak is utána kéne ám kutatni, ha az igazságot akarod. Másfelől az ismertek közül a King Crimson első albuma volt 1969-ben, a gyökere a prog rock-nak, bár ez még főleg psy elemekkel volt tele, hiszen a psy egyik feltalálója SZINTÉN a Crimson. EGYIK feltalálója, a Cream, Hendrix stb mellett, na meg mondom: egyes amatőrök mellett...
Természetesen amellett, hogy sok szak író kardoskodik joggal a Crimson első labuma mellett, időrendben Hendrix és a Cream (Eric Clapton-nal) előbbre járt, és lényegbevágóan volt prog és psy, nem úgy, mint az általad említett Beatles album (vagy mint bármely Beatles album)... Idprend ide, vagy oda...
"A White Albumot hallottad már?"
Minden Beatles albumot többször is meghallgattam, bár amikor már a sokadik évben sokadjára, akkor már erősen untam, azóta nem kínzom magam felfuttatott gagyi sztárokkal, mint a Floyd, a Beatles, és hadd ne soroljam a gagyik sznob / vagy hangzatok zenekarokat...
Oké!
A Crimson szerintem Lake alatt volt az igazi.
Azt tudtad hogy Hendrix nagy Beatles rajongó volt?
És hogy Clapton meg George Harrison legjobb barátai közé tartozott?
Illuminati-hívőkkel többet nem vitatkozom. Elb_szott élete van azoknak, akik mindenféle zsidó/gyíkember/Soros/Merkel/migráns/háttérhatalom elméletekben hisznek.
Mint mondtam, nem vagyok se hívő, se hitetlen. Józan paraszti ésszel gondolkodom, na meg egy kis utána járás is volt részemről, éveken át.
Az meg, h melyik zenész kivel barátkozott, egyfelől érdekből is tehette, ha meg érzelmileg, az még mindig nem nem feltétlen művészi vonatkozás.
Az meg, hogy te logika nélkül elutasítasz egy véleményt, a te problémád. ;)
Kettőnk közül tehát te vagy, aki nem józan, hanem hívő.
Mondom, a szubliminális üzenetekre rákereshetsz neten... zeneszámok kapcsán is, meg általában is.
Az alábbi lejátszási listából ajánlom figyelmedbe főleg az elsőt (Subliminal Messages Busted) és a negyediket ("Szex, szex...") :
https://www.youtube.com/watch?v=RxeAFpQRHzk&list=PLMWJ5nsLOo..
Valamint ez a videót:
https://www.youtube.com/watch?v=k5bGRbCiU4c
De zenei értéke se a Beatles-nek, se a Pink Floyd-nak nincs.
Több évtizede szinte minden nap hallgatok zenét, vájt fülű, nyitott és alaposan gondolkodó ember vagyok, és elmélyült, művészi vénával.
Ezen kívül tehát a sz .rban is keresem az értéket több évtizede, de a Beatles és a Floyd rendkívül sekélyes és művi, azokban semmit se találni... Persze presztízsből sokan szeretnek tartozni a rajongótáborukba, mert agymosottak...
Persze a birka hívőket vonzza a sznob zene, mint a Beatles és Pink Floyd...
Az érveid meg elfogytak, ahogy látom... ;)
A szubliminális üzeneteket ismerem. De a Zeppelin óta nem nagyon veszem őket komolyan.
És hogy az eredeti vitánkhoz visszatérjek:
A Beatles nélkül meg nem nagyon létezne pl. sem a Sabbath, sem a Queen, sem a Yes. És ez csupán 3 abból a több ezer csapatból, akikre hatással voltak.
A Blue Cheer zenéjét ismered? A legnagyobb heavy psych album hozzájuk kötődik. Dick Peterson kedvence a Beatles volt.
A Day in the Life meg proto-progresszív rock.
A Velvet Underground viszont valóban minőségi volt, már a zajzenéire gondolva, nem pedig a nyálas slágereire.
Azért arra kíváncsi vagyok, mennyire ismered a VU noise rock számait? :) Mert nem egy régi rockertől hallottam olyat, hogy dicsérték a VU-t, miközben csak a nyálas slágereit ismerték. :)
Persze azóta sokan továbbkombinálták, de minőségi és stílusteremtő, a noise rock stílus teremtője egyfelől..
A Blue Cheer annyiból remek, hogy kiváló Hendrix utánzat volt.
Jaj már ez a "Beatles nélkül nem létezne" dolog, hagyjuk ezt...
Most ismételjem magam, ha nem figyelsz arra, amit írok...?
Még egyszer és utoljára itt:
- egyrészt nem minőségi, amiket alkotott a Beatles;
- másfelől száz másik, de kevésbé ismert zenekar vele egy időben játszott olyan stílusban, és legalább olyan szinten;
- valamint a Beatles kortársai között több zenei stílusteremtő volt, de NEM a Beatles volt az;ú
pl Clapton a Cream-mel pszichedélia megteremtője volt, meg Hendrix, valamint a King Crimson, akik a prog rock atyjai is egyúttal, de a részleteket már megírtam ma a hosszabb hozzászólásomban erről is.
Nyilván senki se alkot 100% eredetit, de a Beatles semmi lényegest nem teremtett, max lopott.
A Black Sabbath NEM a Beatlestől tanult, hanem pl a swing zenekaroktól, akár csak a Purple második korszakának stílusába is bekerült; meg persze Hendrix is hatott némileg rájuk is; utóbbiak mégis nagyrészt igen eredetiek, színvonalasak és stílusteremtőek voltak már 1970-ben.
Ellenben a Beatles-szel.
A Beatles kortársairól meg már írtam: Crimson, Cream, stb...
Visszatérve a kevésbé kézzel fogható dolgokra:
ha amúgy ismered a szubliminális üzenetek tudatalattira való hatását, akkor mégis milyen alapon szólod le a témát? :D
(A Zep -féle Stairway száma meg különösen jól érthető hátrafelé játszva... Ld youtube szemléltetések.)
És igen, nyilván halványan tehát a stílusteremtőnek is volt stílusteremtő gyökere, másik alkotók, akik más halványabban, de korábban felvillantották a leendő későbbi stílust, psy, hardrock, prog, stb...
De se a Pink Floyd, se a Beatles NEM volt stílusteremtő, SEM minőségi zenekarok, SEM stílusteremtők.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!