Baj az, ha a valakinek tetszik a saját zenéje?
Vagy az már nagyzásnak hat? Egoizmusnak?
Vagy Ti hogy gondoljátok?
Honnét tudja, ismerheti fel azt a határt az ember, amikor már sikerül az átlagnál jobbat alkotnia?
"én sose tanultam semmit zenével kapcsolatban"
Ez esetben tudnál mutatni valamit a sajátjaid közül. Érdekelne, hogy másnál is olyan-e a hangzásvilág ez esetben, mint nálam.
Én olyan szempontból vagyok kakukktojás, hogy pár év abs. autodidakta gyakorlat után próbáltak elméleti tanárt szerezni nekem. Nehéz volt, mert komponálás szakszerű oktatására magántanárként kevesen vállalkoznak, és nem is volt teljesen sikersztori, a végére eléggé zavaros is lett.
Szóval, mutatnál 1-2-t, lehetőleg olyat, amiről azt gondolod, hogy egyedi?
És az általad írtakhoz lenne egy újabb fontos kérdésem:
Ha valakinek a saját zenéje csakis saját magának tetszik, akkor mi értelme van, hogy csinálja? Van-e egy percnyi értelme is ilyen esetben az öncélú alkotásnak??!
"Szeretem megpengetni a gitárom."
Na jó, az azért már más, mint a direkt, tudatos komponálás. Amiről Te írsz, az improvizáció, v. kreatív zene.
Vagy rosszul gondolom?
Az sosem baj, ha az ember úgy csinál valamit, hogy örömét találja benne, és az is jó ha a végeredménnyel elégedett.
Arra nem árt vigyázni, hogy ez az elégedettség ne billenjen át a nárcisztikus oldalra. ;)
Az utolsó kérdésedhez illik egy Dali idézet:
"..ne félj a tökéletestől, sosem éred el.."
"..ne félj a tökéletestől, sosem éred el.."
Öööö, tudom, én vagyok itt a lassú felfogású, de itt ezt most hogyan értelmezzem.
Amúgy vicces, hogy ezt pont Dali mondta, mert Ő másokhoz képest elérte*. Nagyon tisztelem a munkásságát, amiért tudást, időt és kitartást fektetett abba, hogy realisztikusan fessen. Sok modern művész szerintem ennek a mellőzésével pont a munka lényege alól akarja magát kihúzni, ami szvsz. egyáltalán nem tiszteletre méltó, sőt, sokak kultuszépítése mellett több, mint szégyenteljes.
*pl.:
A Dali-idézetet az utolsó mondatod váltotta ki, "..amikor már sikerül az átlagosnál jobbat alkotni".
Hisz' ami az átlagosnál jobb, az már közeledhet talán a tökéleteshez.
Lehet, hogy kicsit nyakficamos gondolkodás, de hát tudod, az a sok mákos guba.......... ;)
Mi a baj azzal ha egy dal 4 akkordból áll összesen?
Arra gondoltál hogy manapság már minden nyálas számhoz amit a mai mainstream zenészek kitalálnak (vagy akkor úgyis mondhatnám hogy megírják igazi zenészek míg ők csak előadják) maximum vagy az esetek 99% százalékában 4 akkordból álló dal kíséretet tudnak csak kitalálni ami szinte ugyanaz mint sok 100 millió dalnak az akkordmenetei?
Mert bizony még lehet ám max 4 akkordból álló gyönyörű dalokat odaillő szöveggel és szemet gyönyörködtető akkord menetekkel kitalálni.
Amúgy is a legtöbb mindenféle zenei tudás és ismeretek nélküli emberi agy nem képes feldolgozni a bonyolultnál bonyolultabb zenéket, így tehát az átlag emberek inkább hallgatnák a 4 akkordos egyszerű kis számokat.
Az előző válaszomnál mind impróra és mind megkomponálására gondoltam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!